Бюлетин

Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

Гроздан Караджов: Проектът за строеж на тунел под Шипка ще се състои

Има потвърждение от фирмата изпълнител, която ще строи тунела под Шипка, така че този проект ще се състои. Тепърва предстои техническо проектиране, тъй като досега е имало само идеен проект, на базата на който е проведен търгът. През следващите осем месеца изпълнителят ще извърши проектирането. Това съобщи в Габрово министърът на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов.

Министър Караджов обясни, че няма никакъв шанс тунелът да има четири платна, а защо е проектиран така първият български тунел, той не може да си обясни. По думите му, както е направен проектът, само така може да се продължи, а и мостът, върху който е построено довеждащото съоръжение, няма да издържи натоварване с четири платна.

Министър Караджов посочи, че сроковете за изпълнение на тунела под Шипка са осем месеца и двадесет дни проектиране, и три години и половина строеж, както е в офертата. 

Проектът за тунел под Шипка е един от трите проекта по програмата за транспортно свързване и никой никога не е говорил за изваждането му от програмата, обясни министърът. Другите два проекта са магистрала “Струма” в частта й до Кренсенското дефиле и магистралният път Русе – Велико Търново.

Пред общинските съветници в Габрово министър Караджов потвърди, че никой никога не е спирал проекта за тунела под Шипка. Вероятно е станало недоразумение, което мога да определя като моя грешка и да се извиня, ако сте се почувствали засегнати, каза той. 

Гроздан Караджов обясни и друга дискусионна тема – инженерингът.  

“Колкото по – голям е един обект, то толкова по – приложим е инженерингът. Той ще се използва, но когато това се случи, ще даваме ясни мотиви защо не се използва чиста процедура, с количествено – стойностни сметки”, каза вицепремиерът. 

“По отношение на “ин хаус възлагането “ – този тип възлагане също ще остане. Но трябва да се изясни, че един възложител не може да възлага на възлага на свое дъщерно предприятие, ако то не може да изпълнява поне 80 % от дейностите, които се възлагат”, уточни министърът на регионалното развитие и благоустройството. 

В Габрово се състоя заседание на Общинския съвет с дискусия за съдбата на проекта за тунел под Шипка. Преди дискусията министър Караджов е посетил на място и е инспектирал обходния път и построените досега пътни съоръжения. 

На дискусията присъстваха кметът на града Таня Христова, председателят на Общинския съвет Климент Кунев, представители на Агенцията за пътна инфраструктура, народни представители, бивши кметове на Габрово.

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

BUILT.BG С КАФЕТО СУТРИН

Започнете деня си с най-важното и интересното от света на строителството, икономиката и инвестициите. Всяка сутрин в 7 ч. Директно в имейла ви.

Още от Built.bg

Създателите

Коментари и анализи

Built.bg Podcast

Избрано за Вас

Инфраструктура

Архитектура

Градска среда и Урбанизъм

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

Бохемски истории

Be Green

Войната в Украйна

Последвайте ни

Запиши се за електронния бюлетин на Built

Само качествено съдържание, без спам