Снимки: фондация „Колективът
От: Антоанета Маркова и Елена Савова, БТА
Проектът „Паркът” или Concrete to Culture на фондация „Колективът” спечели отличие на тазгодишното издание на наградите „Нов европейски Баухаус” в Брюксел.
Българският проект стана подгласник в направление „Нов европейски Баухаус за шампиони” на категория „Възстановяване на чувството за принадлежност”.
Наградите „Нов европейски Баухаус” тази вечер бяха тържествено връчени за четвърти път в рамките на втория Фестивал на Новия европейски Баухаус.
Радвам се да отнеса добри новини у дома, до екипа на “Колективът”, до хората в Бизнес парка и в квартал Младост в София, каза от сцената Гергана Илиева, архитект и мениджър на проекта. Тя получи наградата от еврокомисаря по кохезията и реформите Елиса Ферейра.
Моето послание е да има повече българско участие, повече български проекти, защото Новият европейски Баухаус дава доста възможности, каза пред БТА след церемонията в Брюксел Гергана Илиева.
„Със сигурност мултидисциплинарните проекти ни помагат да откриваме повече партньори и доброволци, които биха искали да се включат по някакъв начин и така могат да попият нещо от методологията и да развият свой проект. Тази година нашите инициативи се разрастват в 7-8 града и намираме съмишленици на много различни нива. Надяваме се да се множат все повече колективите, които да работят в тази посока“, добави тя.
Искам да поканя хората да следят всичките ни инициативи в различни градове – серията събития за реките, с подобен проект миналата година „Колективът“ спечели награда „Нов европейски Баухаус“, сега печелим с втората инициатива. Вече се доказахме в две категории и предстои да мислим занапред. Фондацията има проект NONA, в който си партнираме с доста европейски държави и с Украйна, целта е разработване на голяма универсална стратегия за привличане на зелени инициативи и инвестиции в Дунавския регион, каза още Илиева.
Проектът на „Колективът“, която получи приз и миналата година, превръща част от Бизнес парка в София в активно споделено пространство за местната общност. В рамките му са усвоени и развити пространството върху покрива на паркинг-сградата в Бизнес парка и на всички незаети помещения на партерен етаж, разказа по-рано Гергана Илиева.
Те се превръщат в десет ателиета, които се отдават на артисти без наем, срещу ангажимента им да организират изложби или събития на открито в Бизнес парка. На покрива на паркинга, без особени строителни намеси и върху площ от три декара, се оформят зона за деца, спортна зона, сцена за изкуство. Графити артистите XROME и Джо Венци са поканени да изрисуват пода, парапетите са изрисувани от Алекси от Варна, който работи по-фигурално, и така се оформя смятаното вече за най-голямо графити пространство на Балканския полуостров.
Наградите отличават изключителни проекти и инициативи, които съчетават устойчивост, приобщаване и естетика, демонстрирайки как европейският преход към Зелената сделка може на практика да обогати живота на хората и общностите.
Всеки от отличените победители и подгласници получава парична премия, както и ще се възползва от подкрепата на Европейската комисия за промотиране и развитие на проектите и концепциите си, предвижда регламентът на конкурса. Финалистите в надпреварата бяха 49 проекта от цяла Европа, подбрани сред над 5000 кандидати.
Коментар, Създателите
Рилският водопровод или защо София пие най-хубавата вода
Автор: Built.bg За разлика от много световни столици и градове, където водата става за битови нужди, но не и за пиене, София е популярна с хубавата си вода. Причината
09.11.2024