Бюлетин

Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

Какви мерки предприема МРРБ по обезопасяването на пътищата при подготовката за зимния сезон

Снимка: БТА

В момента има подписани действащи договори за аварийна и текуща поддръжка на пътищата от края на 2022 г. и двадесет и пет допълнителни споразумения за поддръжка на републиканската пътна мрежа, в които са увеличени стойностите и сезонът е обезпечен. Това съобщи регионалният министър Андрей Цеков в Комисия по регионална политика, благоустройство и местно самоуправление, на която бяха обсъдени актуални въпроси на основание чл. 29, ал. 1 от Правилника за организацията и дейността на Народното събрание (НС).

Думите на регионалния министър дойдоха като отговор на въпрос на Росица Кирова от ГЕРБ-СДС какви мерки е предприело Министерството на регионалното развитие и благоустройство (МРРБ) във връзка с подготовката за зимния сезон по обезопасяването на пътищата.

Има само шест области, в които фирмите са отказали да сключат анекси предвид изчакване на правния срок на съдебните решения по предходни договори, но в тези шест области има действащи договори за поддръжка, уточни Цеков. По неговите думи до края на месец януари 2024 г. ще има подписани договори или ще бъдат сключени анекси към текущите договори.

Йордан Терзийски от ПП-ДБ попита министър Цеков кога ще започне строителството автомагистралата в участъка Русе-Бяла.

Андрей Цеков, снимка: БТА

Съгласно договорите крайният срок за изготвяне на технически проекти е април 2024 г. и предстои той да бъде внесен и съгласуван от МРРБ, обясни Цеков и допълни: “Откриването на строителната площадка се очаква да стане в края на следващата или по-следващата седмица.”

Коста Стоянов от “Възраждане” запита министър Цеков дали изграждането на автомагистрала “Хемус” ще бъде приоритетно и настоя да знае подробности относно строежа на отделните лотове.

Още от Built.bg:  Строителство и ремонт на близо 145 км. пътища са започнати от МРРБ в мандата на служебния кабинет

“Темата за магистрала “Хемус” и изключително тежка и ще се опитам за 3 минути да ви разясня защо. Няма съществена промяна от правна гледна точка относно магистралата, следващата седмица ще входираме писмо до народните представители от създадената работна група за решаване на казуса с магистрала “Хемус”. Причината да не се строи през последната година и половина е стопанската несъвместимост. Ако се разреши този проблем, строежът ще върне интензивните си темпове”, обясни Цеков. Според него заложените средства за магистрала “Хемус” са около сто милиона лева и са недостатъчни за довършителните работи.

Смолян трябва да бъде свързан с първокласен път, ние взехме идеята присърце, но предстои да се изготви идеен проект и да се спазят всички процедури, отговори Цеков на въпрос на депутати от ДПС дали ще се изгради скоростен път, който да свърже магистрала “Тракия” и Смолян през Чепеларе.

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

BUILT.BG С КАФЕТО СУТРИН

Започнете деня си с най-важното и интересното от света на строителството, икономиката и инвестициите. Всяка сутрин в 7 ч. Директно в имейла ви.

Още от Built.bg

Създателите

Коментари и анализи

Built.bg Podcast

Избрано за Вас

Инфраструктура

Архитектура

Градска среда и Урбанизъм

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

Бохемски истории

Be Green

Войната в Украйна

Последвайте ни

Запиши се за електронния бюлетин на Built

Само качествено съдържание, без спам