Бюлетин

Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

Язовир “Студена” ще бъде въведен в експлоатация в мандата на служебния кабинет

Ще въведем язовир “Студена” в експлоатация в нашия мандат, ако всички документи по строежа са наред. Проектирането е започнало през 2012 година, а строителството – през 2015 г., и продължава до днес. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Виолета Комитова в предаването “Денят с Веселин Дремджиев” по TV +, цитирана от пресцентъра на министерството.

По темата за автомагистрала “Хемус” Комитова е припомнила, че се работи по лотове от 1 до 3 и съгласно договорите, тези участъци трябва да бъдат завършени през 2024 година. Всички други срокове за аутобана са нереалистични, те са предизборни лъжи. Около 1,5 млрд. лв. са авансово раздадени по процедурата инхаус през 2020 г., е уточнила тя и е била категорична, че няма никакво морално оправдание за тези предварително разсадени огромни суми.

Какво става с авансите, ако фирмите фалират, е попитала тя. Инхаусът е процедура, регламентирана със закон от 2016 г. Сега сме 2021-ва, никой не прави коментар доколко е допустима. От бизнес гледна точка това е опасна практика, е акцентирала още министър Комитова.

Във връзка с ремонта на 40 км от АМ “Тракия” – отсечката Чирпан-Стара Загора, която е за 200 млн. лв., тя е обяснила, че не могат да бъдат намерени гаранционни документи. Когато си купуваме кафеварка в магазина, получаваме гаранция за две години, а за 200 милиона все още търсим гаранцията, е допълнила министърът.

Комитова е опровергала отправените обвинения от бившия вицепремиер от правителството на ГЕРБ – Томислав Дончев, че тя проваляла тунела под Шипка. Регионалният министър е отбелязала, че още лятото е дала отговор в Народното събрание, с който Дончев се е съгласил. А той е следният: “процедурата е започнала още през 2015 г., през юли 2021 г. имахме избран изпълнител, можехме да сключим с него договор. Но ако до 3 месеца не бяха осигурени средствата, всичко щеше да отиде в нищото. Днес ситуацията е същата.

Нямаме тези 347 милиона лева, които според изпълнителя са необходими за строителството на тунела под Шипка, но се надяваме средствата да бъдат осигурени през следващия програмен период”.

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

BUILT.BG С КАФЕТО СУТРИН

Започнете деня си с най-важното и интересното от света на строителството, икономиката и инвестициите. Всяка сутрин в 7 ч. Директно в имейла ви.

Още от Built.bg

Създателите

Коментари и анализи

Built.bg Podcast

Избрано за Вас

Инфраструктура

Архитектура

Градска среда и Урбанизъм

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

Бохемски истории

Be Green

Войната в Украйна

Последвайте ни

Запиши се за електронния бюлетин на Built

Само качествено съдържание, без спам