Бюлетин

Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

ББК “Пътища”: Процентът на пътищата в незадоволително състояние в България расте

По оценки на Агенция “Пътна инфраструктура” преди два месеца 40 на сто от пътната ни мрежа е в незадоволително състояние. Към настоящия момент този процент е нараснал, защото през последните два строителни сезона поддържането на пътната мрежа е силно ограничено поради ред обстоятелства. Това каза инж. Лазар Лазаров – изпълнителен директор на Българска браншова камара “Пътища”, по време на семинар за състоянието и предизвикателства пред пътната инфраструктура в България, организиран от камарата.

Според Лазаров, за да имаме качествени пътища, е необходимо периодично да се влагат пари за така наречените планови ремонти, а не да се чака от реконструкция на реконструкция на пътя. При 21 000 км републиканска пътна мрежа, за да може експлоатационният срок на пътищата да е десет години, значи, че на всеки десет години трябва да се прави текущ ремонт на 2000 километра пътища, като това е било постигнато само в периода 2015-2017 г., каза Лазаров. Недостигът на средства от държавата, за да се прави тази поддръжка, ограничава изпълнението на този род планирани ремонти по пътищата, допълни той.

Снимка: Българска браншова камара “Пътища”

Според изпълнителния директор на камарата в България няма нито едно публично-частно партньорство (ПЧП) в пътния сектор. Той допълни, че такова няма как и да има. С обявяването преди година и половина на законни договори за незаконни няма как да се привлече нито един инвеститор, при положение че той не е наясно дали след пет години няма да дойде правителство, което да каже, че договорът е незаконен, аргументира се Лазаров.

Д-р инж. Иван Кацаров – член на УС на  Българска браншова камара “Пътища”, също посочи на семинара сред предизвикателствата пред бранша това, че основен инвеститор в пътищата е държавата, а в пътния сектор на страната липсва ПЧП, концесии, които са практика в западните държави. Други проблеми са свързани с драстичното повишаване на натоварването, което генерира тежкотоварният трафик, внедряването у нас на нови методи за проектиране и строителство, както и необходимостта от мониторинг на цялата пътна мрежа и от планирането на дейности по ремонтите на пътищата при оптимален бюджет. Той съобщи, че България по качество на пътищата е в дъното на класацията – 34-о място от 40 държави в Европа.

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

BUILT.BG С КАФЕТО СУТРИН

Започнете деня си с най-важното и интересното от света на строителството, икономиката и инвестициите. Всяка сутрин в 7 ч. Директно в имейла ви.

Още от Built.bg

Създателите

Коментари и анализи

Built.bg Podcast

Избрано за Вас

Инфраструктура

Архитектура

Градска среда и Урбанизъм

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

Бохемски истории

Be Green

Войната в Украйна

Последвайте ни

Запиши се за електронния бюлетин на Built

Само качествено съдържание, без спам