„45 години стигат“. Това обяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов след края на преговорите с инициативния комитет, който организира за пореден път тази сутрин блокада на пътя за Гълъбово. Двете страни поставят подписите си под споразумение и пътна карта на дългоочаквания ремонт.
Вицепремиерът предложи решение на дългогодишния проблем. Гроздан Караджов пристигна още в 5.30 ч., за да се ангажира ремонтът да започне в най-кратки срокове.
“Очакваме до 10 април да има избран изпълнител на основния ремонт, който ще прави и проектирането, и изпълнението. Законът за устройство на територията има също член за такива спешни и неотложни основни ремонти, където проектирането, подготовката и издаването на строителните книжа и издаването на разрешително ще станат по време на строителните дейности”, заяви по-рано пред протестиращите Гроздан Караджов.
Председателят на инициативния комитет „Обручище завинаги“ инж. Тенчо Кайряков обясни, че състоянието на пътя е изключително лошо, отсечката е опасна, както и състоянието на надлеза над гумено-транспортната лента на рудник „Трояново 1“, по който се движат автомобилите и всеки момент е възможна катастрофа, като тази при Своге. По думите на инж. Тенчо Кайряков за състоянието на пътя открит през 1976 г, са информирани всички институции, но реални действия до днес няма.
Протестът започна рано тази сутрин, в часа, когато миньори и енергетици отпътуват от селото с автобуси за работа в комплекса „Марица-изток“. Недоволството е заради състоянието на пътната отсечката, която е в изключително лошо състояние.