Бюлетин

Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

„Диор“ превърна „Портата на Индия“ в сън на живо

Снимки: AP

Луксозната мода на „Диор“ се завърна вчера – този път непосредствено до известния исторически монументв в Мумбай, съобщи АП.

Грандиозен декор превърна историческата локация, която се намира в близост до емблематичния хотел „Тадж Махал Палас“, в съчетание от цвят и елегантност, докато моделите се готвеха да покажат предварителната есенна колекция на „Диор“ за 2023 г.

Пътеката беше украсена с традиционни индийски флорални мотиви, а музиката – фюжън ритми, беше изпълнена на живо.

Индийското майсторство зае централно място в новата колекция на творческия директор на модната къща Мария Грация Киури.

Показани бяха копринени рокли, вечерни палта и поли, вдъхновени от традиционното сари, които препращаха към класически индийски силуети.

От неутрални цветове, които едва доловимо преливаха към горско зелено, колекцията премина към ярки цветове и мотиви. Преобладаващ аксесоар бяха перлени огърлици.

„Лично исках да възхваля и покажа невероятните познания, които Индия предоставя на световната мода в областта на бродирането, майсторството на занаятчиите, които продължават да практикуват този занаят, и отдадеността на основателите на „Чанакя“ на запазването на историята и културата на Индия, изобразени чрез всяка техника на бродиране“, каза Киури в публикация в Инстаграм.

Френската модна къща „Диор“ е свързана с Индия от дълги години по линия на мумбайското ателие „Чанакя“, което работи със занаятчии и жени в неравностойно положение.

Модното ревю постави на фокус пазара на луксозна мода в Индия, в рамките на който известни западни модни марки като „Пиер Карден“, „Ив Сен Лоран“ и „Валентино“ също са представяли свои предишни колекции.

Индия, която в момента е петата по големина икономика в света, винаги е била известна със сложна бродерия, разкошен текстил и украшения.

Благодарение на младата и амбициозна средна класа, която има лесен достъп до интернет, както и на нарастващия брой свръхбогаташи, индийските потребители бързо се превръщат в едни от най-важните купувачи на международни модни марки.

Освен това множество индийски дизайнери вече са отворили магазини в някои от световните модни столици като Ню Йорк и Дубай и дори показват свои колекции в рамките на международните седмици на модата.

Сред гостите на модното ревю бяха боливудски знаменитости като известните актриси Река, Сонам Капур Ахуджа и Анушка Шарма. Шоуто посетиха и западни знаменитости от индийски произход, сред които бяха Фрейда Пинто, актрисата Симон Ашли от сериала „Бриджъртън“, ситаристката Анушка Шанкар, както и главният редактор на сп. „Венити феър“ Радика Джоунс.

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

BUILT.BG С КАФЕТО СУТРИН

Започнете деня си с най-важното и интересното от света на строителството, икономиката и инвестициите. Всяка сутрин в 7 ч. Директно в имейла ви.

Още от Built.bg

Създателите

Коментари и анализи

Built.bg Podcast

Избрано за Вас

Инфраструктура

Архитектура

Градска среда и Урбанизъм

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

Бохемски истории

Be Green

Войната в Украйна

Последвайте ни

Запиши се за електронния бюлетин на Built

Само качествено съдържание, без спам