Има ангажираща оферта от компанията “Шение” за доставката на седем карга втечнен газ. Това каза бившият министър на енергетиката Александър Николов в предаването “Здравей, България” по Нова телевизия. По думите му за тези седем карга офертата от доставчика е ангажираща. Николов обаче поясни, че е право на платеца и получателя дали да я приеме или не.
И за трите танкера, които може да дойдат до края на годината, има ангажимент, докато за останалите четири има написан механизъм, уточни Николов. Той обясни разликата между ангажираща и неангажираща оферта. “Когато аз получавам природния газ и офертата отсреща е ангажираща, мое решение е дали да го получа”, поясни той.
Още при предаването на данните от страна на бившия енергиен министър е казано, че има слот за първото карго. За първото карго е взето решение, защото е скоро във времето, коментира Николов. То е за доставка през октомври. Този слот е осигурен. Но въпреки че цялата документация е в “Булгаргаз” и “Български енергиен холдинг”, това решение още не е прието, обърна внимание Николов.
За второто и третото карго търговете не са обявени на терминала за втечнен газ на гръцкия остров Ревитуса, коментира бившият енергиен министър. Николов изтъкна, че от предишното правителство не са искали да задължават служебното правителство с разходи и конкретно решение, при положение че има гъвкав пазар и заради високите цени в момента.
Търговете за капацитет на Ревитуса предстоят. Решенията, които трябва да се вземат при по-добра ценова оферта до 18 август, са също отворени към момента, коментира още бившият министър на енергетиката. Освен това терминалът на гръцкия остров Ревитуса скоро ще увеличи капацитета си. България, ако реши, ще получи всичките седем карга с втечнен газ, изтъкна Николов.
Ако интерконекторът Гърция-България влезе в екполоация на 1 октомври, цената на природния газ в България може да се понижи драстично, отбеляза Александър Николов. За да се случи това нещо, трябва документалната процедура да е извървяна. Ако обаче това не стане, България ще бъде поставена в изключително зависима и тежка ситуация.
Вторият риск е, че количествата газ от договорените карга, които могат да постъпят в страната ни (трите до края на годината и останалите четири през 2023 г.), няма да могат да преминат през алтернативното трасе Кулата-Сидирокастро, защото оттам ще трябва да има отново азерски газ.
Това ще направи зиматата икзлючително тежка с много високи цени на природния газ, предупреди Александър Николов.
Коментар
Александър Николов: Има ангажираща оферта от “Шение” за доставката на седем карга втечнен газ
Има ангажираща оферта от компанията “Шение” за доставката на седем карга втечнен газ. Това каза бившият министър на енергетиката Александър Николов в предаването “Здравей, България” по Нова телевизия. По думите му за тези седем карга офертата от доставчика е ангажираща. Николов обаче поясни, че е право на платеца и получателя дали да я приеме или не.
И за трите танкера, които може да дойдат до края на годината, има ангажимент, докато за останалите четири има написан механизъм, уточни Николов. Той обясни разликата между ангажираща и неангажираща оферта. “Когато аз получавам природния газ и офертата отсреща е ангажираща, мое решение е дали да го получа”, поясни той.
Още при предаването на данните от страна на бившия енергиен министър е казано, че има слот за първото карго. За първото карго е взето решение, защото е скоро във времето, коментира Николов. То е за доставка през октомври. Този слот е осигурен. Но въпреки че цялата документация е в “Булгаргаз” и “Български енергиен холдинг”, това решение още не е прието, обърна внимание Николов.
За второто и третото карго търговете не са обявени на терминала за втечнен газ на гръцкия остров Ревитуса, коментира бившият енергиен министър. Николов изтъкна, че от предишното правителство не са искали да задължават служебното правителство с разходи и конкретно решение, при положение че има гъвкав пазар и заради високите цени в момента.
Търговете за капацитет на Ревитуса предстоят. Решенията, които трябва да се вземат при по-добра ценова оферта до 18 август, са също отворени към момента, коментира още бившият министър на енергетиката. Освен това терминалът на гръцкия остров Ревитуса скоро ще увеличи капацитета си. България, ако реши, ще получи всичките седем карга с втечнен газ, изтъкна Николов.
Ако интерконекторът Гърция-България влезе в екполоация на 1 октомври, цената на природния газ в България може да се понижи драстично, отбеляза Александър Николов. За да се случи това нещо, трябва документалната процедура да е извървяна. Ако обаче това не стане, България ще бъде поставена в изключително зависима и тежка ситуация.
Вторият риск е, че количествата газ от договорените карга, които могат да постъпят в страната ни (трите до края на годината и останалите четири през 2023 г.), няма да могат да преминат през алтернативното трасе Кулата-Сидирокастро, защото оттам ще трябва да има отново азерски газ.
Това ще направи зиматата икзлючително тежка с много високи цени на природния газ, предупреди Александър Николов.
Още от Built.bg
Коментар, Създателите
Франк Рубио се завърна на Земята
Снимка: AP Астронавтът на НАСА Франк Рубио, който постави рекорд за най-дълго пребиваване на Международната космическа станция (МКС) в рамките на една мисия, се завърна на Земята, усещайки гравитацията
09.30.2023
Градска среда, Коментар
Built Анализ: Накъде ни водят знаците по пътя?
Пътната маркировка и сигнализация е третият, често подценяван участник в движението, освен хората и автомобилите. В България към нея се подхожда доста критично, било то заради липсата и лошото
09.30.2023
Коментар, Стратегически обекти
Конференция за новата енергийна среда в Югоизточна Европа събра международни експерти във Вашингтон
Автор: Вяра Дянова Снимки: Built.bg Вашингтон, САЩ Българската строителна компания Главболгарстрой представи ролята на частния бизнес в бъдещето на енергетиката Конференцията „Новата енергийна среда в Югоизточна Европа“, която се
09.28.2023
Създателите
Франк Рубио се завърна на Земята
Версаче игра шах с Клаудия Шифър в Милано
“Морски ток”: Българско изобретение може да намали сметките ни
Коментари и анализи
Франк Рубио се завърна на Земята
Built Анализ: Накъде ни водят знаците по пътя?
Конференция за новата енергийна среда в Югоизточна Европа събра международни експерти във Вашингтон
Евростат: Вносът на енергийни продукти в ЕС продължава да спада през второто тримесечие
Германия има план за справяне с жилищната криза
Built Aнализ: Новото лице на Бетона
Избрано за Вас
“Полетът на Фичето”: Къщата с маймунката
“Бохемски истории”: По пътя на жълтите павета
“Инженерна мисъл с Мария Силвестър” | Built.bg Video
Built Explainer: “Историята зад Дунав мост”
Видео: “Инженер на годината”: Милчо Миков, който ръководи изграждането на новия участък на Софийски околовръстен път
Видео: Как се възстановява сграда с историческо значение?
“Полетът на Фичето”: Мостът над река Дряновска /видео история/
Инфраструктура
Пуснаха влак стрела по брега на Тайванския проток
След пътя Мездра-Ботевград – ще бъдат ремонтирани и обходните маршрути
Положително е становището на МРРБ за финансиране укрепването на крайбрежното свлачище в квартал “Сарафово” в Бургас
ЕС обсъжда възможността за изграждане на влакова линия с европейско междурелсие между Лвов и Кишинев
Архитектура
Кой е големият победител в конкурса “Български архитектурни награди 2023”
Реставрираха Гърбавият мост в Харманли
Градска среда и Урбанизъм
Built Анализ: Накъде ни водят знаците по пътя?
В сила са новите правила за движение на електрическите тротинетки в София
СОС разглежда близо 4 млн.лв. за инвестиции в общинска инфраструктура
Фандъкова: Разширението на третата линия на метрото трябва да е готово до края 2025 год.
Бохемски истории
„Бохемска София: Духът на стария град“
Бохемски истории: Ранните срещи на Иван Вазов със София
Бохемски истории: Домът на Петко и Пенчо Славейкови
Бохемски истории: Първият електрически трамвай в София
Бохемски истории: Градината на Княз Борис Търновски
Be Green
ЕЦБ и МАЕ пледират за ускорение на прехода към нисковъглеродни емисии в Европа
Германия и Великобритания планират по-тясно сътрудничество при производството на “зелен” водород
Юлиян Попов: Освен да пести, консумира и произвежда, сградата може и да съхранява енергия
Войната в Украйна
Украйна отвоюва ключови територии в рамките на военната си контраофанзива
Американският печат: Бронираният влак на Ким Чен – ун пристигна в Русия. Мъск,”Старлннк” и заплахата от ядрена война
Г-20 приключи срещата с балансирана декларация спрямо Москва
Кристалина Георгиева: Войната в Украйна влошава перспективите пред страните от инициативата “Три морета”
Столтенберг пред ЕП: Черно море е много важно за НАТО, следим обстановката внимателно
Коментарите след решението на Зеленски да смени министъра на отбраната на Украйна
Built.bg Podcast
Последвайте ни