Снимка: infosannio.com
Италия се аргументира с необходимостта от енергийна сигурност заради намаляването на руските доставки, за да построи за няколко месеца терминал за втечнен природен газ – процес, който традиционно отнема години заради проблеми с местните власти и издаването на разрешителни, предаде Ройтерс.
Назначен от държавата комисар съобщи в петък, че в началото на следващата седмица ще даде одобрение за терминала с мощност 5 милиарда кубични метра в пристанището на Пиомбино в централния регион Тоскана, което значи, че той ще може да заработи напролет.
Проект от подобен мащаб ще помогне на Италия да избегне безизходна ситуация с доставките на синьо гориво, с която иначе може да се сблъска идната зима, но същевременно я обвързва с газа за дълго време, забавяйки прехода на страната към възобновяеми енергии.
Като част от плана на правителството в оставка на Марио Драги да замени намаляващите доставки на руски газ след инвазията в Украйна, Рим нареди на оператора на газопреносната мрежа “Снам” (Snam) да похарчи около 400 милиона долара за създаването на ново плаващо съоръжение за съхранение и регазификация (FSRU) и то да заработи до края на март.
Новото дясно правителство на Джорджа Мелони не дава индикации за промяна по отношение на проекта в Пиомбино, подкрепен от промишленото лоби “Конфиндустрия” (Confindustria).
“Графикът ни е толкова запълнен, че всеки един допълнителен ден за одобрението на проекта означава един ден с по-малко газ в мрежата ни”, заяви шефът на подразделението за втечнен природен газ в “Снам” Елио Руджери пред Ройтерс.
Плаващото съоръжение за съхранение и регазификация е специален кораб, който получава втечнен природен газ и го трансформира отново в природен газ. Тези плавателни съдове се превърнаха в стандарт на пазара за газови нужди до 10 милиарда кубични метра с оглед и на факта, че могат да сменят локацията си, заяви Руджери.
Главният изпълнителен директор на “Ени” (Eni) Клаудио Дескалци предупреди, че без нов терминал за втечнен природен газ Италия може да се сблъска с недостиг на газ от 5-6 милиона кубични метра или близо 8 на сто от годишното потребление през зимата на 2023-2024 година.
Новият терминал ще помогне да се се запълнят отново хранилищата на страната, които ще са почти празни в края на тази зима и да се гарантира енергийната сигурност на страната, добави Дескалци.
Мозъчният тръст “ЕККО” (ECCO) признава, че новият терминал е бързо решение, което ще помогне през идните една или две зими, но е “глупава” инвестиция и още повече обвързва Италия със “стар” източник на енергия.
“Това вероятно е най-скъпият избор, който увеличава дълговия товар за новите поколения”, каза Микеле Говернатори от “ЕККО”. “Вместо да се инвестира в инфраструктура, която скоро може да остарее, имайки предвид прехода на Европа към възобновяеми източници, правителството трябва да предложи инициативи за намаляване на потреблението на електроенергия и да развие допълнително “зелените” проекти”, допълни Говернатори.
С много малкото местно производство на газ и забрана върху ядрената енергия, Италия е крайно зависима от вноса на енергия за нуждите си. Преди войната в Украйна руските доставки покриваха 38 на сто от цялото потребление.
Рим побърза да си осигури алтернативно снабдяване, но доставките по тръбопроводите на азерски и алжирски газ вече са на предела си, затова е необходим втечнен природен газ, за да се замести напълно руския внос.
Италия се съсредоточи върху десетилетните отношения с Африка и в резултат на усилията на държавната компания “Ени” се очаква допълнителен внос от над 8 милиарда кубични метра газ до идната зима, съобщиха два източника.
Доставките, основно от Алжир, Ангола, Република Конго, Египет и Мозамбик, както и от Катар и САЩ ще достигнат над 10 милиарда кубични метра през 2024-2025 година, твърдят източниците.
Тъй като новите обеми не могат да се поберат във вече съществуващите три терминала за втечнен природен газ, то Пиомбино, още едно плаващо съоръжение за съхранение и регазификация, което “Снам” проектира за 2024 година и планираното разширение на един от съществуващите терминали ще трябва да поемат новите потоци.
Пристанището на Пиомбино, което свързва континенталната част с остров Елба, популярна лятна дестинация, ще даде възможност за лесно транспортиране на газа към гъстонаселения и индустриализиран север на Италия.
Кметът на града Франческо Ферари, който е от партията на Мелони, поведе местните протести срещу проекта, подчертавайки рисковете за сигурността, околната среда и местните бизнеси, включително рибовъдството.
Правителството на Марио Драги обаче назначи специален пълномощник и му предостави широки правомощия, които ще позволят проектът да продължи, дори ако бъде оспорен в съда.
“Снам” обяви, че се нуждае от окончателното одобрение на специалния пълномощник Еудженио Джани, който е и губернатор на област Тоскана, до края на октомври, за да изпълни крайния срок за края на март.
Това би означавало само четири месеца от първоначалното искане, тоест “почти чудо” в страна, в която са необходими години, за да бъдат одобрени инфраструктурните проекти, заяви източник.
“Снам” се съгласи да държи плаващото съоръжение на док в Пиомбино за три години и да го премести след това на все още неизвестна офшорна локация.
Рим може да предостави намаление върху цената на газа до 50 на сто за бизнеса и домакинствата в Пиомбино, за да успокои местното недоволство и опасенията на хората и да си гарантира подкрепа за проекта, каза специалният пълномощник.
Източник: БТА
Коментар
Италия иска да направи “чудо” с проект за втечнен природен газ
Снимка: infosannio.com
Италия се аргументира с необходимостта от енергийна сигурност заради намаляването на руските доставки, за да построи за няколко месеца терминал за втечнен природен газ – процес, който традиционно отнема години заради проблеми с местните власти и издаването на разрешителни, предаде Ройтерс.
Назначен от държавата комисар съобщи в петък, че в началото на следващата седмица ще даде одобрение за терминала с мощност 5 милиарда кубични метра в пристанището на Пиомбино в централния регион Тоскана, което значи, че той ще може да заработи напролет.
Проект от подобен мащаб ще помогне на Италия да избегне безизходна ситуация с доставките на синьо гориво, с която иначе може да се сблъска идната зима, но същевременно я обвързва с газа за дълго време, забавяйки прехода на страната към възобновяеми енергии.
Като част от плана на правителството в оставка на Марио Драги да замени намаляващите доставки на руски газ след инвазията в Украйна, Рим нареди на оператора на газопреносната мрежа “Снам” (Snam) да похарчи около 400 милиона долара за създаването на ново плаващо съоръжение за съхранение и регазификация (FSRU) и то да заработи до края на март.
Новото дясно правителство на Джорджа Мелони не дава индикации за промяна по отношение на проекта в Пиомбино, подкрепен от промишленото лоби “Конфиндустрия” (Confindustria).
“Графикът ни е толкова запълнен, че всеки един допълнителен ден за одобрението на проекта означава един ден с по-малко газ в мрежата ни”, заяви шефът на подразделението за втечнен природен газ в “Снам” Елио Руджери пред Ройтерс.
Плаващото съоръжение за съхранение и регазификация е специален кораб, който получава втечнен природен газ и го трансформира отново в природен газ. Тези плавателни съдове се превърнаха в стандарт на пазара за газови нужди до 10 милиарда кубични метра с оглед и на факта, че могат да сменят локацията си, заяви Руджери.
Главният изпълнителен директор на “Ени” (Eni) Клаудио Дескалци предупреди, че без нов терминал за втечнен природен газ Италия може да се сблъска с недостиг на газ от 5-6 милиона кубични метра или близо 8 на сто от годишното потребление през зимата на 2023-2024 година.
Новият терминал ще помогне да се се запълнят отново хранилищата на страната, които ще са почти празни в края на тази зима и да се гарантира енергийната сигурност на страната, добави Дескалци.
Мозъчният тръст “ЕККО” (ECCO) признава, че новият терминал е бързо решение, което ще помогне през идните една или две зими, но е “глупава” инвестиция и още повече обвързва Италия със “стар” източник на енергия.
“Това вероятно е най-скъпият избор, който увеличава дълговия товар за новите поколения”, каза Микеле Говернатори от “ЕККО”. “Вместо да се инвестира в инфраструктура, която скоро може да остарее, имайки предвид прехода на Европа към възобновяеми източници, правителството трябва да предложи инициативи за намаляване на потреблението на електроенергия и да развие допълнително “зелените” проекти”, допълни Говернатори.
С много малкото местно производство на газ и забрана върху ядрената енергия, Италия е крайно зависима от вноса на енергия за нуждите си. Преди войната в Украйна руските доставки покриваха 38 на сто от цялото потребление.
Рим побърза да си осигури алтернативно снабдяване, но доставките по тръбопроводите на азерски и алжирски газ вече са на предела си, затова е необходим втечнен природен газ, за да се замести напълно руския внос.
Италия се съсредоточи върху десетилетните отношения с Африка и в резултат на усилията на държавната компания “Ени” се очаква допълнителен внос от над 8 милиарда кубични метра газ до идната зима, съобщиха два източника.
Доставките, основно от Алжир, Ангола, Република Конго, Египет и Мозамбик, както и от Катар и САЩ ще достигнат над 10 милиарда кубични метра през 2024-2025 година, твърдят източниците.
Тъй като новите обеми не могат да се поберат във вече съществуващите три терминала за втечнен природен газ, то Пиомбино, още едно плаващо съоръжение за съхранение и регазификация, което “Снам” проектира за 2024 година и планираното разширение на един от съществуващите терминали ще трябва да поемат новите потоци.
Пристанището на Пиомбино, което свързва континенталната част с остров Елба, популярна лятна дестинация, ще даде възможност за лесно транспортиране на газа към гъстонаселения и индустриализиран север на Италия.
Кметът на града Франческо Ферари, който е от партията на Мелони, поведе местните протести срещу проекта, подчертавайки рисковете за сигурността, околната среда и местните бизнеси, включително рибовъдството.
Правителството на Марио Драги обаче назначи специален пълномощник и му предостави широки правомощия, които ще позволят проектът да продължи, дори ако бъде оспорен в съда.
“Снам” обяви, че се нуждае от окончателното одобрение на специалния пълномощник Еудженио Джани, който е и губернатор на област Тоскана, до края на октомври, за да изпълни крайния срок за края на март.
Това би означавало само четири месеца от първоначалното искане, тоест “почти чудо” в страна, в която са необходими години, за да бъдат одобрени инфраструктурните проекти, заяви източник.
“Снам” се съгласи да държи плаващото съоръжение на док в Пиомбино за три години и да го премести след това на все още неизвестна офшорна локация.
Рим може да предостави намаление върху цената на газа до 50 на сто за бизнеса и домакинствата в Пиомбино, за да успокои местното недоволство и опасенията на хората и да си гарантира подкрепа за проекта, каза специалният пълномощник.
Източник: БТА
Още от Built.bg
Коментар, Създателите
Рилският водопровод или защо София пие най-хубавата вода
Автор: Built.bg За разлика от много световни столици и градове, където водата става за битови нужди, но не и за пиене, София е популярна с хубавата си вода. Причината
09.11.2024
Енергетика, Коментар
Министърът на енергетиката: Да бъдат удължени със 180 дни преговорите с Украйна за реакторите и оборудването за АЕЦ “Белене”
Снимка: www.beleneproject.bg С 5 гласа “За”, шест “Против” и 6 “Въздържал се” членовете на парламентарна Комисия по енергетика не приеха Проект на решение на предложен от “БСП за България” за
08.01.2024
Климат, Коментар
Около 40 000 българи са на воден режим заради недостатъчен капацитет на водоизточниците
От Екатерина Тотева и Валерия Димитрова, БТА Към края на седмицата, по данни от сайтовете на ВиК операторите в България, над 60 населени места (основно села) с общо население
07.28.2024
Създателите
Рилският водопровод или защо София пие най-хубавата вода
Бохемски истории: Съдебният дворец в столицата
“Бохемски истории”: Как беше построена сградата на Народното събрание
Коментари и анализи
Рилският водопровод или защо София пие най-хубавата вода
Министърът на енергетиката: Да бъдат удължени със 180 дни преговорите с Украйна за реакторите и оборудването за АЕЦ “Белене”
Около 40 000 българи са на воден режим заради недостатъчен капацитет на водоизточниците
Built.bg Podcast
Избрано за Вас
Архитектът на най-красивите сгради в България
Видео история: “Да съживиш храма”
Built.bg Podcast: “Строители след трусовете”
Специален репортаж: “Тъжната история на изчезналото море”
Видео: “Инженер на годината”: Милчо Миков, който ръководи изграждането на новия участък на Софийски околовръстен път
Видео: Как се възстановява сграда с историческо значение?
“Полетът на Фичето”: Мостът над река Дряновска /видео история/
Инфраструктура
Основният ремонт на Дунав мост при Русе: Премахват първите стоманобетонови панели
Оптимистичният срок за началото на изработване на техническия проект за тунела под Шипка е 2025 г
Виолета Коритарова: До края на годината започва строителството на още 4 участъка от АМ „Хемус“
Парламентът ще изслуша регионалния министър Виолета Коритарова за строителството на магистралите “Хемус” и “Черно море”
Архитектура
Богдана Панайотова е временно изпълняващ длъжността главен архитект на Столична община
Какво представлява архитектурният проект за новата автогара на Варна
Градска среда и Урбанизъм
Европейската комисия прие инвестиционни насоки за Новия европейски Баухаус
Офис пазарът в София с лек спад
758 жилища в 11 многофамилни сгради са обновени по Националната програма за енергийна ефективност
Столичната община ще постави 12 нови камери за контрол на скоростта
Бохемски истории
Бохемски истории: Съдебният дворец в столицата
“Бохемски истории”: Как беше построена сградата на Народното събрание
Денят на българската просвета и култура: „Книжовното богатство на София“
Be Green
Нови правила за разполагане на палатки, кемпери или каравани извън къмпингите
Built анализ: Дървесина вместо бетон – иновация за бързо строителство
Built анализ: Невидимото влияние на заобикалящата среда върху здравето ни
Войната в Украйна
“Файненшъл Tаймс”: Лидерите на ЕС обсъждат мерки срещу Орбан заради посещението му в Москва
ЕС и президентът на Украйна ще подпишат днес споразумение в областта на сигурността
Нови санкции за Русия: ЕС наложи ограничения за търговията с втечнен газ
Реакциите на световните медии след мирната конференция в Швейцария
Седмицата в срещи на върха: Как светът ще помогне на Украйна
Как завърши Западноевропейската обиколка на Зеленски
Последвайте ни