Българска браншова камара “Пътища” е в готовност отново да възстанови протестните си действия. Свидетели сме на безпрецедентна кампания, изцяло насочена към строителния бранш, се казва в позиция на организацията.
Ето и целия текст:
Управителният съвет на Българска браншова камара „Пътища” изразява своята тревога и посреща с недоумение процесите протичащи в Народното събрание през последните дни във връзка с проекта за решение за предприемане на действия във връзка с констатирана опасност от настъпване на невъзможност за Агенция „Пътна Инфраструктура“ за осъществяване на дейностите по поддържане на Републиканската пътна мрежа, № 47-254-02-36.
В продължение на близо една година Българска браншова камара „Пътища“ ежедневно търси възможността за диалог с държавните институции, заради пренебрегването на НАПЪЛНО ЗАКОННИТЕ договори за Текущ ремонт и поддържане на Републиканска пътна мрежа. И когато диалогът доведе до едно разумно и обосновано решение от страна на Министерство на регионалното развитие и благоустройството, странни политически „игри“ блокират приемането му от Народното събрание.
Свидетели сме на безпрецедентна кампания, изцяло насочена към строителния бранш.
В следствие на създадената несигурност от действията на министри от служебния кабинет, секторът изпадна в колапс. От средата на миналата година не се изпълняват и не се възлагат строителни работи по пътната мрежа на територията на страната, няма разплащания за вече извършени дейности, което доведе до невъзможност бранша да осигурява регулярно изплащане на задълженията си.
Близо 300 ремонтно-възстановителни обекта са замразени, стотици километри от първокласната пътна мрежа не са обезопасени, няма възможност за никакви действия по второкласната мрежа, а за пътищата от трети клас въобще не е предвидена рехабилитация.
Управителният съвет на ББК „Пътища“ е на мнение, че народните представители, трябва да защитават интересите на българските граждани. Животът и здравето на хората следва да бъдат приоритет за държавата и институциите. Бездействието, безхаберието и неглижирането на поддържането на пътната мрежа застрашава стотици човешки животи ежедневно.
Невъзможността Агенция „Пътна инфраструктура“ да възлага дейности по договорите за Текущ ремонт и поддържане и липсата на адекватни действия от страна на държавните институции създават впечатлението за умишлени действия спрямо пътно-строителния бранш. Липсата на разплащания, води след себе си загуба на работни места, неплатежоспособност и допълнително задлъжняване, което в ситуация на бързорастяща инфлация застрашава икономиката на Република България.
През изминалата година безработицата в строителния сектор се е увеличила с 14.3% спрямо 2020 г. Поставянето на пътно-строителния бранш в заложнически капан, заради политически битки, създава риск от чудовищен ръст на безработните в сектора през тази година.
УС на ББК „Пътища“ алармираше многократно за рисковете от действията на служебния кабинет. Сега призоваваме народните представители в Народното събрание да проявят разум, за да бъдат защитени живота и здравето на българските граждани.
В противен случай БЪЛГАРСКА БРАНШОВА КАМАРА „ПЪТИЩА“ ще бъде принудена отново да възстанови протестните действия и да защити членовете си с всички законови методи. Като първа стъпка с цел осигуряване на безопасността на движението ще затворим недовършените участъци, за да предотвратим пътните транспортни произшествия до възлагането от страна на Агенция „Пътна Инфраструктура“ на довършването им.
Коментар
ББК “Пътища”: Странни политически “игри” блокират дейностите за ремонт на пътната мрежа
Българска браншова камара “Пътища” е в готовност отново да възстанови протестните си действия. Свидетели сме на безпрецедентна кампания, изцяло насочена към строителния бранш, се казва в позиция на организацията.
Ето и целия текст:
Управителният съвет на Българска браншова камара „Пътища” изразява своята тревога и посреща с недоумение процесите протичащи в Народното събрание през последните дни във връзка с проекта за решение за предприемане на действия във връзка с констатирана опасност от настъпване на невъзможност за Агенция „Пътна Инфраструктура“ за осъществяване на дейностите по поддържане на Републиканската пътна мрежа, № 47-254-02-36.
В продължение на близо една година Българска браншова камара „Пътища“ ежедневно търси възможността за диалог с държавните институции, заради пренебрегването на НАПЪЛНО ЗАКОННИТЕ договори за Текущ ремонт и поддържане на Републиканска пътна мрежа. И когато диалогът доведе до едно разумно и обосновано решение от страна на Министерство на регионалното развитие и благоустройството, странни политически „игри“ блокират приемането му от Народното събрание.
Свидетели сме на безпрецедентна кампания, изцяло насочена към строителния бранш.
В следствие на създадената несигурност от действията на министри от служебния кабинет, секторът изпадна в колапс. От средата на миналата година не се изпълняват и не се възлагат строителни работи по пътната мрежа на територията на страната, няма разплащания за вече извършени дейности, което доведе до невъзможност бранша да осигурява регулярно изплащане на задълженията си.
Близо 300 ремонтно-възстановителни обекта са замразени, стотици километри от първокласната пътна мрежа не са обезопасени, няма възможност за никакви действия по второкласната мрежа, а за пътищата от трети клас въобще не е предвидена рехабилитация.
Управителният съвет на ББК „Пътища“ е на мнение, че народните представители, трябва да защитават интересите на българските граждани. Животът и здравето на хората следва да бъдат приоритет за държавата и институциите. Бездействието, безхаберието и неглижирането на поддържането на пътната мрежа застрашава стотици човешки животи ежедневно.
Невъзможността Агенция „Пътна инфраструктура“ да възлага дейности по договорите за Текущ ремонт и поддържане и липсата на адекватни действия от страна на държавните институции създават впечатлението за умишлени действия спрямо пътно-строителния бранш. Липсата на разплащания, води след себе си загуба на работни места, неплатежоспособност и допълнително задлъжняване, което в ситуация на бързорастяща инфлация застрашава икономиката на Република България.
През изминалата година безработицата в строителния сектор се е увеличила с 14.3% спрямо 2020 г. Поставянето на пътно-строителния бранш в заложнически капан, заради политически битки, създава риск от чудовищен ръст на безработните в сектора през тази година.
УС на ББК „Пътища“ алармираше многократно за рисковете от действията на служебния кабинет. Сега призоваваме народните представители в Народното събрание да проявят разум, за да бъдат защитени живота и здравето на българските граждани.
В противен случай БЪЛГАРСКА БРАНШОВА КАМАРА „ПЪТИЩА“ ще бъде принудена отново да възстанови протестните действия и да защити членовете си с всички законови методи. Като първа стъпка с цел осигуряване на безопасността на движението ще затворим недовършените участъци, за да предотвратим пътните транспортни произшествия до възлагането от страна на Агенция „Пътна Инфраструктура“ на довършването им.
Още от Built.bg
Градска среда, Коментар
Люлин – кварталът, който може да е шестият по големина град у нас
Автор: Екип Built.bg Снимка: Alphaadversativum Квартал Люлин в София е различен. Има множество шеги за живеещите „от другата страната на тунела“, а районът се слави със свои правила и порядки.
01.28.2023
Инфраструктура, Коментар
Весела Лечева: Държавата е длъжник по отношение на спортната инфраструктура
Министърът на младежта и спорта Весела Лечева съобщи какви са били приоритетите й като служебен министър в края на мандата в предаването „Тази сутрин“ на bTV. „Започнахме с ревизия
01.26.2023
Коментар
Президентът Румен Радев наложи вето на промени в Закона за енергетиката
Държавният глава Румен Радев подписа указ, с който връща за ново обсъждане Закона за изменение и допълнение на Закона за енергетиката, приет от 48-ото Народно събрание на 12 януари
01.25.2023
Създателите
Голямата красота на София
„Бохемска София: Духът на стария град“
Музей “Малкият Париж” показва детайли от градския живот на Букурещ от няколко епохи
Коментари и анализи
Люлин – кварталът, който може да е шестият по големина град у нас
Весела Лечева: Държавата е длъжник по отношение на спортната инфраструктура
Президентът Румен Радев наложи вето на промени в Закона за енергетиката
Къде отива руският петрол след европейското ембарго
Голямата красота на София
Водещите тенденции в света на роботиката през 2023 г.
Избрано за Вас
“Полетът на Фичето”: Къщата с маймунката
“Бохемски истории”: По пътя на жълтите павета
“Инженерна мисъл с Мария Силвестър” | Built.bg Video
Built Explainer: “Историята зад Дунав мост”
Видео: “Инженер на годината”: Милчо Миков, който ръководи изграждането на новия участък на Софийски околовръстен път
Видео: Как се възстановява сграда с историческо значение?
“Полетът на Фичето”: Мостът над река Дряновска /видео история/
Инфраструктура
Министър Шишков: Държавата предостави над 20 млн. лв. за възстановяване на инфраструктурата в Община Карлово
Фандъкова: След 4 години мрежата на метрото на София ще бъде 61 километра
Весела Лечева: Държавата е длъжник по отношение на спортната инфраструктура
Предложението на МС за статута на търпимост за незаконни обекти на инженерната инфраструктура не беше прието
Архитектура
ЮНЕСКО включи обекти в Йемен и Ливан, както и историческият център на Одеса в Списъка на световното наследство
Учени разкриха тайната на древноримския бетон
Градска среда и Урбанизъм
Люлин – кварталът, който може да е шестият по големина град у нас
Председателят на СОС предлага да се изгради 27 декара модерен градски парк в София
Камарата на архитектите в България: Пловдивският панаир да бъде обявен за паметник на културата
Нов изпълнител ще има 180 дни да довърши сградата на Международния младежки център в Бургас
Бохемски истории
„Бохемска София: Духът на стария град“
Бохемски истории: Ранните срещи на Иван Вазов със София
Бохемски истории: Домът на Петко и Пенчо Славейкови
Бохемски истории: Първият електрически трамвай в София
Бохемски истории: Градината на Княз Борис Търновски
Be Green
Представиха подновени участъци от пътна инфраструктура и туристически маршрути в Национален парк „Пирин“
Облекчиха процедурите за изграждане на фотоволтаици и слънчеви колектори в еднофамилни къщи и вили
София обяви поръчка за изготвяне на документация по процедура „За по-чист въздух!“
Войната в Украйна
Наградите, които Украйна спечели, борейки се да победи във войната с Русия
ЕК осигурява спешно 250 милиона евро за подобряване на инфраструктурата за внос и износ на стоки от Украйна
Москва иска да свърже АЕЦ “Запорожие” с руската енергийна мрежа
Войната в Украйна извади наяве „логистични проблеми“ между Германия и Франция
60 години след кубинската криза заплахата от ядрена война отново е актуална
ЕС одобри новите санкции срещу Русия
Built.bg Podcast
Последвайте ни