Бюлетин

Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

Как Европейската комисия насърчава продажбите на електромобили?

Снимка: ИКЕМ

Автор: Красимир Панчев, ИКЕМ

Депутатите от комисията по околна среда на Европейския парламент още в първата десетдневка на май подкрепиха плана на ЕС за ефективна забрана на продажбите на нови бензинови и дизелови автомобили от 2035 г., като гласуваха против предложенията за по-строги цели за намаляване на емисиите на въглероден диоксид от автомобили през това десетилетие.

Комитетът подкрепи предложението за 100 процента намаляване на емисиите на CO2 до 2035 г., което би направило невъзможно продажбата на нови превозни средства, задвижвани от изкопаеми горива в блока от 27 държави.

Комисията по околна среда одобри пакета – с 46 гласа “за”, 40 “против” и двама “въздържали се”. Пленарната зала на Европейския парламент ще гласува законопроекта на комисията по околна среда на 7 или 8 юни. След това евродепутатите ще започнат преговори с правителствата на ЕС относно окончателния закон.

Това насърчава производителите на автомобили да увеличат продажбите на електрически превозни средства.

Европейската комисия предложи целите като част от по-голям пакет от политики за изменението на климата миналия юли, въз основа на това, че новите автомобили остават по пътищата от 10 до 15 години – което означава, че 2035 г. е последната дата, на която продажбите на замърсяващи автомобили могат да спрат, без да се застрашава планът на блока да има нетни нулеви емисии във всички сектори до 2050 г.

“Този регламент насърчава производството на превозни средства с нулеви и ниски емисии. 

Със стандартите за CO2 създаваме яснота за автомобилната индустрия и стимулираме иновациите и инвестициите за производителите на автомобили”, каза Ян Хуитема, докладчик на комисията по околна среда. “В допълнение, закупуването и шофирането на автомобили с нулеви емисии ще стане по-евтино за потребителите. Това е особено важно сега, когато цените на дизела и бензина продължават да растат. Този регламент прави устойчивото шофиране достъпно за всеки!”.

Целият Европейски парламент ще гласува предложенията за CO2 от автомобили през следващите месеци, след което законодателите и страните от ЕС трябва да договорят окончателните правила.

Чрез ускоряване на преминаването към електрически превозни средства с нулеви емисии, ЕС се стреми да се справи с една четвърт от емисиите в ЕС, които идват от транспорта и през последните години се увеличават.

Фирми, включително “Фолксваген” (Volkswagen), вече обявиха планове да спрат продажбата на автомобили с двигатели с вътрешно горене в Европа до 2035 г., но някои индустриални групи предупредиха, че по-амбициозните цели могат да бъдат постигнати само ако политиците подкрепят масово внедряване на инфраструктура за зареждане.

ЕС също преговаря за предложения за изискване от държавите да инсталират обществени точки за зареждане на редовни интервали по главните пътища.

Към мерките, които се вземат, може да се добави това например, съобщено наскоро, че “Тесла” (Tesla) разширява достъпа до своите Supercharger и за други електрически автомобили в Европа.

Шофьорите на електромобили, различни от Tesla, вече могат да използват по-рано собствената мрежа за бързо зареждане на компанията в Австрия, Белгия, Испания, Швеция и Обединеното кралство.

Новите отваряния на хъбове ще следват съществуващи в Холандия, които Tesla отвори за потребители на трети страни през ноември 2021 г. Следващите са обектите за компресори в Норвегия и Франция, както беше съобщено през януари тази година.

В България

се очаква се до 2050 г. паркът на електромобили да нарасне до 3,5 милиона, както се съобщи от някои информационни източници.

В изявлението си Българският енергиен и минен форум, неправителствена организация, посочва, че държавният електроенергиен системен оператор – ЕСО, очаква броят на електрическите автомобили да достигне 200 000 до края на десетилетието.

България трябва да получи адекватна инфраструктура за зареждане на електрически превозни средства до 2025 г., според меморандум за сътрудничество между ЕСО и няколко заинтересовани страни. Предвижда се и инсталирането на 10 000 зарядни станции, съобщиха от Българския енергиен и минен форум.

 

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

BUILT.BG С КАФЕТО СУТРИН

Започнете деня си с най-важното и интересното от света на строителството, икономиката и инвестициите. Всяка сутрин в 7 ч. Директно в имейла ви.

Още от Built.bg

Създателите

Коментари и анализи

Built.bg Podcast

Избрано за Вас

Архитектът на най-красивите сгради в България

Архитектът на най-красивите сгради в България

В българската архитектура има един човек, който стои пред останалите като еталон. Името му е синоним на предприемчивост и новаторска

Видео история: “Да съживиш храма”

Видео история: “Да съживиш храма”

Това е история за мисията на енорийския свещеник на град Белене да даде нов живот на храм от 1860 -

Built.bg Podcast: “Строители след трусовете”

Built.bg Podcast: “Строители след трусовете”

Точно в 16 часа и 17 минути на седми декември 1986-а година животът на хората в Стражица се променя завинаги. Земетресение

Специален репортаж: “Тъжната история на изчезналото море”

Специален репортаж: “Тъжната история на изчезналото море”

Когато плавате с кораб по море, колкото повече се отдалечавате от брега, толкова повече се връщате към момента на Съзиданието

Инфраструктура

Архитектура

Градска среда и Урбанизъм

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

Бохемски истории

Be Green

Войната в Украйна

Последвайте ни

Запиши се за електронния бюлетин на Built

Само качествено съдържание, без спам