Снимка: BTA/AP
Стотици поканени, фанфари и знамена навсякъде в градините на Белия дом: Джо Байдън постави вчера подписа си под огромния инфраструктурен план, рядък момент на затишие за един непопулярен президент.
“Ето моето послание към американците: Америка отново ще върви напред и животът ви ще се промени към по-добро”, заяви президентът, видимо развеселен.
Пред него конгресмени, членове на правителството му и синдикалисти мръзнеха, въпреки слънцето в късния ноемврийски следобед, което не им попречи да аплодират и приветстват различните оратори.
Джо Байдън, изправен пред лоши икономически новини и катастрофални проучвания на общественото мнение, искаше тази церемония да покаже визията му за Америка, способна на консенсус, земя на “възможности”.
Законът, приет трудно преди десетина дни от Камарата на представителите, отделя 1200 милиарда долара за обновяване или изграждане на мостове, пътища, зарядни станции за електромобили, водопроводи.
Освен това той трябва да даде възможност за развитие на обществен транспорт и високоскоростен интернет.
Всичко това според Джо Байдън ще постави Америка в позиция да “спечели съревнованието” с Китай – същата вечер (по вашингтонско време) президентът на САЩ и китайският му колега Си Цзинпин проведоха виртуална среща.
Текстът, с който се одобрява инфраструктурният проект, получи гласове и на републиканската опозиция, за голямо огорчение на Доналд Тръмп – милиардерът също искаше да лансира голям инфраструктурен проект, който така и не видя бял свят.
Експрезидентът порица 13-те републикански конгресмени от Камарата на представителите, гласували в подкрепа на текста.
Една от последователките му, Марджъри Тейлър Грийн, дори ги нарече “предатели” и публикува телефонните номера на офисите им. Всъщност малко опозиционни лидери присъстваха вчера на тревните площи на Белия дом, въпреки стремежа на Джо Байдън да изтъкне факта, че този закон е получил подкрепата на избрани представители на двете партии, в страна, където партийните разделения са нагорещени до бяло.
Роб Портман, републикански сенатор от Охайо, взе думата, но той няма защо да се опасява от ответни действия на поддръжниците на Тръмп: той няма да участва в изборите за конгресмени “в средата на мандата”, през 2022 г., които се очаква да бъдат доста сложни за Джо Байдън и Демократическата партия.
Проучвания на общественото мнение.
Макар че проектите на Байдън са популярни сред американците, рейтингът му на доверие не спира да спада след хаотичното изтегляне от Афганистан през лятото.
Последното проучване на общественото мнение на “Вашингтон пост” и на Ей Би Си, публикувано в неделя, показва равнище на доверие от 41 на сто към американския президент.
Само 39 на сто от американците одобряват икономическата му политика, а 70 на сто смятат, че икономическата ситуация в САЩ е лоша.
Първата световна икономическа сила ново отбелязва растеж, но е свидетел и на нарастване на инфлацията и на проблемите с доставките, докато Белият дом не е сложил край на пандемията, както обещаваше.
Което утежнява ежедневния живот на тази средна класа, на която Джо Байдън продължава да обещава по-добри дни.
Скокът на цените затруднява и друг голям проект на американския президент, по-малко консенсусен от плана за инфраструктура: 1750 милиарда долара за социални разходи и помощ за енергийния преход. Той трябва да бъде разгледан тази седмица от Камарата на представителите, след което да бъдат гласуван и от Сената.
Там е невъзможно да се разчита на подкрепата на републиканците, някои от които бият тревога за опасност от “социализъм”, най-плашещата възможност в американските политически представи.
Ще трябва да бъдат убедени най-центристките сенатори демократи, особено Джо Манчин (Западна Вирджиния) и Кирстен Синема от Аризона. И двамата присъстваха на церемонията вчера.
Втората от тях, много дискретна на публични места, предизвика изненада, вземайки думата, а Джо Байдън изрази уважение към нея в собствената си реч.
Подписването на закона за инфраструктурата вчера е не толкова финал, колкото началото на голяма пиар офанзива за Белия дом.
Тази седмица Байдън ще отиде за “следгаранционно обслужване” на този текст, както и да пропагандира онзи, с който тепърва иска да се похвали, в щата Ню Хемпшър (днес) и в големия индустриален център Детройт (утре).
Аурелия Енд от Франс прес
превод: БТА
Инфраструктура > Коментар
Байдън се радваше на краткосрочно затишие, подписвайки големия си закон за инфраструктурата
Снимка: BTA/AP
Стотици поканени, фанфари и знамена навсякъде в градините на Белия дом: Джо Байдън постави вчера подписа си под огромния инфраструктурен план, рядък момент на затишие за един непопулярен президент.
“Ето моето послание към американците: Америка отново ще върви напред и животът ви ще се промени към по-добро”, заяви президентът, видимо развеселен.
Пред него конгресмени, членове на правителството му и синдикалисти мръзнеха, въпреки слънцето в късния ноемврийски следобед, което не им попречи да аплодират и приветстват различните оратори.
Джо Байдън, изправен пред лоши икономически новини и катастрофални проучвания на общественото мнение, искаше тази церемония да покаже визията му за Америка, способна на консенсус, земя на “възможности”.
Законът, приет трудно преди десетина дни от Камарата на представителите, отделя 1200 милиарда долара за обновяване или изграждане на мостове, пътища, зарядни станции за електромобили, водопроводи.
Освен това той трябва да даде възможност за развитие на обществен транспорт и високоскоростен интернет.
Всичко това според Джо Байдън ще постави Америка в позиция да “спечели съревнованието” с Китай – същата вечер (по вашингтонско време) президентът на САЩ и китайският му колега Си Цзинпин проведоха виртуална среща.
Текстът, с който се одобрява инфраструктурният проект, получи гласове и на републиканската опозиция, за голямо огорчение на Доналд Тръмп – милиардерът също искаше да лансира голям инфраструктурен проект, който така и не видя бял свят.
Експрезидентът порица 13-те републикански конгресмени от Камарата на представителите, гласували в подкрепа на текста.
Една от последователките му, Марджъри Тейлър Грийн, дори ги нарече “предатели” и публикува телефонните номера на офисите им. Всъщност малко опозиционни лидери присъстваха вчера на тревните площи на Белия дом, въпреки стремежа на Джо Байдън да изтъкне факта, че този закон е получил подкрепата на избрани представители на двете партии, в страна, където партийните разделения са нагорещени до бяло.
Роб Портман, републикански сенатор от Охайо, взе думата, но той няма защо да се опасява от ответни действия на поддръжниците на Тръмп: той няма да участва в изборите за конгресмени “в средата на мандата”, през 2022 г., които се очаква да бъдат доста сложни за Джо Байдън и Демократическата партия.
Проучвания на общественото мнение.
Макар че проектите на Байдън са популярни сред американците, рейтингът му на доверие не спира да спада след хаотичното изтегляне от Афганистан през лятото.
Последното проучване на общественото мнение на “Вашингтон пост” и на Ей Би Си, публикувано в неделя, показва равнище на доверие от 41 на сто към американския президент.
Само 39 на сто от американците одобряват икономическата му политика, а 70 на сто смятат, че икономическата ситуация в САЩ е лоша.
Първата световна икономическа сила ново отбелязва растеж, но е свидетел и на нарастване на инфлацията и на проблемите с доставките, докато Белият дом не е сложил край на пандемията, както обещаваше.
Което утежнява ежедневния живот на тази средна класа, на която Джо Байдън продължава да обещава по-добри дни.
Скокът на цените затруднява и друг голям проект на американския президент, по-малко консенсусен от плана за инфраструктура: 1750 милиарда долара за социални разходи и помощ за енергийния преход. Той трябва да бъде разгледан тази седмица от Камарата на представителите, след което да бъдат гласуван и от Сената.
Там е невъзможно да се разчита на подкрепата на републиканците, някои от които бият тревога за опасност от “социализъм”, най-плашещата възможност в американските политически представи.
Ще трябва да бъдат убедени най-центристките сенатори демократи, особено Джо Манчин (Западна Вирджиния) и Кирстен Синема от Аризона. И двамата присъстваха на церемонията вчера.
Втората от тях, много дискретна на публични места, предизвика изненада, вземайки думата, а Джо Байдън изрази уважение към нея в собствената си реч.
Подписването на закона за инфраструктурата вчера е не толкова финал, колкото началото на голяма пиар офанзива за Белия дом.
Тази седмица Байдън ще отиде за “следгаранционно обслужване” на този текст, както и да пропагандира онзи, с който тепърва иска да се похвали, в щата Ню Хемпшър (днес) и в големия индустриален център Детройт (утре).
Аурелия Енд от Франс прес
превод: БТА
Още от Built.bg
Коментар, Създателите
Рилският водопровод или защо София пие най-хубавата вода
Автор: Built.bg За разлика от много световни столици и градове, където водата става за битови нужди, но не и за пиене, София е популярна с хубавата си вода. Причината
09.11.2024
Енергетика, Коментар
Министърът на енергетиката: Да бъдат удължени със 180 дни преговорите с Украйна за реакторите и оборудването за АЕЦ “Белене”
Снимка: www.beleneproject.bg С 5 гласа “За”, шест “Против” и 6 “Въздържал се” членовете на парламентарна Комисия по енергетика не приеха Проект на решение на предложен от “БСП за България” за
08.01.2024
Инфраструктура, Новини
Основният ремонт на Дунав мост при Русе: Премахват първите стоманобетонови панели
Снимки: АПИ Основният ремонт на Дунав мост при Русе продължава с премахването на първите стоманобетонови панели. Предвижда се на ден да се демонтират по 4-ри от съществуващите панели и
07.29.2024
Създателите
Рилският водопровод или защо София пие най-хубавата вода
Бохемски истории: Съдебният дворец в столицата
“Бохемски истории”: Как беше построена сградата на Народното събрание
Коментари и анализи
Рилският водопровод или защо София пие най-хубавата вода
Министърът на енергетиката: Да бъдат удължени със 180 дни преговорите с Украйна за реакторите и оборудването за АЕЦ “Белене”
Около 40 000 българи са на воден режим заради недостатъчен капацитет на водоизточниците
Built.bg Podcast
Избрано за Вас
Архитектът на най-красивите сгради в България
Видео история: “Да съживиш храма”
Built.bg Podcast: “Строители след трусовете”
Специален репортаж: “Тъжната история на изчезналото море”
Видео: “Инженер на годината”: Милчо Миков, който ръководи изграждането на новия участък на Софийски околовръстен път
Видео: Как се възстановява сграда с историческо значение?
“Полетът на Фичето”: Мостът над река Дряновска /видео история/
Инфраструктура
Основният ремонт на Дунав мост при Русе: Премахват първите стоманобетонови панели
Оптимистичният срок за началото на изработване на техническия проект за тунела под Шипка е 2025 г
Виолета Коритарова: До края на годината започва строителството на още 4 участъка от АМ „Хемус“
Парламентът ще изслуша регионалния министър Виолета Коритарова за строителството на магистралите “Хемус” и “Черно море”
Архитектура
Богдана Панайотова е временно изпълняващ длъжността главен архитект на Столична община
Какво представлява архитектурният проект за новата автогара на Варна
Градска среда и Урбанизъм
Европейската комисия прие инвестиционни насоки за Новия европейски Баухаус
Офис пазарът в София с лек спад
758 жилища в 11 многофамилни сгради са обновени по Националната програма за енергийна ефективност
Столичната община ще постави 12 нови камери за контрол на скоростта
Бохемски истории
Бохемски истории: Съдебният дворец в столицата
“Бохемски истории”: Как беше построена сградата на Народното събрание
Денят на българската просвета и култура: „Книжовното богатство на София“
Be Green
Нови правила за разполагане на палатки, кемпери или каравани извън къмпингите
Built анализ: Дървесина вместо бетон – иновация за бързо строителство
Built анализ: Невидимото влияние на заобикалящата среда върху здравето ни
Войната в Украйна
“Файненшъл Tаймс”: Лидерите на ЕС обсъждат мерки срещу Орбан заради посещението му в Москва
ЕС и президентът на Украйна ще подпишат днес споразумение в областта на сигурността
Нови санкции за Русия: ЕС наложи ограничения за търговията с втечнен газ
Реакциите на световните медии след мирната конференция в Швейцария
Седмицата в срещи на върха: Как светът ще помогне на Украйна
Как завърши Западноевропейската обиколка на Зеленски
Последвайте ни