Снимка: ИКЕМ
Автор: Красимир Панчев, ИКЕМ
Депутатите от комисията по околна среда на Европейския парламент още в първата десетдневка на май подкрепиха плана на ЕС за ефективна забрана на продажбите на нови бензинови и дизелови автомобили от 2035 г., като гласуваха против предложенията за по-строги цели за намаляване на емисиите на въглероден диоксид от автомобили през това десетилетие.
Комитетът подкрепи предложението за 100 процента намаляване на емисиите на CO2 до 2035 г., което би направило невъзможно продажбата на нови превозни средства, задвижвани от изкопаеми горива в блока от 27 държави.
Комисията по околна среда одобри пакета – с 46 гласа “за”, 40 “против” и двама “въздържали се”. Пленарната зала на Европейския парламент ще гласува законопроекта на комисията по околна среда на 7 или 8 юни. След това евродепутатите ще започнат преговори с правителствата на ЕС относно окончателния закон.
Това насърчава производителите на автомобили да увеличат продажбите на електрически превозни средства.
Европейската комисия предложи целите като част от по-голям пакет от политики за изменението на климата миналия юли, въз основа на това, че новите автомобили остават по пътищата от 10 до 15 години – което означава, че 2035 г. е последната дата, на която продажбите на замърсяващи автомобили могат да спрат, без да се застрашава планът на блока да има нетни нулеви емисии във всички сектори до 2050 г.
“Този регламент насърчава производството на превозни средства с нулеви и ниски емисии.
Със стандартите за CO2 създаваме яснота за автомобилната индустрия и стимулираме иновациите и инвестициите за производителите на автомобили”, каза Ян Хуитема, докладчик на комисията по околна среда. “В допълнение, закупуването и шофирането на автомобили с нулеви емисии ще стане по-евтино за потребителите. Това е особено важно сега, когато цените на дизела и бензина продължават да растат. Този регламент прави устойчивото шофиране достъпно за всеки!”.
Целият Европейски парламент ще гласува предложенията за CO2 от автомобили през следващите месеци, след което законодателите и страните от ЕС трябва да договорят окончателните правила.
Чрез ускоряване на преминаването към електрически превозни средства с нулеви емисии, ЕС се стреми да се справи с една четвърт от емисиите в ЕС, които идват от транспорта и през последните години се увеличават.
Фирми, включително “Фолксваген” (Volkswagen), вече обявиха планове да спрат продажбата на автомобили с двигатели с вътрешно горене в Европа до 2035 г., но някои индустриални групи предупредиха, че по-амбициозните цели могат да бъдат постигнати само ако политиците подкрепят масово внедряване на инфраструктура за зареждане.
ЕС също преговаря за предложения за изискване от държавите да инсталират обществени точки за зареждане на редовни интервали по главните пътища.
Към мерките, които се вземат, може да се добави това например, съобщено наскоро, че “Тесла” (Tesla) разширява достъпа до своите Supercharger и за други електрически автомобили в Европа.
Шофьорите на електромобили, различни от Tesla, вече могат да използват по-рано собствената мрежа за бързо зареждане на компанията в Австрия, Белгия, Испания, Швеция и Обединеното кралство.
Новите отваряния на хъбове ще следват съществуващи в Холандия, които Tesla отвори за потребители на трети страни през ноември 2021 г. Следващите са обектите за компресори в Норвегия и Франция, както беше съобщено през януари тази година.
В България
се очаква се до 2050 г. паркът на електромобили да нарасне до 3,5 милиона, както се съобщи от някои информационни източници.
В изявлението си Българският енергиен и минен форум, неправителствена организация, посочва, че държавният електроенергиен системен оператор – ЕСО, очаква броят на електрическите автомобили да достигне 200 000 до края на десетилетието.
България трябва да получи адекватна инфраструктура за зареждане на електрически превозни средства до 2025 г., според меморандум за сътрудничество между ЕСО и няколко заинтересовани страни. Предвижда се и инсталирането на 10 000 зарядни станции, съобщиха от Българския енергиен и минен форум.
Зелена среда > Коментар
Как Европейската комисия насърчава продажбите на електромобили?
Снимка: ИКЕМ
Автор: Красимир Панчев, ИКЕМ
Депутатите от комисията по околна среда на Европейския парламент още в първата десетдневка на май подкрепиха плана на ЕС за ефективна забрана на продажбите на нови бензинови и дизелови автомобили от 2035 г., като гласуваха против предложенията за по-строги цели за намаляване на емисиите на въглероден диоксид от автомобили през това десетилетие.
Комитетът подкрепи предложението за 100 процента намаляване на емисиите на CO2 до 2035 г., което би направило невъзможно продажбата на нови превозни средства, задвижвани от изкопаеми горива в блока от 27 държави.
Комисията по околна среда одобри пакета – с 46 гласа “за”, 40 “против” и двама “въздържали се”. Пленарната зала на Европейския парламент ще гласува законопроекта на комисията по околна среда на 7 или 8 юни. След това евродепутатите ще започнат преговори с правителствата на ЕС относно окончателния закон.
Това насърчава производителите на автомобили да увеличат продажбите на електрически превозни средства.
Европейската комисия предложи целите като част от по-голям пакет от политики за изменението на климата миналия юли, въз основа на това, че новите автомобили остават по пътищата от 10 до 15 години – което означава, че 2035 г. е последната дата, на която продажбите на замърсяващи автомобили могат да спрат, без да се застрашава планът на блока да има нетни нулеви емисии във всички сектори до 2050 г.
“Този регламент насърчава производството на превозни средства с нулеви и ниски емисии.
Със стандартите за CO2 създаваме яснота за автомобилната индустрия и стимулираме иновациите и инвестициите за производителите на автомобили”, каза Ян Хуитема, докладчик на комисията по околна среда. “В допълнение, закупуването и шофирането на автомобили с нулеви емисии ще стане по-евтино за потребителите. Това е особено важно сега, когато цените на дизела и бензина продължават да растат. Този регламент прави устойчивото шофиране достъпно за всеки!”.
Целият Европейски парламент ще гласува предложенията за CO2 от автомобили през следващите месеци, след което законодателите и страните от ЕС трябва да договорят окончателните правила.
Чрез ускоряване на преминаването към електрически превозни средства с нулеви емисии, ЕС се стреми да се справи с една четвърт от емисиите в ЕС, които идват от транспорта и през последните години се увеличават.
Фирми, включително “Фолксваген” (Volkswagen), вече обявиха планове да спрат продажбата на автомобили с двигатели с вътрешно горене в Европа до 2035 г., но някои индустриални групи предупредиха, че по-амбициозните цели могат да бъдат постигнати само ако политиците подкрепят масово внедряване на инфраструктура за зареждане.
ЕС също преговаря за предложения за изискване от държавите да инсталират обществени точки за зареждане на редовни интервали по главните пътища.
Към мерките, които се вземат, може да се добави това например, съобщено наскоро, че “Тесла” (Tesla) разширява достъпа до своите Supercharger и за други електрически автомобили в Европа.
Шофьорите на електромобили, различни от Tesla, вече могат да използват по-рано собствената мрежа за бързо зареждане на компанията в Австрия, Белгия, Испания, Швеция и Обединеното кралство.
Новите отваряния на хъбове ще следват съществуващи в Холандия, които Tesla отвори за потребители на трети страни през ноември 2021 г. Следващите са обектите за компресори в Норвегия и Франция, както беше съобщено през януари тази година.
В България
се очаква се до 2050 г. паркът на електромобили да нарасне до 3,5 милиона, както се съобщи от някои информационни източници.
В изявлението си Българският енергиен и минен форум, неправителствена организация, посочва, че държавният електроенергиен системен оператор – ЕСО, очаква броят на електрическите автомобили да достигне 200 000 до края на десетилетието.
България трябва да получи адекватна инфраструктура за зареждане на електрически превозни средства до 2025 г., според меморандум за сътрудничество между ЕСО и няколко заинтересовани страни. Предвижда се и инсталирането на 10 000 зарядни станции, съобщиха от Българския енергиен и минен форум.
Още от Built.bg
Коментар, Създателите
Рилският водопровод или защо София пие най-хубавата вода
Автор: Built.bg За разлика от много световни столици и градове, където водата става за битови нужди, но не и за пиене, София е популярна с хубавата си вода. Причината
09.11.2024
Енергетика, Коментар
Министърът на енергетиката: Да бъдат удължени със 180 дни преговорите с Украйна за реакторите и оборудването за АЕЦ “Белене”
Снимка: www.beleneproject.bg С 5 гласа “За”, шест “Против” и 6 “Въздържал се” членовете на парламентарна Комисия по енергетика не приеха Проект на решение на предложен от “БСП за България” за
08.01.2024
Климат, Коментар
Около 40 000 българи са на воден режим заради недостатъчен капацитет на водоизточниците
От Екатерина Тотева и Валерия Димитрова, БТА Към края на седмицата, по данни от сайтовете на ВиК операторите в България, над 60 населени места (основно села) с общо население
07.28.2024
Създателите
Рилският водопровод или защо София пие най-хубавата вода
Бохемски истории: Съдебният дворец в столицата
“Бохемски истории”: Как беше построена сградата на Народното събрание
Коментари и анализи
Рилският водопровод или защо София пие най-хубавата вода
Министърът на енергетиката: Да бъдат удължени със 180 дни преговорите с Украйна за реакторите и оборудването за АЕЦ “Белене”
Около 40 000 българи са на воден режим заради недостатъчен капацитет на водоизточниците
Built.bg Podcast
Избрано за Вас
Архитектът на най-красивите сгради в България
В българската архитектура има един човек, който стои пред останалите като еталон. Името му е синоним на предприемчивост и новаторска
Видео история: “Да съживиш храма”
Това е история за мисията на енорийския свещеник на град Белене да даде нов живот на храм от 1860 -
Built.bg Podcast: “Строители след трусовете”
Точно в 16 часа и 17 минути на седми декември 1986-а година животът на хората в Стражица се променя завинаги. Земетресение
Специален репортаж: “Тъжната история на изчезналото море”
Когато плавате с кораб по море, колкото повече се отдалечавате от брега, толкова повече се връщате към момента на Съзиданието
Видео: “Инженер на годината”: Милчо Миков, който ръководи изграждането на новия участък на Софийски околовръстен път
Видео: Как се възстановява сграда с историческо значение?
“Полетът на Фичето”: Мостът над река Дряновска /видео история/
Инфраструктура
Основният ремонт на Дунав мост при Русе: Премахват първите стоманобетонови панели
Оптимистичният срок за началото на изработване на техническия проект за тунела под Шипка е 2025 г
Виолета Коритарова: До края на годината започва строителството на още 4 участъка от АМ „Хемус“
Парламентът ще изслуша регионалния министър Виолета Коритарова за строителството на магистралите “Хемус” и “Черно море”
Архитектура
Богдана Панайотова е временно изпълняващ длъжността главен архитект на Столична община
Какво представлява архитектурният проект за новата автогара на Варна
Градска среда и Урбанизъм
Европейската комисия прие инвестиционни насоки за Новия европейски Баухаус
Офис пазарът в София с лек спад
758 жилища в 11 многофамилни сгради са обновени по Националната програма за енергийна ефективност
Столичната община ще постави 12 нови камери за контрол на скоростта
Бохемски истории
Бохемски истории: Съдебният дворец в столицата
“Бохемски истории”: Как беше построена сградата на Народното събрание
Денят на българската просвета и култура: „Книжовното богатство на София“
Be Green
Нови правила за разполагане на палатки, кемпери или каравани извън къмпингите
Built анализ: Дървесина вместо бетон – иновация за бързо строителство
Built анализ: Невидимото влияние на заобикалящата среда върху здравето ни
Войната в Украйна
“Файненшъл Tаймс”: Лидерите на ЕС обсъждат мерки срещу Орбан заради посещението му в Москва
ЕС и президентът на Украйна ще подпишат днес споразумение в областта на сигурността
Нови санкции за Русия: ЕС наложи ограничения за търговията с втечнен газ
Реакциите на световните медии след мирната конференция в Швейцария
Седмицата в срещи на върха: Как светът ще помогне на Украйна
Как завърши Западноевропейската обиколка на Зеленски
Последвайте ни