България и Румъния трябва да подобрят инфраструктурата си при влизането в Шенген
В статията си “През 2023 Хърватия се присъединява към Шенгенското пространство” Агенцията за икономическо развитие на Германия (Germany Trade & Invest – GTAI), представя информация за разширяването на Шенгенското пространство, съобщиха от Германо-българската индустриално-търговска камара в последния брой на бюлетина си “Bulgarien Aktuell”, получен в БТА.
На 8 декември 2022 г. Европейският съвет реши, че Хърватия може да се присъедини към Шенгенското пространство. От 1 януари 2023 г. ще бъдат премахнати проверките на самоличността по вътрешните сухопътни и морски граници между Хърватия и другите страни членки на Шенгенското пространство. България и Румъния ще трябва да почакат още малко, се посочва в статията.
Европейската комисия (ЕК) по-рано беше постановила, че и трите страни “категорично са показали”, че са изпълнили необходимите условия, каза еврокомисарят по вътрешните работи Илва Йохансон на 16 ноември 2022 г. в Брюксел. Холандия, Австрия и Швеция обаче се обявиха против приемането на България и Румъния в Шенген при гласуването в Европейския съвет, се напомня в публикацията. Там се коментира, че това решение не се харесва на предприемачите в Румъния и България. “Разочаровани сме от гласуването и се надяваме скоро да бъде взето решение в полза на Шенген”, каза президентът на Германо-румънската индустриално-търговска камара, Андреас Лиер.
Кои държави принадлежат към Шенгенското пространство?
През 2022 г. 26 държави са част от Шенгенското споразумение, от които 22 държави от ЕС и страните извън ЕС Швейцария, Исландия, Лихтенщайн и Норвегия. Малките държави Монако, Сан Марино и Ватикана имат отворени вътрешни граници. Следователно те се считат за част от шенгенското пространство. С около 420 милиона жители, това е най-голямата зона в света, в която хората могат да пътуват свободно. Шенгенското пространство не включва Ирландия и Кипър.
Какви са ползите от членството в Шенген?
Отворените вътрешни граници улесняват движението на хора, капитали и стоки. Транспортните фирми спестяват време за чакане. Въпреки това в отделните страни членки митническият контрол е възможен на случаен принцип или за всеки отделен случай. На границите с Румъния или България досега се е случвало шофьорите на камиони да трябва да чакат до десет часа, за да преминат границата, се изтъква в статията.
По този начин присъединяването на балканските страни към Шенгенското пространство може да направи веригите за доставки по-бързи и свързани и по-малко проблемни. Основните страни доставчици на Хърватия, България и Румъния са Германия и Италия. Министърът на финансите на Румъния Адриан Качиу очаква отворените вътрешни граници в ЕС да допринесат с 0,5 процентни пункта повече за годишния БВП на Румъния.
Отворените вътрешни граници са важни за германската икономика
Отворените граници на Германия и Австрия по посока на Балканския маршрут са важни и днес за търговията със стоки, се посочва в статията, където се допълва, че разширяването на Шенгенското пространство трябва да функционира на практика. Под въпрос обаче е дали разширяването на Шенгенското пространство ще доведе и до по-голям трафик на стоки в България и Румъния. И двете страни трябва още много да разширяват своята магистрална и железопътна инфраструктура.
Рилският водопровод или защо София пие най-хубавата вода
Автор: Built.bg За разлика от много световни столици и градове, където водата става за битови нужди, но не и за пиене, София е популярна с хубавата си вода. Причината
Министърът на енергетиката: Да бъдат удължени със 180 дни преговорите с Украйна за реакторите и оборудването за АЕЦ “Белене”
Снимка: www.beleneproject.bg С 5 гласа “За”, шест “Против” и 6 “Въздържал се” членовете на парламентарна Комисия по енергетика не приеха Проект на решение на предложен от “БСП за България” за
Основният ремонт на Дунав мост при Русе: Премахват първите стоманобетонови панели
Снимки: АПИ Основният ремонт на Дунав мост при Русе продължава с премахването на първите стоманобетонови панели. Предвижда се на ден да се демонтират по 4-ри от съществуващите панели и
В Built.bg използваме бисквитки или подобни инструменти, за да подобрим тяхното представяне и вашето преживяване. Ние спазваме законите и не предоставяме вашите данни на трети страни, в пълен синхрон със задълженията ни по GDPR регламента на ЕС.
Built.bg не използва маркери или аналогични проследяващи технологии. В никакъв случай не използваме „бисквитки“ за събиране, обработване, разпространение или записване на лични данни.
Кликвайки "Приемам", Вие се съгласявате с нашите условия. Може обаче да контролирате или откажете използването на "бисквитките" - с клик върху бутона "Настройки".
Built.bg използва бисквитки, за да подобри вашето изживяване, докато навигирате в уебсайта. Бисквитките, които са категоризирани според необходимостта, се съхраняват във вашия браузър, тъй като са от съществено значение за работата на основните функционалности на уебсайта. Ние използваме и бисквитки на трети страни, които ни помагат да анализираме и разберем как използвате този уебсайт. Тези бисквитки ще се съхраняват във вашия браузър само с вашето съгласие. Освен това имате възможност да се откажете от тези бисквитки, което може да повлияе на вашето преживяване в Built.bg
Задължителните бисквитки са абсолютно необходими за правилното функциониране на уебсайта. Тези бисквитки осигуряват анонимно основни функции и функции за сигурност на уебсайта.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Функционалните бисквитки помагат да се изпълняват определени функции като споделяне на съдържанието на уебсайта в платформи за социални медии, събиране на отзиви и други функции на трети страни.
Бисквитките за ефективност се използват за разбиране и анализ на ключовите показатели за ефективност на уебсайта, което помага за предоставянето на по-добро потребителско изживяване за посетителите.
Аналитичните бисквитки се използват, за да се разбере как посетителите взаимодействат с уебсайта. Тези бисквитки помагат за предоставяне на информация за показателите брой посетители, степен на отпадане, източник на трафик и т.н.
Рекламните бисквитки се използват, за да предоставят на посетителите подходящи реклами и маркетингови кампании. Тези бисквитки проследяват посетителите в уебсайтове и събират информация, за да предоставят персонализирани реклами. Ние не използваме реклами от Гугъл, така че в момента тази функция не е активна и не съществува на този сайт.
Коментар > Новини
България и Румъния трябва да подобрят инфраструктурата си при влизането в Шенген
В статията си “През 2023 Хърватия се присъединява към Шенгенското пространство” Агенцията за икономическо развитие на Германия (Germany Trade & Invest – GTAI), представя информация за разширяването на Шенгенското пространство, съобщиха от Германо-българската индустриално-търговска камара в последния брой на бюлетина си “Bulgarien Aktuell”, получен в БТА.
На 8 декември 2022 г. Европейският съвет реши, че Хърватия може да се присъедини към Шенгенското пространство. От 1 януари 2023 г. ще бъдат премахнати проверките на самоличността по вътрешните сухопътни и морски граници между Хърватия и другите страни членки на Шенгенското пространство. България и Румъния ще трябва да почакат още малко, се посочва в статията.
Европейската комисия (ЕК) по-рано беше постановила, че и трите страни “категорично са показали”, че са изпълнили необходимите условия, каза еврокомисарят по вътрешните работи Илва Йохансон на 16 ноември 2022 г. в Брюксел. Холандия, Австрия и Швеция обаче се обявиха против приемането на България и Румъния в Шенген при гласуването в Европейския съвет, се напомня в публикацията. Там се коментира, че това решение не се харесва на предприемачите в Румъния и България. “Разочаровани сме от гласуването и се надяваме скоро да бъде взето решение в полза на Шенген”, каза президентът на Германо-румънската индустриално-търговска камара, Андреас Лиер.
Кои държави принадлежат към Шенгенското пространство?
През 2022 г. 26 държави са част от Шенгенското споразумение, от които 22 държави от ЕС и страните извън ЕС Швейцария, Исландия, Лихтенщайн и Норвегия. Малките държави Монако, Сан Марино и Ватикана имат отворени вътрешни граници. Следователно те се считат за част от шенгенското пространство. С около 420 милиона жители, това е най-голямата зона в света, в която хората могат да пътуват свободно. Шенгенското пространство не включва Ирландия и Кипър.
Какви са ползите от членството в Шенген?
Отворените вътрешни граници улесняват движението на хора, капитали и стоки. Транспортните фирми спестяват време за чакане. Въпреки това в отделните страни членки митническият контрол е възможен на случаен принцип или за всеки отделен случай. На границите с Румъния или България досега се е случвало шофьорите на камиони да трябва да чакат до десет часа, за да преминат границата, се изтъква в статията.
По този начин присъединяването на балканските страни към Шенгенското пространство може да направи веригите за доставки по-бързи и свързани и по-малко проблемни. Основните страни доставчици на Хърватия, България и Румъния са Германия и Италия. Министърът на финансите на Румъния Адриан Качиу очаква отворените вътрешни граници в ЕС да допринесат с 0,5 процентни пункта повече за годишния БВП на Румъния.
Отворените вътрешни граници са важни за германската икономика
Отворените граници на Германия и Австрия по посока на Балканския маршрут са важни и днес за търговията със стоки, се посочва в статията, където се допълва, че разширяването на Шенгенското пространство трябва да функционира на практика. Под въпрос обаче е дали разширяването на Шенгенското пространство ще доведе и до по-голям трафик на стоки в България и Румъния. И двете страни трябва още много да разширяват своята магистрална и железопътна инфраструктура.
Още от Built.bg
Коментар, Създателите
Рилският водопровод или защо София пие най-хубавата вода
Автор: Built.bg За разлика от много световни столици и градове, където водата става за битови нужди, но не и за пиене, София е популярна с хубавата си вода. Причината
09.11.2024
Енергетика, Коментар
Министърът на енергетиката: Да бъдат удължени със 180 дни преговорите с Украйна за реакторите и оборудването за АЕЦ “Белене”
Снимка: www.beleneproject.bg С 5 гласа “За”, шест “Против” и 6 “Въздържал се” членовете на парламентарна Комисия по енергетика не приеха Проект на решение на предложен от “БСП за България” за
08.01.2024
Инфраструктура, Новини
Основният ремонт на Дунав мост при Русе: Премахват първите стоманобетонови панели
Снимки: АПИ Основният ремонт на Дунав мост при Русе продължава с премахването на първите стоманобетонови панели. Предвижда се на ден да се демонтират по 4-ри от съществуващите панели и
07.29.2024
Създателите
Рилският водопровод или защо София пие най-хубавата вода
Бохемски истории: Съдебният дворец в столицата
“Бохемски истории”: Как беше построена сградата на Народното събрание
Коментари и анализи
Рилският водопровод или защо София пие най-хубавата вода
Министърът на енергетиката: Да бъдат удължени със 180 дни преговорите с Украйна за реакторите и оборудването за АЕЦ “Белене”
Около 40 000 българи са на воден режим заради недостатъчен капацитет на водоизточниците
Built.bg Podcast
Избрано за Вас
Архитектът на най-красивите сгради в България
Видео история: “Да съживиш храма”
Built.bg Podcast: “Строители след трусовете”
Специален репортаж: “Тъжната история на изчезналото море”
Видео: “Инженер на годината”: Милчо Миков, който ръководи изграждането на новия участък на Софийски околовръстен път
Видео: Как се възстановява сграда с историческо значение?
“Полетът на Фичето”: Мостът над река Дряновска /видео история/
Инфраструктура
Основният ремонт на Дунав мост при Русе: Премахват първите стоманобетонови панели
Оптимистичният срок за началото на изработване на техническия проект за тунела под Шипка е 2025 г
Виолета Коритарова: До края на годината започва строителството на още 4 участъка от АМ „Хемус“
Парламентът ще изслуша регионалния министър Виолета Коритарова за строителството на магистралите “Хемус” и “Черно море”
Архитектура
Богдана Панайотова е временно изпълняващ длъжността главен архитект на Столична община
Какво представлява архитектурният проект за новата автогара на Варна
Градска среда и Урбанизъм
Европейската комисия прие инвестиционни насоки за Новия европейски Баухаус
Офис пазарът в София с лек спад
758 жилища в 11 многофамилни сгради са обновени по Националната програма за енергийна ефективност
Столичната община ще постави 12 нови камери за контрол на скоростта
Бохемски истории
Бохемски истории: Съдебният дворец в столицата
“Бохемски истории”: Как беше построена сградата на Народното събрание
Денят на българската просвета и култура: „Книжовното богатство на София“
Be Green
Нови правила за разполагане на палатки, кемпери или каравани извън къмпингите
Built анализ: Дървесина вместо бетон – иновация за бързо строителство
Built анализ: Невидимото влияние на заобикалящата среда върху здравето ни
Войната в Украйна
“Файненшъл Tаймс”: Лидерите на ЕС обсъждат мерки срещу Орбан заради посещението му в Москва
ЕС и президентът на Украйна ще подпишат днес споразумение в областта на сигурността
Нови санкции за Русия: ЕС наложи ограничения за търговията с втечнен газ
Реакциите на световните медии след мирната конференция в Швейцария
Седмицата в срещи на върха: Как светът ще помогне на Украйна
Как завърши Западноевропейската обиколка на Зеленски
Последвайте ни