Брюксел: “София – Солун за два часа, ако завършите АМ “Струма”
Думите са на Джордж Кремлис, съветник на Министър-председателя на Гърция Кириакос Мицотакис въпроси свързани с околната среда, климата и енергетиката. Джордж Кремлис беше модератор панел: “Инвестициите в транспортна инфраструктура, териториалната кохезия и транс-европейските транспортни мрежи”, по време на форум в Брюксел.
Снимка: Форум East Med and Southeast Europe
Идеята е да се обсъдят икономическото и социалното сближаване, вътре в самия Европейския съюз, по отношение на планински, отдалечени, острови, крайбрежни райони, за да бъдат покрити на принципа за териториална кохезия и да се гарантира, че са подкрепени от единния вътрешен пазар на ЕС и могат да се възползват, доколкото е възможно, от икономика на единния европейски пазар.
В началото на дискусията Джордж Кремлис акцентира върху транспорта – пътища, магистрали, пристанища и мостове.
В този смисъл трябва да имаме предвид и възстановяването на Украйна, за което трябва да свържем Украйна с Европа и Европа с Украйна през нови, модерни инфраструктури, било то железопътна инфраструктура, мостове, магистрали, пристанища и др.
Върху това акцентира Кремлис и добави: “Говорим за коридора на солидарността от север към юг и от юг към север.”
“Този коридор на солидарността трябва в най-близко бъдеще да стане оперативен коридор на връзка, за да се гарантира териториалната кохезия в региона и да се постави фокуса върху Източна Европа, защото тя е пряката връзка, с изключението на Полша и някои други страни, с Украйна в този коридор север-юг и юг-север, който трябва да развием”, подчерта Джордж Кремлис.
Според Д-р Иван Кацаров, председател на Българския форум за транспортна инфраструктура, войната в Украйна трайно е променила ситуацията с трафика в нашата част от Европа, и това е причината да мислим в посока, в която да свържем Юга със Севера.
Като част от този процес, България и всички държави в региона, в последните 50 години проектираха и построиха магистралите си, жп линиите си, в посока изток – запад. Причините бяха политически, икономически, но днешните събития ни показват, че трябва да променим мисленето си, да направим по – добри връзки в посока север -юг.
Това отбеляза Иван Кацаров и акцентира, че Китай, като една от най – силните икономики, показва, как вече новият “Път на коприната” минава през нашите страни към Севера и това е още една посока юг – север, която трябва да бъде открита. И какво можем да предложим ние? В България това е магистрала “Струма”.
Разбира се, има и железопътна система, но извън това имаме три вертикални коридора в България, става въпрос за транспортни коридори, които стигат до естествената природната граница на река Дунав, а имаме само два моста, трябват ни още три. И иронията, е че освен, че имаме три коридора, само един от тях е близо до финализиране. Това е жалко, когато говорим за свързаност, за Украйна. Трябва да помислим за завършване на нашите коридори, особено на Европейски коридор 4 и магистрала “Струма”, тук имаме добри новини от последните дни – природните съображения бяха приети и сега имаме зелена светлина, за да направим този коридор по – бърз и по – безопасен.
Джордж Кремлис допълни, че по време на среща с -р Кацаров в София са обсъдили магистрала „Струма“, която определи като важна магистрала от Трансевропейската транспортна мрежа, която трябва да бъде завършена.
Остават само близо 15 км. в Кресненското дефиле. Има добро предложение от българска страна за една лента в дефилето и една – извън пролома – за всяка посока. Това ще защити и Дефилето, което е в “Натура 2000”и вярвам, е важен проект и за двете страни.
Министър-председателят на Гърция, министърът на транспорта, г-н Караманлис, който в момента е шеф на г-н Ксифарас, бяхме в България и подкрепяме този проект, защото ще намали времето за пътуване от София до Солун – до 2 часа път с кола”, допълни Кремлис.
Изключително важно е да се свържат двете държави и в допълнение към тази важна магистрала, да се изгради магистрална мрежа покриваща България, свързваща я с Румъния и увеличаваща пропускателните пунктове с Гърция и магистрала Егнатия.
Йоанис Ксифарас, генерален секретар на министерството на транспорта на Гърция развива ключови важни идеи в региона с проекта Sea2Seа и е убеден, че в Гърция и като цяло в югоизточна Европа, е изключително важно да бъдат разрешени транспортните въпроси, за да се осигурят коридори на солидарността и то не само заради войната, която се води в Украйна, но и заради момента, в който войната ще приключи и тогава ще трябва да подкрепим Украйна, за да възстанови стабилността си и да започне растежа си. “Но по отношение на свързаността ни с България ще кажа, че е особено важно пътищата и да бъдат модерни и много безопасни. В момента в региона има ръст на катастрофите”, допълни Ксифарас.
На форума присъства Ким Йоргенсен – Генерален директор и постоянен представител на Европейската Инвестиционна банка в Брюксел, с когото бяха обсъдени възможностите за кредитиране, консултантските услуги, техническата подкрепа в посока „озеленяване“ на икономиките ни, като ЕИБ беше определена за „климатичната банка“.
“Гордеем се, че имаме европейска климатична зелена банка – винаги казвам „зелена“, защото когато започнах през 1995 г. в Европейската комисия в генерална дирекция „Околна среда“ нищо не беше зелено. Борихме се! Сега всичко е зелено, така че и другите трябва да стават все по-зелени”, сподели Джордж Кремлис.
Модерната и бързо реализирана инфраструктура е смисълът на свързаността, която е истинският обединител на Европа. Тази теза обедини всички участници във форума, както и хоризонта към инициативата „Три морета“ и нейното разширяване, за да включи Гърция, така че да стане Инициатива „Четири морета“ – Балтийско, Черно, Адриатическо, Егейско, дори и Кипър.
Рилският водопровод или защо София пие най-хубавата вода
Автор: Built.bg За разлика от много световни столици и градове, където водата става за битови нужди, но не и за пиене, София е популярна с хубавата си вода. Причината
Министърът на енергетиката: Да бъдат удължени със 180 дни преговорите с Украйна за реакторите и оборудването за АЕЦ “Белене”
Снимка: www.beleneproject.bg С 5 гласа “За”, шест “Против” и 6 “Въздържал се” членовете на парламентарна Комисия по енергетика не приеха Проект на решение на предложен от “БСП за България” за
Основният ремонт на Дунав мост при Русе: Премахват първите стоманобетонови панели
Снимки: АПИ Основният ремонт на Дунав мост при Русе продължава с премахването на първите стоманобетонови панели. Предвижда се на ден да се демонтират по 4-ри от съществуващите панели и
В Built.bg използваме бисквитки или подобни инструменти, за да подобрим тяхното представяне и вашето преживяване. Ние спазваме законите и не предоставяме вашите данни на трети страни, в пълен синхрон със задълженията ни по GDPR регламента на ЕС.
Built.bg не използва маркери или аналогични проследяващи технологии. В никакъв случай не използваме „бисквитки“ за събиране, обработване, разпространение или записване на лични данни.
Кликвайки "Приемам", Вие се съгласявате с нашите условия. Може обаче да контролирате или откажете използването на "бисквитките" - с клик върху бутона "Настройки".
Built.bg използва бисквитки, за да подобри вашето изживяване, докато навигирате в уебсайта. Бисквитките, които са категоризирани според необходимостта, се съхраняват във вашия браузър, тъй като са от съществено значение за работата на основните функционалности на уебсайта. Ние използваме и бисквитки на трети страни, които ни помагат да анализираме и разберем как използвате този уебсайт. Тези бисквитки ще се съхраняват във вашия браузър само с вашето съгласие. Освен това имате възможност да се откажете от тези бисквитки, което може да повлияе на вашето преживяване в Built.bg
Задължителните бисквитки са абсолютно необходими за правилното функциониране на уебсайта. Тези бисквитки осигуряват анонимно основни функции и функции за сигурност на уебсайта.
Cookie
Duration
Description
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
Функционалните бисквитки помагат да се изпълняват определени функции като споделяне на съдържанието на уебсайта в платформи за социални медии, събиране на отзиви и други функции на трети страни.
Бисквитките за ефективност се използват за разбиране и анализ на ключовите показатели за ефективност на уебсайта, което помага за предоставянето на по-добро потребителско изживяване за посетителите.
Аналитичните бисквитки се използват, за да се разбере как посетителите взаимодействат с уебсайта. Тези бисквитки помагат за предоставяне на информация за показателите брой посетители, степен на отпадане, източник на трафик и т.н.
Рекламните бисквитки се използват, за да предоставят на посетителите подходящи реклами и маркетингови кампании. Тези бисквитки проследяват посетителите в уебсайтове и събират информация, за да предоставят персонализирани реклами. Ние не използваме реклами от Гугъл, така че в момента тази функция не е активна и не съществува на този сайт.
Инфраструктура > Коментар
Брюксел: “София – Солун за два часа, ако завършите АМ “Струма”
Думите са на Джордж Кремлис, съветник на Министър-председателя на Гърция Кириакос Мицотакис въпроси свързани с околната среда, климата и енергетиката. Джордж Кремлис беше модератор панел: “Инвестициите в транспортна инфраструктура, териториалната кохезия и транс-европейските транспортни мрежи”, по време на форум в Брюксел.
Идеята е да се обсъдят икономическото и социалното сближаване, вътре в самия Европейския съюз, по отношение на планински, отдалечени, острови, крайбрежни райони, за да бъдат покрити на принципа за териториална кохезия и да се гарантира, че са подкрепени от единния вътрешен пазар на ЕС и могат да се възползват, доколкото е възможно, от икономика на единния европейски пазар.
В началото на дискусията Джордж Кремлис акцентира върху транспорта – пътища, магистрали, пристанища и мостове.
Върху това акцентира Кремлис и добави: “Говорим за коридора на солидарността от север към юг и от юг към север.”
“Този коридор на солидарността трябва в най-близко бъдеще да стане оперативен коридор на връзка, за да се гарантира териториалната кохезия в региона и да се постави фокуса върху Източна Европа, защото тя е пряката връзка, с изключението на Полша и някои други страни, с Украйна в този коридор север-юг и юг-север, който трябва да развием”, подчерта Джордж Кремлис.
Според Д-р Иван Кацаров, председател на Българския форум за транспортна инфраструктура, войната в Украйна трайно е променила ситуацията с трафика в нашата част от Европа, и това е причината да мислим в посока, в която да свържем Юга със Севера.
Това отбеляза Иван Кацаров и акцентира, че Китай, като една от най – силните икономики, показва, как вече новият “Път на коприната” минава през нашите страни към Севера и това е още една посока юг – север, която трябва да бъде открита. И какво можем да предложим ние? В България това е магистрала “Струма”.
Джордж Кремлис допълни, че по време на среща с -р Кацаров в София са обсъдили магистрала „Струма“, която определи като важна магистрала от Трансевропейската транспортна мрежа, която трябва да бъде завършена.
Министър-председателят на Гърция, министърът на транспорта, г-н Караманлис, който в момента е шеф на г-н Ксифарас, бяхме в България и подкрепяме този проект, защото ще намали времето за пътуване от София до Солун – до 2 часа път с кола”, допълни Кремлис.
Йоанис Ксифарас, генерален секретар на министерството на транспорта на Гърция развива ключови важни идеи в региона с проекта Sea2Seа и е убеден, че в Гърция и като цяло в югоизточна Европа, е изключително важно да бъдат разрешени транспортните въпроси, за да се осигурят коридори на солидарността и то не само заради войната, която се води в Украйна, но и заради момента, в който войната ще приключи и тогава ще трябва да подкрепим Украйна, за да възстанови стабилността си и да започне растежа си. “Но по отношение на свързаността ни с България ще кажа, че е особено важно пътищата и да бъдат модерни и много безопасни. В момента в региона има ръст на катастрофите”, допълни Ксифарас.
На форума присъства Ким Йоргенсен – Генерален директор и постоянен представител на Европейската Инвестиционна банка в Брюксел, с когото бяха обсъдени възможностите за кредитиране, консултантските услуги, техническата подкрепа в посока „озеленяване“ на икономиките ни, като ЕИБ беше определена за „климатичната банка“.
“Гордеем се, че имаме европейска климатична зелена банка – винаги казвам „зелена“, защото когато започнах през 1995 г. в Европейската комисия в генерална дирекция „Околна среда“ нищо не беше зелено. Борихме се! Сега всичко е зелено, така че и другите трябва да стават все по-зелени”, сподели Джордж Кремлис.
Модерната и бързо реализирана инфраструктура е смисълът на свързаността, която е истинският обединител на Европа. Тази теза обедини всички участници във форума, както и хоризонта към инициативата „Три морета“ и нейното разширяване, за да включи Гърция, така че да стане Инициатива „Четири морета“ – Балтийско, Черно, Адриатическо, Егейско, дори и Кипър.
Още от Built.bg
Коментар, Създателите
Рилският водопровод или защо София пие най-хубавата вода
Автор: Built.bg За разлика от много световни столици и градове, където водата става за битови нужди, но не и за пиене, София е популярна с хубавата си вода. Причината
09.11.2024
Енергетика, Коментар
Министърът на енергетиката: Да бъдат удължени със 180 дни преговорите с Украйна за реакторите и оборудването за АЕЦ “Белене”
Снимка: www.beleneproject.bg С 5 гласа “За”, шест “Против” и 6 “Въздържал се” членовете на парламентарна Комисия по енергетика не приеха Проект на решение на предложен от “БСП за България” за
08.01.2024
Инфраструктура, Новини
Основният ремонт на Дунав мост при Русе: Премахват първите стоманобетонови панели
Снимки: АПИ Основният ремонт на Дунав мост при Русе продължава с премахването на първите стоманобетонови панели. Предвижда се на ден да се демонтират по 4-ри от съществуващите панели и
07.29.2024
Създателите
Рилският водопровод или защо София пие най-хубавата вода
Бохемски истории: Съдебният дворец в столицата
“Бохемски истории”: Как беше построена сградата на Народното събрание
Коментари и анализи
Рилският водопровод или защо София пие най-хубавата вода
Министърът на енергетиката: Да бъдат удължени със 180 дни преговорите с Украйна за реакторите и оборудването за АЕЦ “Белене”
Около 40 000 българи са на воден режим заради недостатъчен капацитет на водоизточниците
Built.bg Podcast
Избрано за Вас
Архитектът на най-красивите сгради в България
Видео история: “Да съживиш храма”
Built.bg Podcast: “Строители след трусовете”
Специален репортаж: “Тъжната история на изчезналото море”
Видео: “Инженер на годината”: Милчо Миков, който ръководи изграждането на новия участък на Софийски околовръстен път
Видео: Как се възстановява сграда с историческо значение?
“Полетът на Фичето”: Мостът над река Дряновска /видео история/
Инфраструктура
Основният ремонт на Дунав мост при Русе: Премахват първите стоманобетонови панели
Оптимистичният срок за началото на изработване на техническия проект за тунела под Шипка е 2025 г
Виолета Коритарова: До края на годината започва строителството на още 4 участъка от АМ „Хемус“
Парламентът ще изслуша регионалния министър Виолета Коритарова за строителството на магистралите “Хемус” и “Черно море”
Архитектура
Богдана Панайотова е временно изпълняващ длъжността главен архитект на Столична община
Какво представлява архитектурният проект за новата автогара на Варна
Градска среда и Урбанизъм
Европейската комисия прие инвестиционни насоки за Новия европейски Баухаус
Офис пазарът в София с лек спад
758 жилища в 11 многофамилни сгради са обновени по Националната програма за енергийна ефективност
Столичната община ще постави 12 нови камери за контрол на скоростта
Бохемски истории
Бохемски истории: Съдебният дворец в столицата
“Бохемски истории”: Как беше построена сградата на Народното събрание
Денят на българската просвета и култура: „Книжовното богатство на София“
Be Green
Нови правила за разполагане на палатки, кемпери или каравани извън къмпингите
Built анализ: Дървесина вместо бетон – иновация за бързо строителство
Built анализ: Невидимото влияние на заобикалящата среда върху здравето ни
Войната в Украйна
“Файненшъл Tаймс”: Лидерите на ЕС обсъждат мерки срещу Орбан заради посещението му в Москва
ЕС и президентът на Украйна ще подпишат днес споразумение в областта на сигурността
Нови санкции за Русия: ЕС наложи ограничения за търговията с втечнен газ
Реакциите на световните медии след мирната конференция в Швейцария
Седмицата в срещи на върха: Как светът ще помогне на Украйна
Как завърши Западноевропейската обиколка на Зеленски
Последвайте ни