Бюлетин

Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

Андрей Цеков: АМ “Хемус” ще се строи отново наесен

От тази есен магистрала “Хемус” отново ще се строи активно. Това обяви министърът на регионалното развитие Андрей Цеков.  Строителството ще стане възможно с решение на Министерския съвет, което да санира сегашните договори, възложени по инхаус процедура, разясни той пред “Нова телевизия”.

“Хемус” е показателен пример как не трябва да се строи магистрала. Довършването й беше възложено през инхаус процедури за близо 3 милиарда лева. Инхаусът е процедура, в която държавата възлага на своя фирма, която да може да изпълни строителството сама. А в случая Автомагистрали е превъзложила на други 150 фирми, каза министър Цеков.

Последните 2 години и половина по “Хемус” реално не се строи. Защото нито един министър не е имал смелостта да поеме фактите. Възможностите са държавата да поеме риска да загуби тези 3 милиарда лева или да търси начин да санира допуснатите закононарушения, така че да продължи строителството по вече сключените договори. Най-добрият вариант е чрез едни неособено сложни законови мерки да се даде възможност да продължи строителството. Към момента цените не отговарят на пазарните условия.

“По-късно есента е възможно да се строи отново. Ще предложим решение на МС, което да даде възможност. Сроковете са за 4-5 години. Надявам се, че за 4 години участъците ще могат да бъдат обявени за експлоатация. Ако се развърже възелът в рамките на две години може поне до трети участък, което са около 80 километра, да са изградени”, заяви Андрей Цеков.

Снимка: БТА

Той коментира и демонстрираните от служебния министър Иван Шишков ядки от строителството на магистралите. Ядките не са взети по правилната методика, за да дадат неоспоримо доказателство за качеството, каза Цеков. Заради това сега отново регионалното министерство започва обследване на пътищата.

Още от Built.bg:  Архитектът Майкъл Грийн разкрива непознатата страна на дървото, променяща начина на мислене за строителството

Сегашното решение за “Струма” да минава в едната посока по Кресненското дефиле, а в другата над него категорично не е икономично. Търсим възможност сегашният път да се запази като локален, а магистралата да се изнесе, каза още Цеков. Единственият одобрен от ЕК вариант през годините е за тунел, от който обаче държавата се е отказала, добави регионалният министър.

За първи път поръчките за зимно поддържане и ремонти са обявени по критерия най-ниска цена, подчерта министърът заради упреци, че зимната подръжка се дава по критерии, които режат малките фирми.

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

BUILT.BG С КАФЕТО СУТРИН

Започнете деня си с най-важното и интересното от света на строителството, икономиката и инвестициите. Всяка сутрин в 7 ч. Директно в имейла ви.

Още от Built.bg

Създателите

Коментари и анализи

Built.bg Podcast

Избрано за Вас

Инфраструктура

Архитектура

Градска среда и Урбанизъм

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

Бохемски истории

Be Green

Войната в Украйна

Последвайте ни

Запиши се за електронния бюлетин на Built

Само качествено съдържание, без спам