Бюлетин

Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

АПИ предлага: без тежкотоварни автомобили през Петрохан в пиковите часове и през уикендите

Народни представители от областите Монтана и Видин поискаха на среща със служебния министър на регионалното развитие и благоустройството инж. Виолета Коритарова да бъдат спазен срокът на строителството на пътя Мездра – Ботевград.

На срещата в Министерството, която е по покана на Виолета Коритарова, са били обсъдени вариантите на обходни пътища във връзка с предстоящо затваряне на първокласния път между Мездра, Лютидол и п. в. “Новачене”. Затварянето се налага заради завършване на строителството на отсечката от Мездра до пътния възел, съобщиха от Министерството.

Искаме ангажимент, че АПИ ще започне да работи интензивно със строителя, за да се наваксат забавяния и през декември да има Акт 15 за пътя Мездра – Ботевград, каза Росица Кирова (ПГ ГЕРБ-СДС). Румен Христов (ПГ ГЕРБ – СДС) подчерта, че несгодите трябва да бъдат преглътнати и пътят трябва да бъде построен.  Пътят трябва да бъде изграден и срокът задължително да бъде спазен, каза Вера Александрова (ПГ “Възраждане”).

На срещата е постигнато съгласия обходът през Петрохан да бъде въведен за срок от 30 дни и да бъде направен анализ на трафика, за да се прецени дали е необходима промяна. При започване на строителните дейности от понеделник, 24 юни, тежкотоварните превозни средства няма да могат да преминават през прохода Петрохан в часовете с пиково натоварване и в уикендите. Проходът ще е забранен за МПС над 3,5 тона в интервалите между 6.00 ч. и 9.00 ч. и от 16.00 ч. до 19.00 часа, както и в събота и неделя. Това означава, че тежкотоварните превозни средства ще могат да пътуват през Петрохан не само през деня, но и през нощта. Предвидени са обходни маршрути за лекотоварния и основни и възможни обходи за тежкотоварния трафик. Основните обходни маршрути за тировете са двупосочни, а възможните – еднопосочни само в посока Монтана-София и София-Монтана.

Още от Built.bg:  Владимир Малинов ще изиска анализ относно приложимостта на парогенераторите от АЕЦ "Белене“ за АЕЦ "Козлодуй"

При изпълнението на строителните работи на участъка Лютидол – п. в. “Новачене” движението ще може да се осъществява по пътя Ребърково – Лютидол – Ботевград или по общинския път Типченица – Липница – Новачене. От пътен възел “Новачене”“ до етапната връзка при км 192+140 движението ще е по новоизградения четирилентов път I-1.

Проходът “Петрохан” снимка: МРРБ

Като обходни маршрути шофьорите ще могат да използват и други републикански пътища, като спазват действащата за тях постоянна организация на движение.

В срещата са участвали също и народните представители Димитър Аврамов (ПГ ДПС) и Любен Иванов (ПГ ПП-ДБ). В нея се включили също директорът на Главна дирекция “Национална полиция” главен комисар Атанас Илков, главен инспектор Лъчезар Близнаков от “Пътна полиция”, инж. Йордан Вълчев и инж. Стоян Николов от Управителния съвет на Агенция “Пътна инфраструктура”.

Инициирахме срещата, за да обясним необходимия компромис, който всеки от нас трябва да направи, за да стигнем до завършване на пътя Мездра – Ботевград, каза министър Коритарова. Тя напомни, че е проведено едномесечно обществено обсъждане на проекта на заповедта за временна организация на движението. Проведохме среща с представители на превозвачите и кметове на населени места, които са засегнати от работата по проекта. За да сме сигурни в безопасността на предлаганите обходни трасета, комуникираме с Главна дирекция “Национална полиция”, чиито представители обходиха трасето, допълни регионалният министър. Председателят на Управителния съвет на АПИ инж. Йордан Вълчев каза, че за да се гарантира спазването на организацията на движение през прохода Петрохан, се предвижда да има пропускателен пункт с патрул, както и допълнителни мерки за повишаване на безопасността в рискови участъци. Гл. комисар Илков отбеляза, че решението е базирано на много анализи и няма по-добра алтернатива.

Още от Built.bg:  Ще успее ли Макрон да преодолее още една криза?

На среща на 10 юни с кметове и превозвачи бяха обсъдени вариантите на обходни пътища във връзка с предстоящо затваряне на първокласния път между Мездра и Лютидол заради предстоящи строително-монтажни работи по трасето. “Приключваме разговорите с общото разбиране, че проектът е стратегически и трябва да се случи. Необходимо е да дадем фронт за работа, за да може строителят да изпълни планираните дейности в срок до края на годината”, отбеляза тогава министър Коритарова.

През първата половина на този месец, в медийно интервю, министърът съобщи, че напредва работата и по изграждането на скоростния път Видин – Ботевград. До момента изпълнението на отсечката от Мездра до Лютидол е на около 80 на сто, а на участъка от Лютидол – п.в. “Новачене” е около 70 на сто. Предстои доизграждане на пътните възли на две нива – “Мездра”, “Дърманци” и “Ребърково”, което ще наложи ограничаването на движението по отсечките Мездра – Лютидол и Лютидол – п.в. “Новачене”. Предстоят ни разговори със заинтересованите страни, за да се вземе най-удачното решение, допълни тогава министърът.

Снимка: БТА

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

BUILT.BG С КАФЕТО СУТРИН

Започнете деня си с най-важното и интересното от света на строителството, икономиката и инвестициите. Всяка сутрин в 7 ч. Директно в имейла ви.

Още от Built.bg

Създателите

Коментари и анализи

Built.bg Podcast

Избрано за Вас

Инфраструктура

Архитектура

Градска среда и Урбанизъм

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

Бохемски истории

Be Green

Войната в Украйна

Последвайте ни

Запиши се за електронния бюлетин на Built

Само качествено съдържание, без спам