Българска браншова камара “Пътища” е в готовност отново да възстанови протестните си действия. Свидетели сме на безпрецедентна кампания, изцяло насочена към строителния бранш, се казва в позиция на организацията.
Ето и целия текст:
Управителният съвет на Българска браншова камара „Пътища” изразява своята тревога и посреща с недоумение процесите протичащи в Народното събрание през последните дни във връзка с проекта за решение за предприемане на действия във връзка с констатирана опасност от настъпване на невъзможност за Агенция „Пътна Инфраструктура“ за осъществяване на дейностите по поддържане на Републиканската пътна мрежа, № 47-254-02-36.
В продължение на близо една година Българска браншова камара „Пътища“ ежедневно търси възможността за диалог с държавните институции, заради пренебрегването на НАПЪЛНО ЗАКОННИТЕ договори за Текущ ремонт и поддържане на Републиканска пътна мрежа. И когато диалогът доведе до едно разумно и обосновано решение от страна на Министерство на регионалното развитие и благоустройството, странни политически „игри“ блокират приемането му от Народното събрание.
Свидетели сме на безпрецедентна кампания, изцяло насочена към строителния бранш.
В следствие на създадената несигурност от действията на министри от служебния кабинет, секторът изпадна в колапс. От средата на миналата година не се изпълняват и не се възлагат строителни работи по пътната мрежа на територията на страната, няма разплащания за вече извършени дейности, което доведе до невъзможност бранша да осигурява регулярно изплащане на задълженията си.
Близо 300 ремонтно-възстановителни обекта са замразени, стотици километри от първокласната пътна мрежа не са обезопасени, няма възможност за никакви действия по второкласната мрежа, а за пътищата от трети клас въобще не е предвидена рехабилитация.
Управителният съвет на ББК „Пътища“ е на мнение, че народните представители, трябва да защитават интересите на българските граждани. Животът и здравето на хората следва да бъдат приоритет за държавата и институциите. Бездействието, безхаберието и неглижирането на поддържането на пътната мрежа застрашава стотици човешки животи ежедневно.
Невъзможността Агенция „Пътна инфраструктура“ да възлага дейности по договорите за Текущ ремонт и поддържане и липсата на адекватни действия от страна на държавните институции създават впечатлението за умишлени действия спрямо пътно-строителния бранш. Липсата на разплащания, води след себе си загуба на работни места, неплатежоспособност и допълнително задлъжняване, което в ситуация на бързорастяща инфлация застрашава икономиката на Република България.
През изминалата година безработицата в строителния сектор се е увеличила с 14.3% спрямо 2020 г. Поставянето на пътно-строителния бранш в заложнически капан, заради политически битки, създава риск от чудовищен ръст на безработните в сектора през тази година.
УС на ББК „Пътища“ алармираше многократно за рисковете от действията на служебния кабинет. Сега призоваваме народните представители в Народното събрание да проявят разум, за да бъдат защитени живота и здравето на българските граждани.
В противен случай БЪЛГАРСКА БРАНШОВА КАМАРА „ПЪТИЩА“ ще бъде принудена отново да възстанови протестните действия и да защити членовете си с всички законови методи. Като първа стъпка с цел осигуряване на безопасността на движението ще затворим недовършените участъци, за да предотвратим пътните транспортни произшествия до възлагането от страна на Агенция „Пътна Инфраструктура“ на довършването им.
Коментар
ББК “Пътища”: Странни политически “игри” блокират дейностите за ремонт на пътната мрежа
Българска браншова камара “Пътища” е в готовност отново да възстанови протестните си действия. Свидетели сме на безпрецедентна кампания, изцяло насочена към строителния бранш, се казва в позиция на организацията.
Ето и целия текст:
Управителният съвет на Българска браншова камара „Пътища” изразява своята тревога и посреща с недоумение процесите протичащи в Народното събрание през последните дни във връзка с проекта за решение за предприемане на действия във връзка с констатирана опасност от настъпване на невъзможност за Агенция „Пътна Инфраструктура“ за осъществяване на дейностите по поддържане на Републиканската пътна мрежа, № 47-254-02-36.
В продължение на близо една година Българска браншова камара „Пътища“ ежедневно търси възможността за диалог с държавните институции, заради пренебрегването на НАПЪЛНО ЗАКОННИТЕ договори за Текущ ремонт и поддържане на Републиканска пътна мрежа. И когато диалогът доведе до едно разумно и обосновано решение от страна на Министерство на регионалното развитие и благоустройството, странни политически „игри“ блокират приемането му от Народното събрание.
Свидетели сме на безпрецедентна кампания, изцяло насочена към строителния бранш.
В следствие на създадената несигурност от действията на министри от служебния кабинет, секторът изпадна в колапс. От средата на миналата година не се изпълняват и не се възлагат строителни работи по пътната мрежа на територията на страната, няма разплащания за вече извършени дейности, което доведе до невъзможност бранша да осигурява регулярно изплащане на задълженията си.
Близо 300 ремонтно-възстановителни обекта са замразени, стотици километри от първокласната пътна мрежа не са обезопасени, няма възможност за никакви действия по второкласната мрежа, а за пътищата от трети клас въобще не е предвидена рехабилитация.
Управителният съвет на ББК „Пътища“ е на мнение, че народните представители, трябва да защитават интересите на българските граждани. Животът и здравето на хората следва да бъдат приоритет за държавата и институциите. Бездействието, безхаберието и неглижирането на поддържането на пътната мрежа застрашава стотици човешки животи ежедневно.
Невъзможността Агенция „Пътна инфраструктура“ да възлага дейности по договорите за Текущ ремонт и поддържане и липсата на адекватни действия от страна на държавните институции създават впечатлението за умишлени действия спрямо пътно-строителния бранш. Липсата на разплащания, води след себе си загуба на работни места, неплатежоспособност и допълнително задлъжняване, което в ситуация на бързорастяща инфлация застрашава икономиката на Република България.
През изминалата година безработицата в строителния сектор се е увеличила с 14.3% спрямо 2020 г. Поставянето на пътно-строителния бранш в заложнически капан, заради политически битки, създава риск от чудовищен ръст на безработните в сектора през тази година.
УС на ББК „Пътища“ алармираше многократно за рисковете от действията на служебния кабинет. Сега призоваваме народните представители в Народното събрание да проявят разум, за да бъдат защитени живота и здравето на българските граждани.
В противен случай БЪЛГАРСКА БРАНШОВА КАМАРА „ПЪТИЩА“ ще бъде принудена отново да възстанови протестните действия и да защити членовете си с всички законови методи. Като първа стъпка с цел осигуряване на безопасността на движението ще затворим недовършените участъци, за да предотвратим пътните транспортни произшествия до възлагането от страна на Агенция „Пътна Инфраструктура“ на довършването им.
Още от Built.bg
Коментар, Създателите
Изследователите от GATE с иновативни решения за градската среда
Снимка: GATE Надеждният изкуствен интелект може да донесе много ползи, като например по-добро здравеопазване, по-безопасен и чист транспорт, по-ефективно производство, по-евтина и устойчива енергия. Той подпомага намирането на решения
06.03.2023
Зелена среда, Коментар
Built Анализ: Заради нулевите цени на тока – собственици на фотоволтаици ги изключват, за да намалят загубите
Миналата седмица Независимата българска енергийна борса регистрира истински прецедент – два поредни дни с нулеви цени на променливата компонента от електроенергията. При първия това се случи в рамките на
06.03.2023
Коментар, Новини
Превръща ли се Нидерландия в приоритетен партньор на Китай в ЕС
Източник: БТА През последните месеци Пекин активизира дипломатическите си контакти с Европейския съюз, след като от страна на Вашингтон се надигнаха гласове, призоваващи за „разделяне“ на ЕС от Китай.
05.29.2023
Създателите
Пробив: Кръвен тест открива над 50 вида рак
Изследователите от GATE с иновативни решения за градската среда
Как ще изглежда бъдещата американска база на Луната?
Коментари и анализи
Изследователите от GATE с иновативни решения за градската среда
Built Анализ: Заради нулевите цени на тока – собственици на фотоволтаици ги изключват, за да намалят загубите
Превръща ли се Нидерландия в приоритетен партньор на Китай в ЕС
“Новите пътища на коприната”: Италия върви по тънко въже
Европейски нюзрум: По-малкото с по-голяма тежест във външната политика: виси ли единодушието на косъм?
“Колиърс”: Забавянето на пазара на бизнес имоти в Европа, Близкия изток и Африка продължава
Избрано за Вас
“Полетът на Фичето”: Къщата с маймунката
“Бохемски истории”: По пътя на жълтите павета
“Инженерна мисъл с Мария Силвестър” | Built.bg Video
Built Explainer: “Историята зад Дунав мост”
Видео: “Инженер на годината”: Милчо Миков, който ръководи изграждането на новия участък на Софийски околовръстен път
Видео: Как се възстановява сграда с историческо значение?
“Полетът на Фичето”: Мостът над река Дряновска /видео история/
Инфраструктура
Инж. Ясен Йорданов е новият председател на УС на АПИ
Андрей Цеков: Ще продължа линията на министър Шишков
Иван Шишков пред bTV: Сред неотложните задачи е магистрала „Струма“
Шишков: Пътният възел „Кресна“ по никакъв начин не предопределя трасето през дефилето на АМ „Струма”
Архитектура
Зала „Арена Шумен“ е отличена с бронз на международния конкурс за дизайн в град Комо
Панорамен асансьор беше открит в Колизея
Градска среда и Урбанизъм
В плевенския парк “Кайлъка” ще бъде възстановена емблематична скулптурна композиция
Флоренция гони “Еърбиенби” от историческия си център
Откриха новия планетариум в Бургас
Нощна София огря в 23 различни точки
Бохемски истории
„Бохемска София: Духът на стария град“
Бохемски истории: Ранните срещи на Иван Вазов със София
Бохемски истории: Домът на Петко и Пенчо Славейкови
Бохемски истории: Първият електрически трамвай в София
Бохемски истории: Градината на Княз Борис Търновски
Be Green
Фандъкова: До 2030 г. София трябва да постигне климатична неутралност
Built Анализ: Заради нулевите цени на тока – собственици на фотоволтаици ги изключват, за да намалят загубите
Строителни материали втора ръка – възможно ли е?
Войната в Украйна
Украйна обвини Русия за разрушената стена на язовира „Нова Каховка“, предупреждава за сериозни наводнения
Зеленски пред в. “Уолстрийт джърнъл”: Украйна е готова да започне контранастъплението си
Запорожката АЕЦ бе изключена, вероятната причина е руски обстрел
Зеленски подчерта силата на европейското сближаване на срещата на Съвета на Европа
Сирил Рамапоса: Русия и Украйна са се съгласили да приемат африканска мисия за обсъждане на потенциален мирен план
ЕС очаква от Китай да повлияе на Русия за прекратяване на войната в Украйна
Built.bg Podcast
Последвайте ни