“Най-големият дефицит в областта на изграждането и поддръжката на пътната мрежа на България е, че те трябва да се извършват прозрачно и спрямо приоритети. Законът вменява да се разработи осемгодишна стратегия, която се приема от министерски съвет. Стратегията трябва да почива на актуалното състояние на пътищата и ние ще създадем осемгодишна стратегия, по която ще се изразходват публичните средства за ремонти и изграждане на пътища”.
Това каза Андрей Цеков, министър на регионалното развитие и благоустройство, на днешната пресконференция, в която премиерът акад. Николай Денков, министърът на финансите Асен Василев, министърът на икономиката и индустрията Богдан Богданов, министърът на енергетиката Румен Радев, министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков и министърът на регионалното развитие и благоустройството Андрей Цеков предоставят на обществеността информация по актуални теми, залегнали в управленската програма на правителството.
Министър Цеков обясни, че през 2015 г. е създадена пътна стратегия, която е изтекла през 2022 г. Служебното правителство обаче е изразходвало публични средства според субективната преценка на политиците, без прозрачност и далновидност и “на тъмно”, обясни Цеков и допълни: “Ремонти са възлагани без да е ясно дали са необходими”.
Той бе категоричен, че трябва се изготви нова стратегия, да се направи анализ на състоянието на пътищата и с помощта на най-новите технологии и благодарение на интерактивна карта ежедневно да се отразяват върху картата приоритетните ремонти и нужда от поддръжка на пътната инфраструктура. “На основа на данните на тази интерактивна пътна карта ще решаваме къде и какво ще се прави по пътищата на България”, каза Цеков.