Една връзка между двете части в Южния парк би облагородила района, каза датският архитект Йеспер Дал в Софийската градска художествена галерия (СГХФ) на поредното събитие, организирано от Направление „Архитектура и градоустройство“ в Столичната община със съдействието на Посолството на Кралство Дания в България, под мотото „Разговори за града“. Той е част от журито в конкурса за концепция за пешеходно преминаване между Южен парк част II и III.
„Вчера видях за първи път част от района и че до нея няма достъп. Една връзка там ще подобри зоната. Има много възможности за облагородяване там. Има една рекичка там и на повечето места тя не се вижда и няма достъп до нея. Мисля, че това може да се оправи. Сега като разглеждаме различните предложения, очевидно е, че това може да стане и по хубавия, и по лошия начин“, заяви архитектът Йеспер Дал.
Днес в 10:00 часа в сградата на Направлeние „Архитектура и градоустройство“ ще бъдат обявени резултатите от конкурса.
Конкурсът е проведен с авторитетно жури с международно участие от Дания, Турция и Сърбия, както и представители от Камарата на архитектите, Камарата на строителите, Съюза на архитектите и Университета за архитектура, строителство и геодезия.
„Тази година Копенхаген беше класиран за пети път за най-добър град за живеене. Една от причините е, че в града на първо място са пешеходците и велосипедистите“, каза посланикът на Дания Н.Пр. Йес Брогорд Нилсен. Този конкурс за велосипедна пътека в Южния парк в София е пример за същата визия както в Копенхаген, където приоритет са хората. Ние имаме национална политика в Дания, която поставя хората в центъра, добави той.
Имате красив град. За първи път идвам в София. Участвам в малка част в този проект, каза архитект Йеспер Дал пред събралата се аудитория в СГХГ. Архитектът обстойно разказа за градската среда и градоустройство на Копенхаген, където е оглавявал Направлението за градоустройство в общината там. Той наблегна върху много силната велосипедна култура на датската столица. „Това е елемент на всички стратегии в Дания. Стратегията за развитие на градската мобилност в Копенхаген се спазва вече близо 70 години. Градоустройството днес има нужда от повече велосипедни алеи, тъй като много хора ходят на работа с колело. Според стратегията се запазват зелените зони в града“, посочи той.