Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
Само качествено съдържание, без спам
Коментар
Гроздан Караджов: Да влагаме всички левове в инфраструктурни проекти. Все по – скъпо ще става
Конфликтът в Украйна спря редица доставки на материали и суровини, това в строителния сектор се отрази може би най-драматично, каза министърът на регионалното развитие и благоустройството в предаването “Денят започва с Георги Любенов” по БНТ.
В срок не повече от месец трябва да се внесе решение в НС на забавените проекти заради ин хаус процедури, категоричен е Караджов.
Над 40% е увеличението в цената на желязото, битумът, който използваме – 60%, всички строителни материали, подчерта Караджов. Минимум 25% сме загубили, уточни той. Според него единственият начин да спасим паритета на лева, е да продължим да инвестираме в инфраструктура.
АМ “Хемус” – готова до 2027 година?
Трябва да бъде разплетен този възел с АМ “Хемус”. Най-вероятно 7,8, 9-ти ЛОТ трябва да бъде обявен отделен конкурс съгласно ЗОП и да победи най-добрата оферта. ЛОТ-овете от 1 до 6, по които има конкретни чертежи, са изключително важни, обясни Караджов. Цялата магистрала може да стане до 2027 година, няма да има никакво забавяне, категоричен е той.
“Хемус”, въобще ин хаус-ите са едно минно поле. Заобиколени са обществените поръчки и без конкурс са възложени едни 4 милиарда работа. Сега аз и колегите ми се опитваме много внимателно да се движим по това минно поле. Ето защо много внимателно изследваме рисковете, допълни Караджов.
АМ “Струма”: Кой е правилният път?
Регионалният министър коментира и проблемите със строителството на АМ “Струма” в Кресненското дефиле.
Драма голяма е там. Ние имаме веднъж екооценка, имаме действащ ОВОС и избрани изпълнители за строителство и надзор. И сега седим и разговаряме с едни работни групи по т.нар.
Бернска конвенция, която има препоръчителен характер. Така че, ако екологията ни разреши, всичко може да започне утре. Строителството да започне сега е и най-добрият вариант от икономическа гледна точка, тъй като офертите са на старите цени, обясни Гроздан Караджов.
Още от Built.bg
Коментар, Създателите
Изследователите от GATE с иновативни решения за градската среда
Снимка: GATE Надеждният изкуствен интелект може да донесе много ползи, като например по-добро здравеопазване, по-безопасен и чист транспорт, по-ефективно производство, по-евтина и устойчива енергия. Той подпомага намирането на решения
06.03.2023
Зелена среда, Коментар
Built Анализ: Заради нулевите цени на тока – собственици на фотоволтаици ги изключват, за да намалят загубите
Миналата седмица Независимата българска енергийна борса регистрира истински прецедент – два поредни дни с нулеви цени на променливата компонента от електроенергията. При първия това се случи в рамките на
06.03.2023
Коментар, Новини
Превръща ли се Нидерландия в приоритетен партньор на Китай в ЕС
Източник: БТА През последните месеци Пекин активизира дипломатическите си контакти с Европейския съюз, след като от страна на Вашингтон се надигнаха гласове, призоваващи за „разделяне“ на ЕС от Китай.
05.29.2023
Създателите
Пробив: Кръвен тест открива над 50 вида рак
Изследователите от GATE с иновативни решения за градската среда
Как ще изглежда бъдещата американска база на Луната?
Коментари и анализи
Изследователите от GATE с иновативни решения за градската среда
Built Анализ: Заради нулевите цени на тока – собственици на фотоволтаици ги изключват, за да намалят загубите
Превръща ли се Нидерландия в приоритетен партньор на Китай в ЕС
“Новите пътища на коприната”: Италия върви по тънко въже
Европейски нюзрум: По-малкото с по-голяма тежест във външната политика: виси ли единодушието на косъм?
“Колиърс”: Забавянето на пазара на бизнес имоти в Европа, Близкия изток и Африка продължава
Избрано за Вас
“Полетът на Фичето”: Къщата с маймунката
“Бохемски истории”: По пътя на жълтите павета
“Инженерна мисъл с Мария Силвестър” | Built.bg Video
Built Explainer: “Историята зад Дунав мост”
Видео: “Инженер на годината”: Милчо Миков, който ръководи изграждането на новия участък на Софийски околовръстен път
Видео: Как се възстановява сграда с историческо значение?
“Полетът на Фичето”: Мостът над река Дряновска /видео история/
Инфраструктура
Шишков: Пътният възел „Кресна“ по никакъв начин не предопределя трасето през дефилето на АМ „Струма”
Асен Меджидиев: Детската болница трябва да бъде изградена до две години и половина
Откриха зала “Арена Бургас”
Шишков ще възложи проучване за изграждането на скоростен път или магистрала от ГКПП “Маказа“ до магистрала „Марица“
Архитектура
Панорамен асансьор беше открит в Колизея
Промяна на британската колониална архитектура: Новата сграда на индийския парламент
Градска среда и Урбанизъм
Флоренция гони “Еърбиенби” от историческия си център
Откриха новия планетариум в Бургас
Нощна София огря в 23 различни точки
В три столични квартала гражданите ще могат да ползват обществен транспорт по заявка
Бохемски истории
„Бохемска София: Духът на стария град“
Бохемски истории: Ранните срещи на Иван Вазов със София
Бохемски истории: Домът на Петко и Пенчо Славейкови
Бохемски истории: Първият електрически трамвай в София
Бохемски истории: Градината на Княз Борис Търновски
Be Green
Built Анализ: Заради нулевите цени на тока – собственици на фотоволтаици ги изключват, за да намалят загубите
Строителни материали втора ръка – възможно ли е?
Планираните от ЕС ограничения за автомобилните емисии се сблъскват с отпор от осем страни членки
Войната в Украйна
Зеленски пред в. “Уолстрийт джърнъл”: Украйна е готова да започне контранастъплението си
Запорожката АЕЦ бе изключена, вероятната причина е руски обстрел
Зеленски подчерта силата на европейското сближаване на срещата на Съвета на Европа
Сирил Рамапоса: Русия и Украйна са се съгласили да приемат африканска мисия за обсъждане на потенциален мирен план
ЕС очаква от Китай да повлияе на Русия за прекратяване на войната в Украйна
Зеленски пристигна на изненадващо посещение в Париж
Built.bg Podcast
Последвайте ни