Бангладеш откри днес най-големия си мост след дълги строителни дейности, белязани от закъснения и обвинения в корупция.
Мостът “Падма”, който е най-дълъг в страната, бе изграден за осем години и струва на властите 3,87 милиарда долара. Той е с дължина 6,51 километра и ще намали разстоянието между столицата Дака и втория най-голям пристанищен град Монгла с около 100 километра.
Световната банка и други заемодатели се оттеглиха от финансирането му заради обвинения в корупция срещу канадска компания, участваща в проекта.
Мостът не е част от инфраструктурна инициатива на Пекин “Един пояс, един път”, но е построен от китайската компания “Чайна мейджър инженеринг къмпани”. Пекин гледа на него като на крайъгълен камък на сътрудничеството си с Бангладеш.
На откриването на моста присъстваха премиерката на Бангладеш Шейх Хасина Вазед и посланикът на Китай в страната Ли Цзинмин.
Съоръжението ще свързва най-малко 21 окръга в южната и югоизточната част на страната. В строителството са участвали над 4000 инженери и то е било истинско предизвикателство. Подводните основи е трябвало да са на 122 метра дълбочина и са общо 41.
На някои места дебитът на водата в река Падма, над която минава мостът, е втори в света след този на река Амазонка.
През 2019 г. осем души бяха убити при линч, предизвикан от слухове в социалните мрежи, че деца са били отвличани и принасяни в жертва, за да може строителството на моста да приключи добре. Над 30 души пострадаха във връзка с тези слухове.