Гръцкото министерство на туризма и Гугъл (Google) обявиха ново партньорство за ускоряване на устойчивата трансформация на гръцката туристическа индустрия, съобщи в.”Катимерини”. Партньорството е в рамките на икономическия форум в Делфи и включва нова програма за обучение за малки и средни туристически предприятия в сътрудничество с Глобалния съвет за устойчив туризъм (GSTC).
Програмата започва този месец и ще бъде безплатна. Нейната цел е да помогне на малките и средни предприятия в сферата на туризма по пътя им към устойчив растеж.
Основните характеристики на програмата, която представлява новият стълб на инициативата на Гугъл “Grow Greece with Google”, са ефективно информиране от страна на предприятията за тяхната дейност в областта на околната среда, изготвяне на стратегия за устойчивост, осигуряване на сертификат за устойчивост, проучване на източниците на финансиране за малките и средни предприятия в сектора и възприемане на оптимални практики за пестене на енергия и вода и за рационално управление на отпадъчните води.
“Устойчивият туризъм никога не е бил толкова важен, колкото днес – както за пътуващите, така и за планетата. Този преход, особено за малките и средни предприятия, е сложен, затова ние активно го подкрепяме чрез нашите продукти, инициативи и финансирането, което предоставяме”, каза главният изпълнителен директор на Гугъл за Европа, Близкия изток и Африка Мат Бритин.
“Нашето сътрудничество с министерството на туризма се основава на по-широкия ни ангажимент да подкрепяме устойчивото развитие в Гърция”, добави той.
Министър Василис Кикилиас изтъкна, че “тази програма ще накара професионалистите в туризма да се присъединят към усилията за постигане на целите за устойчивост”.
Гугъл обяви също финансиране в размер на 1 милион долара от Google.org в подкрепа на организации, които подпомагат социални предприятия в Гърция с акцент върху устойчивото развитие и екотуризма.