Бюлетин

Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

Файненшъл таймс: “Мета” с нов план за виртуална валута

Американският концерн “Мета” (Meta), компанията майка на “Фейсбук” (Facebook) и “Инстаграм” (Instagram) има нов план за да създаването на виртуална валута и други финансови услуги въпреки неуспеха на предходния си проект. Това се казва в публикация на в. “Файненшъл таймс”, цитирана от Франс прес.

Гигантът на социалните мрежи в действителност работи по създаването на мета вселена – паралелна вселена от виртуални светове, достъпни в добавена и виртуална реалност, която се нуждае от цялостна инфраструктура, включително валута.

Новите токени са кръстени от служителите “Зук Бъкс” (доларите на Зук – бел. АФП), умалително от името на основателя и шеф на “Мета“ Марк Зукърбърг, информира изданието.

През януари проектът за цифрова валута, който “Фейсбук“ стартира шумно през 2019 г., бе официално замразен, припомня АФП.

Снимка: БТА/AP

Дигиталната валута трябваше да предложи нов начин на плащане извън традиционните банкови кръгове, но провокира възмущение от централните банки, регулаторите и политиците. Те изразиха безпокойството си за рисковете за стабилността на финансовата система, за борбата срещу прането на пари и защитата на личните данни.

“Мета” не планира този път да създава регистрирана криптовалута на блокчейна , а по-скоро токени, които ще служат за обменна валута като в някои видео игри например, според “Файненшъл таймс“.

Калифорнийската група работи и върху “социални токени“, които ще се дават на потребители като награди за значим принос или валута, свързани с някои инфлуенсъри в “Инстаграм“ като средство за осигуряване на приходи от съдържанието.

Говорителка на “Мета“, с която АФП се е свързала, заяви, че днес няма да прави изявления.

Постоянно обмисляме нови продукти за потребителите , компаниите и създателите. Като компания сме съсредоточени в създаването на метавселена и това включва свързани плащания и финансови услуги, добави тя. 

Подобно на конкурентите си “Гугъл“ (Google) и “Туитър“ (Twitter) , както и на други платформи като “ТикТок“ (TikTok) американският концерн се опитва да диверсифицира източниците си на приходи извън персонализираната и целева реклама, тъй като икономическият модел е поставен под въпрос най-вече от регулаторните органи. Те искат по-добра защита за неприкосновеността на личните данни.

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

BUILT.BG С КАФЕТО СУТРИН

Започнете деня си с най-важното и интересното от света на строителството, икономиката и инвестициите. Всяка сутрин в 7 ч. Директно в имейла ви.

Още от Built.bg

Създателите

Коментари и анализи

Built.bg Podcast

Избрано за Вас

Инфраструктура

Архитектура

Градска среда и Урбанизъм

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

Бохемски истории

Be Green

Войната в Украйна

Последвайте ни

Запиши се за електронния бюлетин на Built

Само качествено съдържание, без спам