Бюлетин

Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

Браншовата камара “Пътища” ще възобнови протестите, ако НС не намери решение за поддържане на пътищата

Управителният съвет на Българска браншова камара “Пътища” призова народните представители да проявят разум, за да бъдат защитени живота и здравето на българските граждани, съобщиха от Камарата. В противен случай Камарата ще бъде принудена отново да възстанови протестните действия и да защити членовете си с всички законови методи.

Като първа стъпка с цел осигуряване на безопасността на движението ще затворим недовършените участъци, за да предотвратим пътните транспортни произшествия до възлагането от страна на Агенция “Пътна Инфраструктура” на довършването им“, посочват от браншовата организация. Днес се очаква Народното събрание да обсъди проект на решение за предприемане на действия във връзка с констатирана опасност от настъпване на невъзможност АПИ да осъществява дейностите по поддържане на републиканската пътна мрежа.

Снимка: Българска браншова камара “Пътища”

Камарата изразява своята тревога и посреща с недоумение процесите, протичащи в Народното събрание през последните дни във връзка с проекта за решение за предприемане на действия във връзка с констатирана опасност от настъпване на невъзможност за Агенция “Пътна Инфраструктура” да осъществява дейностите по поддържане на републиканската пътна мрежа, съобщиха от Камарата.

В продължение на близо една година браншовата организация ежедневно търси възможността за диалог с държавните институции заради пренебрегването на напълно законните според организацията договори за текущ ремонт и поддържане на републиканска пътна мрежа. И когато диалогът доведе до едно разумно и обосновано решение от страна на Министерство на регионалното развитие и благоустройството, странни политически “игри” блокират приемането му от Народното събрание, посочват от Камарата.

Свидетели сме на безпрецедентна кампания, изцяло насочена към строителния бранш. В следствие на създадената несигурност от действията на министри от служебния кабинет, секторът изпадна в колапс. От средата на миналата година не се изпълняват и не се възлагат строителни работи по пътната мрежа на територията на страната, няма разплащания за вече извършени дейности, което доведе до невъзможност бранша да осигурява регулярно изплащане на задълженията си. Близо 300 ремонтно-възстановителни обекта са замразени, стотици километри от първокласната пътна мрежа не са обезопасени, няма възможност за никакви действия по второкласната мрежа, а за пътищата от трети клас въобще не е предвидена рехабилитация“, посочват от браншовата организация.

Още от Built.bg:  Шест институции участват в проверката в данъчните складове на "Лукойл" у нас

Управителният съвет на ББК “Пътища” е на мнение, че народните представители трябва да защитават интересите на българските граждани. Животът и здравето на хората следва да бъдат приоритет за държавата и институциите. Бездействието, безхаберието и неглижирането на  поддържането на пътната мрежа застрашава стотици човешки животи ежедневно.

Невъзможността Агенция “Пътна инфраструктура” да възлага дейности по договорите за текущ ремонт и поддържане и липсата на адекватни действия от страна на държавните институции създават впечатлението за умишлени действия спрямо пътно-строителния бранш, посочват от браншовата организация и допълват, че липсата на разплащания води след себе си загуба на работни места, неплатежоспособност и допълнително задлъжняване, което в ситуация на бързорастяща инфлация застрашава икономиката на България. През изминалата година безработицата в строителния сектор се е увеличила с 14,3 на сто спрямо 2020 г. Поставянето на пътно-строителния бранш в заложнически капан заради политически битки създава риск от чудовищен ръст на безработните в сектора през тази година, предупреждават от Камарата.

През октомври и ноември 2021 г. договорите за текущ ремонт и поддръжка (ТРП) на републиканските пътища бяха предсрочно прекратени. Те е трябвало да изтекат през 2024 г., но със споразумения с пътните фирми сроковете за прекратяването им са определени за април тази година (за четири от контрактите), а за останалите – юни тази година. Като възможен изход министърът очерта Народното събрание да даде възможност на АПИ да продължи да възлага по настоящите действащи договори за Текущ ремонт и поддържане (ТРП) до избора на нов изпълнител.

Проектът на решение на НС за констатирана опасност от настъпване на невъзможност за АПИ за осъществяване на дейностите по поддържане на републиканската пътна мрежа, който бе приет от ресорната парламентарна комисия, предвижда пътната агенция да изплати 50 на сто от задълженията към пътностроителните фирми по дейностите по поддържане на републиканската пътна мрежа и 100 процента от сумите за изпълнени дейности по договорите за доставка и монтаж на ограничителни системи и пътни знаци, както и за полагане на хоризонтална маркировка.

Още от Built.bg:  Ремонтът на Дунав мост при Русе започва през юли и ще продължи 2 години

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

BUILT.BG С КАФЕТО СУТРИН

Започнете деня си с най-важното и интересното от света на строителството, икономиката и инвестициите. Всяка сутрин в 7 ч. Директно в имейла ви.

Още от Built.bg

Създателите

Коментари и анализи

Built.bg Podcast

Избрано за Вас

Инфраструктура

Архитектура

Градска среда и Урбанизъм

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

Бохемски истории

Be Green

Войната в Украйна

Последвайте ни

Запиши се за електронния бюлетин на Built

Само качествено съдържание, без спам