Снимка: infosannio.com
Италия се аргументира с необходимостта от енергийна сигурност заради намаляването на руските доставки, за да построи за няколко месеца терминал за втечнен природен газ – процес, който традиционно отнема години заради проблеми с местните власти и издаването на разрешителни, предаде Ройтерс.
Назначен от държавата комисар съобщи в петък, че в началото на следващата седмица ще даде одобрение за терминала с мощност 5 милиарда кубични метра в пристанището на Пиомбино в централния регион Тоскана, което значи, че той ще може да заработи напролет.
Проект от подобен мащаб ще помогне на Италия да избегне безизходна ситуация с доставките на синьо гориво, с която иначе може да се сблъска идната зима, но същевременно я обвързва с газа за дълго време, забавяйки прехода на страната към възобновяеми енергии.
Като част от плана на правителството в оставка на Марио Драги да замени намаляващите доставки на руски газ след инвазията в Украйна, Рим нареди на оператора на газопреносната мрежа “Снам” (Snam) да похарчи около 400 милиона долара за създаването на ново плаващо съоръжение за съхранение и регазификация (FSRU) и то да заработи до края на март.
Новото дясно правителство на Джорджа Мелони не дава индикации за промяна по отношение на проекта в Пиомбино, подкрепен от промишленото лоби “Конфиндустрия” (Confindustria).
“Графикът ни е толкова запълнен, че всеки един допълнителен ден за одобрението на проекта означава един ден с по-малко газ в мрежата ни”, заяви шефът на подразделението за втечнен природен газ в “Снам” Елио Руджери пред Ройтерс.
Плаващото съоръжение за съхранение и регазификация е специален кораб, който получава втечнен природен газ и го трансформира отново в природен газ. Тези плавателни съдове се превърнаха в стандарт на пазара за газови нужди до 10 милиарда кубични метра с оглед и на факта, че могат да сменят локацията си, заяви Руджери.
Главният изпълнителен директор на “Ени” (Eni) Клаудио Дескалци предупреди, че без нов терминал за втечнен природен газ Италия може да се сблъска с недостиг на газ от 5-6 милиона кубични метра или близо 8 на сто от годишното потребление през зимата на 2023-2024 година.
Новият терминал ще помогне да се се запълнят отново хранилищата на страната, които ще са почти празни в края на тази зима и да се гарантира енергийната сигурност на страната, добави Дескалци.
Мозъчният тръст “ЕККО” (ECCO) признава, че новият терминал е бързо решение, което ще помогне през идните една или две зими, но е “глупава” инвестиция и още повече обвързва Италия със “стар” източник на енергия.
“Това вероятно е най-скъпият избор, който увеличава дълговия товар за новите поколения”, каза Микеле Говернатори от “ЕККО”. “Вместо да се инвестира в инфраструктура, която скоро може да остарее, имайки предвид прехода на Европа към възобновяеми източници, правителството трябва да предложи инициативи за намаляване на потреблението на електроенергия и да развие допълнително “зелените” проекти”, допълни Говернатори.
С много малкото местно производство на газ и забрана върху ядрената енергия, Италия е крайно зависима от вноса на енергия за нуждите си. Преди войната в Украйна руските доставки покриваха 38 на сто от цялото потребление.
Рим побърза да си осигури алтернативно снабдяване, но доставките по тръбопроводите на азерски и алжирски газ вече са на предела си, затова е необходим втечнен природен газ, за да се замести напълно руския внос.
Италия се съсредоточи върху десетилетните отношения с Африка и в резултат на усилията на държавната компания “Ени” се очаква допълнителен внос от над 8 милиарда кубични метра газ до идната зима, съобщиха два източника.
Доставките, основно от Алжир, Ангола, Република Конго, Египет и Мозамбик, както и от Катар и САЩ ще достигнат над 10 милиарда кубични метра през 2024-2025 година, твърдят източниците.
Тъй като новите обеми не могат да се поберат във вече съществуващите три терминала за втечнен природен газ, то Пиомбино, още едно плаващо съоръжение за съхранение и регазификация, което “Снам” проектира за 2024 година и планираното разширение на един от съществуващите терминали ще трябва да поемат новите потоци.
Пристанището на Пиомбино, което свързва континенталната част с остров Елба, популярна лятна дестинация, ще даде възможност за лесно транспортиране на газа към гъстонаселения и индустриализиран север на Италия.
Кметът на града Франческо Ферари, който е от партията на Мелони, поведе местните протести срещу проекта, подчертавайки рисковете за сигурността, околната среда и местните бизнеси, включително рибовъдството.
Правителството на Марио Драги обаче назначи специален пълномощник и му предостави широки правомощия, които ще позволят проектът да продължи, дори ако бъде оспорен в съда.
“Снам” обяви, че се нуждае от окончателното одобрение на специалния пълномощник Еудженио Джани, който е и губернатор на област Тоскана, до края на октомври, за да изпълни крайния срок за края на март.
Това би означавало само четири месеца от първоначалното искане, тоест “почти чудо” в страна, в която са необходими години, за да бъдат одобрени инфраструктурните проекти, заяви източник.
“Снам” се съгласи да държи плаващото съоръжение на док в Пиомбино за три години и да го премести след това на все още неизвестна офшорна локация.
Рим може да предостави намаление върху цената на газа до 50 на сто за бизнеса и домакинствата в Пиомбино, за да успокои местното недоволство и опасенията на хората и да си гарантира подкрепа за проекта, каза специалният пълномощник.
Източник: БТА
Коментар
Италия иска да направи “чудо” с проект за втечнен природен газ
Снимка: infosannio.com
Италия се аргументира с необходимостта от енергийна сигурност заради намаляването на руските доставки, за да построи за няколко месеца терминал за втечнен природен газ – процес, който традиционно отнема години заради проблеми с местните власти и издаването на разрешителни, предаде Ройтерс.
Назначен от държавата комисар съобщи в петък, че в началото на следващата седмица ще даде одобрение за терминала с мощност 5 милиарда кубични метра в пристанището на Пиомбино в централния регион Тоскана, което значи, че той ще може да заработи напролет.
Проект от подобен мащаб ще помогне на Италия да избегне безизходна ситуация с доставките на синьо гориво, с която иначе може да се сблъска идната зима, но същевременно я обвързва с газа за дълго време, забавяйки прехода на страната към възобновяеми енергии.
Като част от плана на правителството в оставка на Марио Драги да замени намаляващите доставки на руски газ след инвазията в Украйна, Рим нареди на оператора на газопреносната мрежа “Снам” (Snam) да похарчи около 400 милиона долара за създаването на ново плаващо съоръжение за съхранение и регазификация (FSRU) и то да заработи до края на март.
Новото дясно правителство на Джорджа Мелони не дава индикации за промяна по отношение на проекта в Пиомбино, подкрепен от промишленото лоби “Конфиндустрия” (Confindustria).
“Графикът ни е толкова запълнен, че всеки един допълнителен ден за одобрението на проекта означава един ден с по-малко газ в мрежата ни”, заяви шефът на подразделението за втечнен природен газ в “Снам” Елио Руджери пред Ройтерс.
Плаващото съоръжение за съхранение и регазификация е специален кораб, който получава втечнен природен газ и го трансформира отново в природен газ. Тези плавателни съдове се превърнаха в стандарт на пазара за газови нужди до 10 милиарда кубични метра с оглед и на факта, че могат да сменят локацията си, заяви Руджери.
Главният изпълнителен директор на “Ени” (Eni) Клаудио Дескалци предупреди, че без нов терминал за втечнен природен газ Италия може да се сблъска с недостиг на газ от 5-6 милиона кубични метра или близо 8 на сто от годишното потребление през зимата на 2023-2024 година.
Новият терминал ще помогне да се се запълнят отново хранилищата на страната, които ще са почти празни в края на тази зима и да се гарантира енергийната сигурност на страната, добави Дескалци.
Мозъчният тръст “ЕККО” (ECCO) признава, че новият терминал е бързо решение, което ще помогне през идните една или две зими, но е “глупава” инвестиция и още повече обвързва Италия със “стар” източник на енергия.
“Това вероятно е най-скъпият избор, който увеличава дълговия товар за новите поколения”, каза Микеле Говернатори от “ЕККО”. “Вместо да се инвестира в инфраструктура, която скоро може да остарее, имайки предвид прехода на Европа към възобновяеми източници, правителството трябва да предложи инициативи за намаляване на потреблението на електроенергия и да развие допълнително “зелените” проекти”, допълни Говернатори.
С много малкото местно производство на газ и забрана върху ядрената енергия, Италия е крайно зависима от вноса на енергия за нуждите си. Преди войната в Украйна руските доставки покриваха 38 на сто от цялото потребление.
Рим побърза да си осигури алтернативно снабдяване, но доставките по тръбопроводите на азерски и алжирски газ вече са на предела си, затова е необходим втечнен природен газ, за да се замести напълно руския внос.
Италия се съсредоточи върху десетилетните отношения с Африка и в резултат на усилията на държавната компания “Ени” се очаква допълнителен внос от над 8 милиарда кубични метра газ до идната зима, съобщиха два източника.
Доставките, основно от Алжир, Ангола, Република Конго, Египет и Мозамбик, както и от Катар и САЩ ще достигнат над 10 милиарда кубични метра през 2024-2025 година, твърдят източниците.
Тъй като новите обеми не могат да се поберат във вече съществуващите три терминала за втечнен природен газ, то Пиомбино, още едно плаващо съоръжение за съхранение и регазификация, което “Снам” проектира за 2024 година и планираното разширение на един от съществуващите терминали ще трябва да поемат новите потоци.
Пристанището на Пиомбино, което свързва континенталната част с остров Елба, популярна лятна дестинация, ще даде възможност за лесно транспортиране на газа към гъстонаселения и индустриализиран север на Италия.
Кметът на града Франческо Ферари, който е от партията на Мелони, поведе местните протести срещу проекта, подчертавайки рисковете за сигурността, околната среда и местните бизнеси, включително рибовъдството.
Правителството на Марио Драги обаче назначи специален пълномощник и му предостави широки правомощия, които ще позволят проектът да продължи, дори ако бъде оспорен в съда.
“Снам” обяви, че се нуждае от окончателното одобрение на специалния пълномощник Еудженио Джани, който е и губернатор на област Тоскана, до края на октомври, за да изпълни крайния срок за края на март.
Това би означавало само четири месеца от първоначалното искане, тоест “почти чудо” в страна, в която са необходими години, за да бъдат одобрени инфраструктурните проекти, заяви източник.
“Снам” се съгласи да държи плаващото съоръжение на док в Пиомбино за три години и да го премести след това на все още неизвестна офшорна локация.
Рим може да предостави намаление върху цената на газа до 50 на сто за бизнеса и домакинствата в Пиомбино, за да успокои местното недоволство и опасенията на хората и да си гарантира подкрепа за проекта, каза специалният пълномощник.
Източник: БТА
Още от Built.bg
Коментар
Битката за защита на марката “Произведено в Италия” преминава и през италианската кухня
В предизборната си програма италианската десница, която сега е управляваща сила в Италия, обеща да насърчава всичко, което е произведено в Италия, да популяризира италианската продукция по света и
04.01.2023
Коментар
Зимният сезон 2022/2023: Успешен
Зимният сезон 2022/2023 бележи успех, подкрепен с текущите данни от Единна система за туристическа информация – въпреки че все още официално ски сезонът не е приключил, той задмина предпандемичните
04.01.2023
Коментар, Създателите
Шумоизолацията – подценената, но важна страна на строителството
Все по-често обръщаме внимание на изолациите, когато избираме жилище, но обикновено то е насочено към задържането и спирането на топлина и влага. Шумоизолацията и акустиката са обратната страна на
04.01.2023
Създателите
„Диор“ превърна „Портата на Индия“ в сън на живо
Шумоизолацията – подценената, но важна страна на строителството
Хотелът с много имена
Коментари и анализи
Битката за защита на марката “Произведено в Италия” преминава и през италианската кухня
Зимният сезон 2022/2023: Успешен
Шумоизолацията – подценената, но важна страна на строителството
Студен душ за импозантните унгарски минерални бани
Съкращения по време на криза
Данъкът за свръхбогатите отблизо
Избрано за Вас
“Полетът на Фичето”: Къщата с маймунката
“Бохемски истории”: По пътя на жълтите павета
“Инженерна мисъл с Мария Силвестър” | Built.bg Video
Built Explainer: “Историята зад Дунав мост”
Видео: “Инженер на годината”: Милчо Миков, който ръководи изграждането на новия участък на Софийски околовръстен път
Видео: Как се възстановява сграда с историческо значение?
“Полетът на Фичето”: Мостът над река Дряновска /видео история/
Инфраструктура
Европейската прокуратура разследва за корупция ремонтите в центъра на София
До дни спортна зала “Арена Бургас” ще получи Акт 16
Министър Шишков: Северният обход на Бургас ще бъде пуснат до Великден с Акт 15
Шишков: Държавата трябва да започне да създава и по-други условия за инвестиране в голямата инфраструктура
Архитектура
Стари катерушки от район “Изгрев” ще участват в тазгодишното Венецианското архитектурно биенале
В името на Фичето: Как ще бъде укрепен мостът край Бяла
Градска среда и Урбанизъм
Фандъкова: Глоба от сто хиляди лева е наложена за увреждане на едно паве
Затворен МОЛ в Бургас може да се превърне в център на нова жилищна зона
Първите 14 от общо 29 нови трамвайни мотриси бяха представени в София
Решават съдбата на Паметника на Съветската армия
Бохемски истории
„Бохемска София: Духът на стария град“
Бохемски истории: Ранните срещи на Иван Вазов със София
Бохемски истории: Домът на Петко и Пенчо Славейкови
Бохемски истории: Първият електрически трамвай в София
Бохемски истории: Градината на Княз Борис Търновски
Be Green
Какви са възможностите за български компании по време на първото международното изложение за кръгова икономика, енергетика и строителство Forward Green 2023
Ще бъде направена демонстрация на първия водороден електромобил в България
Китайска компания ще изгражда плаващ соларен парк в Зимбабве
Войната в Украйна
Зеленски покани Си Цзинпин да посети Украйна
Китай призова за мирни преговори между Русия и Украйна в план за прекратяване на конфликта
Антониу Гутериш: Войната не е решението. Войната е проблемът
Една години война в Украйна
Байдън ще се срещне с източните съюзници на НАТО след ядреното предупреждение на Путин
Войната в Украйна е предизвикала стотици тежки екологични проблеми
Built.bg Podcast
Последвайте ни