Бюлетин

Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

Андрей Цеков: Над 25% от републиканската пътна мрежа на страната се нуждае от основен ремонт

Около 5500 километра от републиканската пътна мрежа на страната са за основен ремонт. Това са над 25 процента от нея, каза по време на парламентарния контрол министърът на регионалното развитие и благоустройството в оставка Андрей Цеков. Това не е заради бездействие на едно или друго правителство, а резултат от икономическата реалност, която сме имали през последните 20-30 години – имали сме по-малко финансови възможности, отколкото са били потребностите за поддържане на вече изградената пътна мрежа, допълни той.

Министърът заяви, че е съгласен с необходимостта от приоритизацията на пътните обекти за ремонт. Апели за приоритизация получават от всяка област в България, допълни Цеков.

Министърът отчете изоставане по темата за обходните пътища. Мога да се ангажирам със старта на проектиране на обходни пътища, за да може да залегнат в бъдеща инвестиционна програма, когато сме изградили основните пътни артерии, да можем да преминем и към обходите, посочи Цеков. Той съобщи, че на този етап в инвестиционната програма като проектна готовност залягат няколко обхода и те са преди всичко на големите областни градове.

Андрей Цеков, снимки: БТА

Текущ ремонт на пътя от разклона за с. Ябълчево, община Руен до Айтос се очаква да започне през април, а основният ремонт на участъка през 2025 г. Това става известно от отговора на министъра на депутатски въпрос. Участъкът е с дължина 10 километра и се нуждае от сериозна инвестиционна интервенция, отбеляза министърът. Той допълни, че за обекта има изготвено задание за текущ ремонт, което ще бъде възложено за изпълнение през април. В по-дългосрочен план решението е основен ремонт и затова в програмата на пътната агенция е предвидено до края на второто тримесечие на тази година да се обяви обществена поръчка за изготвянето на технически проект за основен ремонт, като той ще се направи на базата на стария технологичен проект от 2020 г., което означава, че не би следвало да отнеме много време.

Още от Built.bg:  В МВВР беше обсъдено разширение на околовръстния път

Това пък ще позволи евентуално през 2025 г. да бъде изпълнен основният ремонт на участъка, каза министърът. Той съобщи, че във връзка с мерките за повишаване на безопасността на движение по същия участък в района на Айтос е предвидена реконструкция на съществуващото кръстовище в кръгово. За целта през 2023 г. е разработен технически проект, а до края на второто тримесечие на годината се предвижда да се обявят обществените поръчки за строителство и за строителен надзор на обекта.

В отговор на друг депутатски въпрос, свързан с изграждането на обходен път на Кърджали, министърът съобщи, че “проектът е в самото си начало и практически трябва да бъде разработен наново, за да включва и пътните съоръжения, да бъде интегриран в цялото инвестиционно намерение за изграждането на трасето по посока от Велико Търново до Маказа”. В проектното задание, което се подготвя и се очаква да бъде обявено в началото на април, е включен и обходът на Кърджали. Целта е да се намери решение за всички въпроси около проекта, които тънат в забвение или в бездействие от 2013 г., допълни министърът.

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

BUILT.BG С КАФЕТО СУТРИН

Започнете деня си с най-важното и интересното от света на строителството, икономиката и инвестициите. Всяка сутрин в 7 ч. Директно в имейла ви.

Още от Built.bg

Създателите

Коментари и анализи

Built.bg Podcast

Избрано за Вас

Инфраструктура

Архитектура

Градска среда и Урбанизъм

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

Бохемски истории

Be Green

Войната в Украйна

Последвайте ни

Запиши се за електронния бюлетин на Built

Само качествено съдържание, без спам