Снимки: AP
Луксозната мода на „Диор“ се завърна вчера – този път непосредствено до известния исторически монументв в Мумбай, съобщи АП.
Грандиозен декор превърна историческата локация, която се намира в близост до емблематичния хотел „Тадж Махал Палас“, в съчетание от цвят и елегантност, докато моделите се готвеха да покажат предварителната есенна колекция на „Диор“ за 2023 г.
Пътеката беше украсена с традиционни индийски флорални мотиви, а музиката – фюжън ритми, беше изпълнена на живо.
Индийското майсторство зае централно място в новата колекция на творческия директор на модната къща Мария Грация Киури.
Показани бяха копринени рокли, вечерни палта и поли, вдъхновени от традиционното сари, които препращаха към класически индийски силуети.
От неутрални цветове, които едва доловимо преливаха към горско зелено, колекцията премина към ярки цветове и мотиви. Преобладаващ аксесоар бяха перлени огърлици.
„Лично исках да възхваля и покажа невероятните познания, които Индия предоставя на световната мода в областта на бродирането, майсторството на занаятчиите, които продължават да практикуват този занаят, и отдадеността на основателите на „Чанакя“ на запазването на историята и културата на Индия, изобразени чрез всяка техника на бродиране“, каза Киури в публикация в Инстаграм.
Френската модна къща „Диор“ е свързана с Индия от дълги години по линия на мумбайското ателие „Чанакя“, което работи със занаятчии и жени в неравностойно положение.
Модното ревю постави на фокус пазара на луксозна мода в Индия, в рамките на който известни западни модни марки като „Пиер Карден“, „Ив Сен Лоран“ и „Валентино“ също са представяли свои предишни колекции.
Индия, която в момента е петата по големина икономика в света, винаги е била известна със сложна бродерия, разкошен текстил и украшения.
Благодарение на младата и амбициозна средна класа, която има лесен достъп до интернет, както и на нарастващия брой свръхбогаташи, индийските потребители бързо се превръщат в едни от най-важните купувачи на международни модни марки.
Освен това множество индийски дизайнери вече са отворили магазини в някои от световните модни столици като Ню Йорк и Дубай и дори показват свои колекции в рамките на международните седмици на модата.
Сред гостите на модното ревю бяха боливудски знаменитости като известните актриси Река, Сонам Капур Ахуджа и Анушка Шарма. Шоуто посетиха и западни знаменитости от индийски произход, сред които бяха Фрейда Пинто, актрисата Симон Ашли от сериала „Бриджъртън“, ситаристката Анушка Шанкар, както и главният редактор на сп. „Венити феър“ Радика Джоунс.
Коментар, Създателите
Рилският водопровод или защо София пие най-хубавата вода
Автор: Built.bg За разлика от много световни столици и градове, където водата става за битови нужди, но не и за пиене, София е популярна с хубавата си вода. Причината
09.11.2024