15 процента от купувачите на ново строителство търсят имот между 600 000 и 1 млн. евро
Над 15 на сто от купувачите на ново строителство у нас планират покупка на луксозен имот на стойност от 600 000 евро до 1 млн. евро. Други 22 на сто са готови да заделят бюджет между 150 000 евро и 600 000 евро. Това сочи проучване на компанията за луксозни имоти “Юник Естейтс” (Unique Estates), проведено сред потребители, които планират да закупят имот ново строителство през 2022 г., съобщиха от компанията.
“Наблюдаваме растящ интерес към луксозния сегмент и купувачи, които заделят все по-сериозни суми за покупка на ексклузивни имоти. Това са хора, които искат не просто да се сдобият с апартамент или къща от висок клас, но търсят и ликвидно вложение на средствата си. Купувачите в този сегмент притежават висока финансова култура и знаят, че в период на икономическа криза луксозните имоти не губят стойността си”, коментира Светослава Георгиева, оперативен директор на Unique Estates.
По думите й, това е и причина за устойчивия ръст на инвестиционните сделки в сегмента. Общо 26 на сто от купувачите, които планират покупка на ново строителство през 2022 г., ще я реализират именно с инвестиционна цел.
Повече от половината – 53 на сто, очакват да генерират доход от закупения имот, отдавайки го под наем. Около 30 на сто са хората, които целят да вложат средствата си в момент на инфлация. Чистите спекуланти са малко, сочат данните от проучването. Тези, които искат веднага да препродадат с разлика, се отсяват и от клаузите в договорите на инвеститорите, които все по-често изключват излизане от предварителния договор преди прехвърляне на АКТ 15 или 16.
Предпочитаната големина на жилището сред инвестиционно настроените потребители е между 100 кв. м и 200 кв. м, с две спални и две бани, сочи още проучването на компанията.
“Доскоро тенденцията, която наблюдавахме, бе инвестиционните сделки да се сключват за по-малки по площ имоти. Днес виждаме осезаема промяна в потребителското поведение – бъдещите купувачи на ново строителство планират покупки на имот с две спални и две бани, като за тази цел заделят и по-големи бюджети”, коментира Светослава Георгиева.
Със силен превес в предпочитанията на клиентите се ползват апартаментите в София, в сравнение с къщите ново строителство – 73 на сто са се насочили към апартамент, независимо дали покупката е за лично ползване, или с цел инвестиция. Къща в пределите на града биха закупили 9 на сто от участниците, сочи още проучването на Unique Estates. Към сделка за имот тип “втори дом”, извън района на столицата, биха се насочили 7 на сто от потребителите. Устойчива става тенденцията за постоянно живеене в къща в близост до София.
“Делът на хората, които планират покупка на къща за постоянно живеене близо до столицата, вече надхвърли 10 на сто. Пандемията постави началото на устойчива промяна и поява на този нов профил клиенти. Въпреки отминаването на COVID, считам, че те ще останат активен играч на пазара.
Тези клиенти успяха да открият успешно съчетание между природосъобразния начин на живот и удобствата на големия град в близост”, коментира Светослава Георгиева.
Според нея стремежът към повече площ и помещения е валиден не само при инвестиционните сделки. Имоти с площ от 100 кв. м ще търсят 41 на сто от всички планиращи покупка на ново строителство, независимо дали за инвестиция или лично ползване.
Други 13 на сто се ориентират към площ между 200 кв. м и 300 кв. м. Общо 7 на сто от потребителите пък планират сделка с квадратура над 300 кв. м. Най-голям дял от потребителите – 44 на сто, ще се насочат към нов имот с 2 спални, а 39 на сто – към такъв с 3 спални помещения. Общо 7 на сто от запитаните пък възнамеряват да закупят имот с 4 спални. Наличие на 2 бани е приоритет за 59 на сто от бъдещите купувачи, а 16 на сто от хората биха се възползвали от имот с 3 бани.
“Купувачите най-често търсят жилище до 200 кв. м, а цели 39 на сто от тях държат на поне 3 спални. Тези данни сочат, че за луксозния сегмент наличието на множество помещения вече е традиционна практика. Разбира се, локацията, дизайнерското обзавеждане и заобикалящата среда са много важни за сегмента на ексклузивните имоти”, посочва още Светослава Георгиева.
Предпочитаното изложение сред купувачите на висок клас имоти е югоизточното – то е приоритет за 34 на сто от участниците в проучването.
Гаражът или паркомястото се позиционират като ключов фактор за клиентите във високия сегмент. Близо половината от участниците в проучването не биха направили компромис с паркомястото или гаража и държат имотът да разполага с поне един брой. 41 на сто от клиентите ще купят луксозен имот единствено при наличието на поне 2 паркоместа или гаражи.
За купувачите на луксозно ново строителство дрешникът и самостоятелният кабинет са задължителни – около 30 на сто от планиралите да купят жилище над 200 кв. м посочват, че не биха се лишили от тези помещения. Тъй като обаче горните помещения увеличават значително общата квадратура, а оттам и цената, за 71 на сто от запитаните това не е фактор при покупката.
Заобикалящата среда е от изключителна важност за купувачите, се посочва в проучването на Unique Estates. Близостта до парк е задължително условие за 32 на сто от хората.
Едва 6 на сто го определят като незначителен фактор при избора на имот. Бързият достъп до центъра на града е ключов за 36 на сто от хората, докато за други 28 на сто – е безспорен плюс, без да е задължителен елемент. Добрата социална инфраструктура е абсолютна необходимост за 53 на сто от анкетираните, едва за 2 на сто от тях тя е без значение.
“Заобикалящата среда наистина е много важна за хората. Клиентите във високия сегмент добре знаят, че покупката на жилище означава не просто обитаване на луксозен апартамент или къща, но и цялостен, комфортен начин на живот, осигуряване на качествена, безкомпромисна среда за децата. Затова за всеки инвеститор е от ключово значение да изгради цялостна концепция и да гарантира ексклузивния начин на живот, който този тип клиенти търсят”, допълва Светослава Георгиева.
Проучването на Unique Estates е проведено в периода 15 февруари – 15 март. Целта му е да проследи нагласите у клиентите в търсенето на луксозно ново жилищно строителство. От участвалите потребители – 27 на сто вече са закупили жилищен имот през последните 12 месеца. Общо 73 на сто постоянно живеят в София, 22 на сто в друго населено място в страната и 5 на сто – извън България.
Рилският водопровод или защо София пие най-хубавата вода
Автор: Built.bg За разлика от много световни столици и градове, където водата става за битови нужди, но не и за пиене, София е популярна с хубавата си вода. Причината
Министърът на енергетиката: Да бъдат удължени със 180 дни преговорите с Украйна за реакторите и оборудването за АЕЦ “Белене”
Снимка: www.beleneproject.bg С 5 гласа “За”, шест “Против” и 6 “Въздържал се” членовете на парламентарна Комисия по енергетика не приеха Проект на решение на предложен от “БСП за България” за
Около 40 000 българи са на воден режим заради недостатъчен капацитет на водоизточниците
От Екатерина Тотева и Валерия Димитрова, БТА Към края на седмицата, по данни от сайтовете на ВиК операторите в България, над 60 населени места (основно села) с общо население
В Built.bg използваме бисквитки или подобни инструменти, за да подобрим тяхното представяне и вашето преживяване. Ние спазваме законите и не предоставяме вашите данни на трети страни, в пълен синхрон със задълженията ни по GDPR регламента на ЕС.
Built.bg не използва маркери или аналогични проследяващи технологии. В никакъв случай не използваме „бисквитки“ за събиране, обработване, разпространение или записване на лични данни.
Кликвайки "Приемам", Вие се съгласявате с нашите условия. Може обаче да контролирате или откажете използването на "бисквитките" - с клик върху бутона "Настройки".
Built.bg използва бисквитки, за да подобри вашето изживяване, докато навигирате в уебсайта. Бисквитките, които са категоризирани според необходимостта, се съхраняват във вашия браузър, тъй като са от съществено значение за работата на основните функционалности на уебсайта. Ние използваме и бисквитки на трети страни, които ни помагат да анализираме и разберем как използвате този уебсайт. Тези бисквитки ще се съхраняват във вашия браузър само с вашето съгласие. Освен това имате възможност да се откажете от тези бисквитки, което може да повлияе на вашето преживяване в Built.bg
Задължителните бисквитки са абсолютно необходими за правилното функциониране на уебсайта. Тези бисквитки осигуряват анонимно основни функции и функции за сигурност на уебсайта.
Cookie
Duration
Description
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
Функционалните бисквитки помагат да се изпълняват определени функции като споделяне на съдържанието на уебсайта в платформи за социални медии, събиране на отзиви и други функции на трети страни.
Бисквитките за ефективност се използват за разбиране и анализ на ключовите показатели за ефективност на уебсайта, което помага за предоставянето на по-добро потребителско изживяване за посетителите.
Аналитичните бисквитки се използват, за да се разбере как посетителите взаимодействат с уебсайта. Тези бисквитки помагат за предоставяне на информация за показателите брой посетители, степен на отпадане, източник на трафик и т.н.
Рекламните бисквитки се използват, за да предоставят на посетителите подходящи реклами и маркетингови кампании. Тези бисквитки проследяват посетителите в уебсайтове и събират информация, за да предоставят персонализирани реклами. Ние не използваме реклами от Гугъл, така че в момента тази функция не е активна и не съществува на този сайт.
Коментар
15 процента от купувачите на ново строителство търсят имот между 600 000 и 1 млн. евро
Над 15 на сто от купувачите на ново строителство у нас планират покупка на луксозен имот на стойност от 600 000 евро до 1 млн. евро. Други 22 на сто са готови да заделят бюджет между 150 000 евро и 600 000 евро. Това сочи проучване на компанията за луксозни имоти “Юник Естейтс” (Unique Estates), проведено сред потребители, които планират да закупят имот ново строителство през 2022 г., съобщиха от компанията.
“Наблюдаваме растящ интерес към луксозния сегмент и купувачи, които заделят все по-сериозни суми за покупка на ексклузивни имоти. Това са хора, които искат не просто да се сдобият с апартамент или къща от висок клас, но търсят и ликвидно вложение на средствата си. Купувачите в този сегмент притежават висока финансова култура и знаят, че в период на икономическа криза луксозните имоти не губят стойността си”, коментира Светослава Георгиева, оперативен директор на Unique Estates.
По думите й, това е и причина за устойчивия ръст на инвестиционните сделки в сегмента. Общо 26 на сто от купувачите, които планират покупка на ново строителство през 2022 г., ще я реализират именно с инвестиционна цел.
Повече от половината – 53 на сто, очакват да генерират доход от закупения имот, отдавайки го под наем. Около 30 на сто са хората, които целят да вложат средствата си в момент на инфлация. Чистите спекуланти са малко, сочат данните от проучването. Тези, които искат веднага да препродадат с разлика, се отсяват и от клаузите в договорите на инвеститорите, които все по-често изключват излизане от предварителния договор преди прехвърляне на АКТ 15 или 16.
Предпочитаната големина на жилището сред инвестиционно настроените потребители е между 100 кв. м и 200 кв. м, с две спални и две бани, сочи още проучването на компанията.
“Доскоро тенденцията, която наблюдавахме, бе инвестиционните сделки да се сключват за по-малки по площ имоти. Днес виждаме осезаема промяна в потребителското поведение – бъдещите купувачи на ново строителство планират покупки на имот с две спални и две бани, като за тази цел заделят и по-големи бюджети”, коментира Светослава Георгиева.
Със силен превес в предпочитанията на клиентите се ползват апартаментите в София, в сравнение с къщите ново строителство – 73 на сто са се насочили към апартамент, независимо дали покупката е за лично ползване, или с цел инвестиция. Къща в пределите на града биха закупили 9 на сто от участниците, сочи още проучването на Unique Estates. Към сделка за имот тип “втори дом”, извън района на столицата, биха се насочили 7 на сто от потребителите. Устойчива става тенденцията за постоянно живеене в къща в близост до София.
“Делът на хората, които планират покупка на къща за постоянно живеене близо до столицата, вече надхвърли 10 на сто. Пандемията постави началото на устойчива промяна и поява на този нов профил клиенти. Въпреки отминаването на COVID, считам, че те ще останат активен играч на пазара.
Тези клиенти успяха да открият успешно съчетание между природосъобразния начин на живот и удобствата на големия град в близост”, коментира Светослава Георгиева.
Според нея стремежът към повече площ и помещения е валиден не само при инвестиционните сделки. Имоти с площ от 100 кв. м ще търсят 41 на сто от всички планиращи покупка на ново строителство, независимо дали за инвестиция или лично ползване.
Други 13 на сто се ориентират към площ между 200 кв. м и 300 кв. м. Общо 7 на сто от потребителите пък планират сделка с квадратура над 300 кв. м. Най-голям дял от потребителите – 44 на сто, ще се насочат към нов имот с 2 спални, а 39 на сто – към такъв с 3 спални помещения. Общо 7 на сто от запитаните пък възнамеряват да закупят имот с 4 спални. Наличие на 2 бани е приоритет за 59 на сто от бъдещите купувачи, а 16 на сто от хората биха се възползвали от имот с 3 бани.
“Купувачите най-често търсят жилище до 200 кв. м, а цели 39 на сто от тях държат на поне 3 спални. Тези данни сочат, че за луксозния сегмент наличието на множество помещения вече е традиционна практика. Разбира се, локацията, дизайнерското обзавеждане и заобикалящата среда са много важни за сегмента на ексклузивните имоти”, посочва още Светослава Георгиева.
Предпочитаното изложение сред купувачите на висок клас имоти е югоизточното – то е приоритет за 34 на сто от участниците в проучването.
Гаражът или паркомястото се позиционират като ключов фактор за клиентите във високия сегмент. Близо половината от участниците в проучването не биха направили компромис с паркомястото или гаража и държат имотът да разполага с поне един брой. 41 на сто от клиентите ще купят луксозен имот единствено при наличието на поне 2 паркоместа или гаражи.
За купувачите на луксозно ново строителство дрешникът и самостоятелният кабинет са задължителни – около 30 на сто от планиралите да купят жилище над 200 кв. м посочват, че не биха се лишили от тези помещения. Тъй като обаче горните помещения увеличават значително общата квадратура, а оттам и цената, за 71 на сто от запитаните това не е фактор при покупката.
Заобикалящата среда е от изключителна важност за купувачите, се посочва в проучването на Unique Estates. Близостта до парк е задължително условие за 32 на сто от хората.
Едва 6 на сто го определят като незначителен фактор при избора на имот. Бързият достъп до центъра на града е ключов за 36 на сто от хората, докато за други 28 на сто – е безспорен плюс, без да е задължителен елемент. Добрата социална инфраструктура е абсолютна необходимост за 53 на сто от анкетираните, едва за 2 на сто от тях тя е без значение.
“Заобикалящата среда наистина е много важна за хората. Клиентите във високия сегмент добре знаят, че покупката на жилище означава не просто обитаване на луксозен апартамент или къща, но и цялостен, комфортен начин на живот, осигуряване на качествена, безкомпромисна среда за децата. Затова за всеки инвеститор е от ключово значение да изгради цялостна концепция и да гарантира ексклузивния начин на живот, който този тип клиенти търсят”, допълва Светослава Георгиева.
Проучването на Unique Estates е проведено в периода 15 февруари – 15 март. Целта му е да проследи нагласите у клиентите в търсенето на луксозно ново жилищно строителство. От участвалите потребители – 27 на сто вече са закупили жилищен имот през последните 12 месеца. Общо 73 на сто постоянно живеят в София, 22 на сто в друго населено място в страната и 5 на сто – извън България.
Още от Built.bg
Коментар, Създателите
Рилският водопровод или защо София пие най-хубавата вода
Автор: Built.bg За разлика от много световни столици и градове, където водата става за битови нужди, но не и за пиене, София е популярна с хубавата си вода. Причината
09.11.2024
Енергетика, Коментар
Министърът на енергетиката: Да бъдат удължени със 180 дни преговорите с Украйна за реакторите и оборудването за АЕЦ “Белене”
Снимка: www.beleneproject.bg С 5 гласа “За”, шест “Против” и 6 “Въздържал се” членовете на парламентарна Комисия по енергетика не приеха Проект на решение на предложен от “БСП за България” за
08.01.2024
Климат, Коментар
Около 40 000 българи са на воден режим заради недостатъчен капацитет на водоизточниците
От Екатерина Тотева и Валерия Димитрова, БТА Към края на седмицата, по данни от сайтовете на ВиК операторите в България, над 60 населени места (основно села) с общо население
07.28.2024
Създателите
Рилският водопровод или защо София пие най-хубавата вода
Бохемски истории: Съдебният дворец в столицата
“Бохемски истории”: Как беше построена сградата на Народното събрание
Коментари и анализи
Рилският водопровод или защо София пие най-хубавата вода
Министърът на енергетиката: Да бъдат удължени със 180 дни преговорите с Украйна за реакторите и оборудването за АЕЦ “Белене”
Около 40 000 българи са на воден режим заради недостатъчен капацитет на водоизточниците
Built.bg Podcast
Избрано за Вас
Архитектът на най-красивите сгради в България
Видео история: “Да съживиш храма”
Built.bg Podcast: “Строители след трусовете”
Специален репортаж: “Тъжната история на изчезналото море”
Видео: “Инженер на годината”: Милчо Миков, който ръководи изграждането на новия участък на Софийски околовръстен път
Видео: Как се възстановява сграда с историческо значение?
“Полетът на Фичето”: Мостът над река Дряновска /видео история/
Инфраструктура
Основният ремонт на Дунав мост при Русе: Премахват първите стоманобетонови панели
Оптимистичният срок за началото на изработване на техническия проект за тунела под Шипка е 2025 г
Виолета Коритарова: До края на годината започва строителството на още 4 участъка от АМ „Хемус“
Парламентът ще изслуша регионалния министър Виолета Коритарова за строителството на магистралите “Хемус” и “Черно море”
Архитектура
Богдана Панайотова е временно изпълняващ длъжността главен архитект на Столична община
Какво представлява архитектурният проект за новата автогара на Варна
Градска среда и Урбанизъм
Европейската комисия прие инвестиционни насоки за Новия европейски Баухаус
Офис пазарът в София с лек спад
758 жилища в 11 многофамилни сгради са обновени по Националната програма за енергийна ефективност
Столичната община ще постави 12 нови камери за контрол на скоростта
Бохемски истории
Бохемски истории: Съдебният дворец в столицата
“Бохемски истории”: Как беше построена сградата на Народното събрание
Денят на българската просвета и култура: „Книжовното богатство на София“
Be Green
Нови правила за разполагане на палатки, кемпери или каравани извън къмпингите
Built анализ: Дървесина вместо бетон – иновация за бързо строителство
Built анализ: Невидимото влияние на заобикалящата среда върху здравето ни
Войната в Украйна
“Файненшъл Tаймс”: Лидерите на ЕС обсъждат мерки срещу Орбан заради посещението му в Москва
ЕС и президентът на Украйна ще подпишат днес споразумение в областта на сигурността
Нови санкции за Русия: ЕС наложи ограничения за търговията с втечнен газ
Реакциите на световните медии след мирната конференция в Швейцария
Седмицата в срещи на върха: Как светът ще помогне на Украйна
Как завърши Западноевропейската обиколка на Зеленски
Последвайте ни