Бюлетин

АПИ подписа договора за тунела под Шипка за 364 млн. лв.

Агенция “Пътна инфраструктура” подписа договорите за проектиране, строителство и строителен надзор за изграждането на тунела под “Шипка” на стойност 364 млн. лв.

Обществената поръчка предвижда изграждането на участък с дължина 10,549 км, от които 7,96 км са ново строителство, а 2,59 км са реконструкция на съществуващия път I-5 Габрово – Казанлък, както и 5 тунела с обща дължина 4,011 км. Тунелът под Шипка ще е 3,22 км. Останалите 4 тунела са по-малки – съответно 171 м, 240 м, 90 м и 290 м. Ще бъдат построени още 6 моста и 1 подлез, 12 армирани насипа, една стоманобетонова подпорна стена, една стоманобетонова укрепителна стена и др.

Тунелът под вр. Шипка ще е на 1 км западно от прохода Шипка и на 1 км източно от връх Малуша. Северната част на тунела ще бъде в област Габрово, а южната – в област Стара Загора. Той ще бъде с две ленти за движение, две водещи ивици и два тротоара. Съоръжението ще е възлова точка при движението в посока Север – Юг и чрез него ще се осъществява преминаването през Стара планина в централната част на България. Основните транспортни направления, които ще обслужва са: Русе – Велико Търново – Шипка – Стара Загора – Свиленград (Маказа) и Оряхово – Севлиево – Шипка – Стара Загора – Свиленград (Маказа).

Снимка: АПИ

Трафикът, който е замерен към 2021 г., е около 5 000 коли за 24 часа. Очаква се трафикът да бъде завишен от тежкотоварните, над 90% и от леки – над 50 % да се увеличи, като замерванията и изчисленията, които са направени, е след като проектът бъде завършен трафикът да се увеличи до над 10 000 превозни средства за 24 часа. Увеличението ще е двойно, почти тройно, каза на брифинг председателят на УС на АПИ Тодор Василев.

Още от Built.bg:  Иван Шишков: Готов е проектът за укрепване на свлачището на магистрала „Струма“

За преминаване през тунела ще се заплащат тол такси. Той помоли строителите да работят качествено и работата да бъде завършена в срок. „След толкова години всеки ден и месец е все по-болезнен. Трябва да се постараем да дадем на цяла България този обект. Искам да помоля надзора да е строг, но справедлив така, че при завършването на обекта да можем да се гордеем с това, което сме направили“, допълни Василев.

Проектът “Проектиране и строителство на обект: “Обход на гр. Габрово от км 20+124,50 до км 30+673,48, включително тунел под връх Шипка” е включен в проекта на Програма “Транспортна свързаност” 2021-2027 г. Срокът за изпълнение на поръчката е 240 дни (8 месеца) за проектиране и 1280 дни (3,5 години) за строителство.

Строителният надзор ще бъде възложен на ДЗЗД “Трансконсулт – Свеко”. Техният договор е 6 479 935,20 лв. с ДДС.

Представител на строителната фирма „Консорциум „ПСВТ“ благодари на Тодор Василев за оказаното доверие. „Нашият консорциум изпълни предишните 4 етапа от обхода на Габрово с обща дължина 20 километра. За нас е предизвикателство да поемем и петия етап. Смятаме, че ще отговорим на високите изкисвания, ще спазим срока и всички ще се гордеем с това, което ще бъде построено“, посочи той.

close

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

Още от Built.bg

Създателите

Коментари и анализи

Избрано за Вас

Инфраструктура

Архитектура

Градска среда и Урбанизъм

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

Бохемски истории

Be Green

Войната в Украйна

Built.bg Podcast

Последвайте ни

Запиши се за електронния бюлетин на Built

Само качествено съдържание, без спам