Бюлетин

Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

Американски кардиолози оцениха диетата ДАШ и средиземноморската диетa като едни от най-полезните

asparagus steak veal steak veal 2169305

Американската кардиологична асоциация оцени диетата ДАШ и средиземноморската като най-здравословните в издадените си препоръки, а диетите с ниско съдържание на въглехидрати, като Саут Бийч, палео и кетогенната, се класираха ниско в изследването, съобщи ЮПИ.

Изследването разглежда 10 популярни планове за хранене. Резултатите от него са публикувани в рецензираното от специалисти сп. Circulation (Кръвообращение). Учените са преценявали диетите на базата на 10 ключови фактора, които подобряват кардиометаболитното състояние, с акцент върху ограничаването на нездравословните мазнини и намаляването на излишните въглехидрати.

Препоръките на Асоциацията целят да бъде оптимизирано сърдечно-съдовото и общото метаболитно здравословно състояние и да бъдат ограничени рисковете от други заболявания, като диабет тип 2 и затлъстяване, които могат да се появят заради прекомерна консумация на преработени въглехидрати и подсладени със захар напитки. И двете са свързани с повишен риск от сърдечно-съдови заболявания.

Диетата ДАШ, чието пълно име е Диетичен подход за предотвратяване на високото кръвно налягане, набляга на зеленчуци, плодове, пълнозърнести храни, бобови растения, ядки и семена, както и нискомаслени млечни продукти и нетлъсто месо и птици, риба и нетропически мазнини.

Според Асоциацията скандинавската и балтийската диета следват подобни модели на хранене, а  средиземноморската диета се нарежда точно под диетата ДАШ. Тя ограничава млечните продукти, като същевременно набляга на зеленчуци, плодове, пълнозърнести храни, бобови растения, ядки и семена, мазна риба и зехтин. Също така допуска умерено пиене на червено вино.

Изследването е ръководено от проф. Ренборг Фаркухар, професор по медицина в Станфордския университет.

Най-ниско класираната диета от американските кардиолози е кетогенната. Диетата на Аткинс, която ограничава много въглехидратите, е в същата категория.  Малко по-добри за сърцето от кето диетите са диетите с ниско съдържание на въглехидрати, които ограничават въглехидратите до 30% до 40% от общия прием на калории. Палео диетите, които изключват пълнозърнести и рафинирани храни, бобови растения, масла и млечни продукти, също са класирани ниско.

Още от Built.bg:  Как възобновяването на глобалната хидроенергия ще ограничи растежа на изкопаемите горива

По средата са вегетарианските диети, като допускащите риба, млечни продукти и яйца, се класират по-високо. Следват тези, ограничаващи приема на мазнини до 30%.

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

BUILT.BG С КАФЕТО СУТРИН

Започнете деня си с най-важното и интересното от света на строителството, икономиката и инвестициите. Всяка сутрин в 7 ч. Директно в имейла ви.

Още от Built.bg

Създателите

Коментари и анализи

Built.bg Podcast

Избрано за Вас

Инфраструктура

Архитектура

Градска среда и Урбанизъм

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

Бохемски истории

Be Green

Войната в Украйна

Последвайте ни

Запиши се за електронния бюлетин на Built

Само качествено съдържание, без спам