Бюлетин

Гроздан Караджов: АМ “Хемус” може да се дострои само със специален закон

Снимка: БТА

За да продължи строителството на “Хемус”, е необходимо приемането на специален закон, с който да се узакони незаконното строителство на отделни участъци от магистралата. Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов пред ресорната парламентарна комисия.

Възлагането на строителството на магистрала “Хемус” от агенция “Пътна инфраструктура” чрез инхаус поръчка на държавната компания “Автомагистрали” и незаконното строителство на аутобана от 139-и до 190-и километър (лотове 4 и 5), според министър Караджов са проблемните фактори.

“В тези участъци на практика магистралата е строена на честна дума”, уточни Гроздан Караджов.

Той допълни, че за тях не е направена оценка за въздействието на околната среда, не са приключили и отчуждителните процедури и няма издадени разрешения за строеж.

Ето защо според Гроздан Караджов е необходимо  приемането на специален закон, който на практика да узакони незаконното строителство.

Караджов обясни, че не е поддръжник на идеята за узаконяване на незаконни строежи, но в случая с “Хемус” и ремонтите на язовирите, в които са инвестирани милиони, според него трябва да бъде намерено решение от парламента.

“Ако парламентът прецени, че трябва да разрушим построеното, ще го разрушим”, каза Гроздан Караджов.

“При участъци 7 и 8 няма незаконно строителство, но е проектирано непрофесионално, налага се препотвърждавне на ново трасе, след това трябва наново да се провеждат отчуждения, процедура по ОВОС и след това да се реализира строителството”, допълни Караджов.

Регионалният министър уточни, че участък 2 от трасето се очаква да бъде реализиран до есента на тази година. 

“Към момента дейностите са спрени, заради промяна на първоначалното трасе. Поради изместване на трасето трябва да се премине цялата процедура за разрешително за строителство”, обясни Гроздан Караджов.

Още от Built.bg:  Разходите за строителство на нови жилищни сгради, през третото тримесечие на 2022, са се увеличили с 67,8%

Министърът на регионалното развитие и благоустройството допълни, че участъкът няма да може да се използва, а ще влезе в експлоатация заедно със следващия участък от магистралата. Най – вероятно това ше се случи през юни догодина.

close

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

Още от Built.bg

Създателите

Коментари и анализи

Избрано за Вас

Инфраструктура

Архитектура

Градска среда и Урбанизъм

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

Бохемски истории

Be Green

Войната в Украйна

Built.bg Podcast

Последвайте ни

Запиши се за електронния бюлетин на Built

Само качествено съдържание, без спам