Бюлетин

Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

Фандъкова: Строителството на метрото в София върви в срок, въпреки трудностите

Строителството на метрото в София върви в срок, въпреки всички трудности, заяви кметът на столицата Йорданка Фандъкова, която днес провери разширението на третата метролиния под бул. “Владимир Вазов” заедно с директора на “Метрополитен” инж. Стоян Братоев.

Участъкът от три километра и три метростанции, от ж.к. “Хаджи Димитър” до ж.к. “Левски” трябва да завърши в края на 2025 г., обяви столичният кмет. По трасето на участъка в зоните на обслужване живеят и работят над 70 хиляди души. Кметът очаква да започне изграждането на участъка на метрото през кв. “Слатина”. Това са шест километра метро с шест метростанции, каза Фандъкова. Тя отбеляза, че метрото е един от начините да променяме София.

Снимка: БТА

“Надявам се, че следващият кмет ще продължи проекта на метрото, защото това са огромни усилия”, посочи Йорданка Фандъкова. Тя каза, че при планирането и проектирането на метрото е защитавала всеки лев, участък по участък. Строителството му е трудно и тежко с основно предизвикателство осигуряване на финансирането, отбеляза Фандъкова. Тя съобщи, че общо за 80-те процента от съществуващата метро мрежа са били осигурени около 3 млрд. лв.

На утрешното заседание на Столичния общински съвет (СОС) Фандъкова каза, че очаква да бъде одобрен доклад за още два километра с две метростанции в ж.к. “Люлин” до Околовръстния път. Съветът вече утвърди трасето в ж.к. “Обеля” за една метростанция и един интермодален терминал, чието строителство се очаква да започне до края на годината, информира столичният кмет. Тя каза, че се подготвя трасето от “Лозенец” през “ВЕЦ Симеоново” до “Студентски град”, това са още четири километра метро в много натоварени квартали. Подготвя се и разширението на метрото от Бизнес парка до Околовръстния път.

Йорданка Фандъкова, снимка: БТА

Това са подготвени трасета, задачите на следващия кмет са много ясни в това отношение – да се довършат девет километра метро, които се строят в момента, и да се започне строителството на поне шест километра. Надявам се това да се случи, защото метрото е това, което превръща града ни от пост социалистически град в модерна европейска столица, заяви Фандъкова.

Фандъкова очаква Министерския съвет да вземе решение за парите за индексации за метрото, наложили се заради поскъпването на строителните материали, с цел да продължи успешното строителство на подземната железница.

Снимка: БТА

Строителството на метрото е трудно, заради подпочвените води, които са навсякъде, каза директорът на “Метрополитен” Стоян Братоев. “Цялото метро е 95 % под нивото на подземните води. Има проблеми, но ги решаваме, посочи той. Братоев информира, че изпълнението на трите станции под бул. “Владимир Вазов” е около 32-33 %. Строителството върви с малко закъснение, допълни той, което по думите му се дължи на все още неизплатените индексации на строителите, които възлизат на до 15 % от обема на договорите съгласно решение на СОС.

Цялата метромрежа в София е 52 километра и 400 метра, с 47 метростанции и 82 влака, каза Братоев.

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

BUILT.BG С КАФЕТО СУТРИН

Започнете деня си с най-важното и интересното от света на строителството, икономиката и инвестициите. Всяка сутрин в 7 ч. Директно в имейла ви.

Още от Built.bg

Създателите

Коментари и анализи

Built.bg Podcast

Избрано за Вас

Инфраструктура

Архитектура

Градска среда и Урбанизъм

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

Бохемски истории

Be Green

Войната в Украйна

Последвайте ни

Запиши се за електронния бюлетин на Built

Само качествено съдържание, без спам