Какви начини за справяне със задръстванията търсят световните мегаполиси
Източник: БТА
Строителство на железопътни линии, подобрение на надеждността на транспорта и електрификация на автобусите: световните мегаполиси се сблъскват с многобройни предизвикателства, за да декарабонизират обществения транспорт и да привлекат все повече пътници след пандемичните години, предава Франс прес.
Във Франция президентът Еманюел Макрон даде тласък за пускането в рамките на период от 10 години на “столични регионални експресни услуги” или приспособяването на Парижката регионална експресна мрежа (RER) за десет други агломерации в провинцията.
Тази инициатива се вписва в един световен контекст, в който развитието на крайградските влакове “се превръща в една от актуалните тенденции на пазара”. Това заяви главният изпълнителен директор на “Алстом” (Alstom) Анри-Пупар Лафaрж на срещата на върха на Международния съюз на обществения транспорт (UITP), която се проведе от 4 до 7 юни в Барселона.
“Гран Пари Експрес” (Grand Paris Express), “Елизабет Лайн” (Elizabeth Line) в Лондон, Ар Ар Ти Ес (RRTS) в Делхи … “Тази тенденция да се свързват градовете с по-близките или по-далечните предградия е глобална”, според шефа на френската железопътна компания.
“Ситуацията в Китай например е интересна. До този момент, от една страна бе налице развитието на мрежата от високоскоростни влакове, а от друга тази на метрото в градовете, но се появяват и проекти за бързи регионални влакове около няколко големи градове”. добави той.
В Делхи правителството е инвестирало в строителството на три високоскоростни линии, които да свържат центъра на столичния град с околните градове- Регионална бърза транзитна система (RRTS). Първата линия от 82 километра между Делхи и Мирут ще бъде открита до две седмици, като целта е да се намалят задръстванията в градовете.
Постпандемични инвестиции
Дори в САЩ, където автомобилът продължава да е на пиедестал “нагласите се променят”, според Дейвид Скори, главен изпълнителен директор на “Киолис” (Keolis) за Северна Америка.
Благодарение на Закона за инвестиции в инфраструктура и работни места (IIJA), гласуван през ноември 2021 г., бе отпусната безпрецедентна сума от 105 милиарда долара за развитието на обществения транспорт в страната.
“Регионалните влакове ще играят голяма роля в обществения транспорт в САЩ”, настоява Скори.
Част от инвестициите в сектора ще са насочени и към електрификация на автобусите. “Това е голямо предизвикателство”, според Луис Алегре, директор за мобилността в транспортните власти на Барселона.
Понастоящем 6 на сто от автобусите в каталунската столица са електрифицирани, но целта е да се достигнат 30 на сто през 2025 г. и 60 на сто през 2030 г.
Свръхбързата трансформация, която засяга всички мрежи в света, е нещо, върху което трябва да се заложи, според Тиери Мале, главен изпълнителен директор на френската група “Трансдев”. (Transdev).
Субсидии
“Не можем обаче да пуснем влакове навсякъде”, коментира той. Според Тиери Мале трябва да се заложи на експресни автобусни връзки, както в Мадрид, където от 300 000 до 400 000 души ги използват всекидневно, със специални ленти, които свързват центровете на градовете с предградията.
“Влакът е скъпо решение, а автобусът много бързо ще стане екологично чист”, заяви Тиери Мале пред АФП.
Остава открит въпросът с финансирането на тези транспортни мрежи. Навсякъде по света – с изключение на Северна Америка, където това ниво е малко над 70 на сто, използването на обществения транспорт, се завръща малко по-малко към предпандемичните си равнища.
Въпреки това обаче постъпленията от билети не покриват оперативните разходи и “много малко от мрежите могат да функционират, без да бъдат субсидирани”, уверява Силвен Аон, старши директор за стратегията в Международния съюз на обществения транспорт.
Рилският водопровод или защо София пие най-хубавата вода
Автор: Built.bg За разлика от много световни столици и градове, където водата става за битови нужди, но не и за пиене, София е популярна с хубавата си вода. Причината
Министърът на енергетиката: Да бъдат удължени със 180 дни преговорите с Украйна за реакторите и оборудването за АЕЦ “Белене”
Снимка: www.beleneproject.bg С 5 гласа “За”, шест “Против” и 6 “Въздържал се” членовете на парламентарна Комисия по енергетика не приеха Проект на решение на предложен от “БСП за България” за
Основният ремонт на Дунав мост при Русе: Премахват първите стоманобетонови панели
Снимки: АПИ Основният ремонт на Дунав мост при Русе продължава с премахването на първите стоманобетонови панели. Предвижда се на ден да се демонтират по 4-ри от съществуващите панели и
В Built.bg използваме бисквитки или подобни инструменти, за да подобрим тяхното представяне и вашето преживяване. Ние спазваме законите и не предоставяме вашите данни на трети страни, в пълен синхрон със задълженията ни по GDPR регламента на ЕС.
Built.bg не използва маркери или аналогични проследяващи технологии. В никакъв случай не използваме „бисквитки“ за събиране, обработване, разпространение или записване на лични данни.
Кликвайки "Приемам", Вие се съгласявате с нашите условия. Може обаче да контролирате или откажете използването на "бисквитките" - с клик върху бутона "Настройки".
Built.bg използва бисквитки, за да подобри вашето изживяване, докато навигирате в уебсайта. Бисквитките, които са категоризирани според необходимостта, се съхраняват във вашия браузър, тъй като са от съществено значение за работата на основните функционалности на уебсайта. Ние използваме и бисквитки на трети страни, които ни помагат да анализираме и разберем как използвате този уебсайт. Тези бисквитки ще се съхраняват във вашия браузър само с вашето съгласие. Освен това имате възможност да се откажете от тези бисквитки, което може да повлияе на вашето преживяване в Built.bg
Задължителните бисквитки са абсолютно необходими за правилното функциониране на уебсайта. Тези бисквитки осигуряват анонимно основни функции и функции за сигурност на уебсайта.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Функционалните бисквитки помагат да се изпълняват определени функции като споделяне на съдържанието на уебсайта в платформи за социални медии, събиране на отзиви и други функции на трети страни.
Бисквитките за ефективност се използват за разбиране и анализ на ключовите показатели за ефективност на уебсайта, което помага за предоставянето на по-добро потребителско изживяване за посетителите.
Аналитичните бисквитки се използват, за да се разбере как посетителите взаимодействат с уебсайта. Тези бисквитки помагат за предоставяне на информация за показателите брой посетители, степен на отпадане, източник на трафик и т.н.
Рекламните бисквитки се използват, за да предоставят на посетителите подходящи реклами и маркетингови кампании. Тези бисквитки проследяват посетителите в уебсайтове и събират информация, за да предоставят персонализирани реклами. Ние не използваме реклами от Гугъл, така че в момента тази функция не е активна и не съществува на този сайт.
Коментар > Новини
Какви начини за справяне със задръстванията търсят световните мегаполиси
Източник: БТА
Строителство на железопътни линии, подобрение на надеждността на транспорта и електрификация на автобусите: световните мегаполиси се сблъскват с многобройни предизвикателства, за да декарабонизират обществения транспорт и да привлекат все повече пътници след пандемичните години, предава Франс прес.
Във Франция президентът Еманюел Макрон даде тласък за пускането в рамките на период от 10 години на “столични регионални експресни услуги” или приспособяването на Парижката регионална експресна мрежа (RER) за десет други агломерации в провинцията.
Тази инициатива се вписва в един световен контекст, в който развитието на крайградските влакове “се превръща в една от актуалните тенденции на пазара”. Това заяви главният изпълнителен директор на “Алстом” (Alstom) Анри-Пупар Лафaрж на срещата на върха на Международния съюз на обществения транспорт (UITP), която се проведе от 4 до 7 юни в Барселона.
“Гран Пари Експрес” (Grand Paris Express), “Елизабет Лайн” (Elizabeth Line) в Лондон, Ар Ар Ти Ес (RRTS) в Делхи … “Тази тенденция да се свързват градовете с по-близките или по-далечните предградия е глобална”, според шефа на френската железопътна компания.
“Ситуацията в Китай например е интересна. До този момент, от една страна бе налице развитието на мрежата от високоскоростни влакове, а от друга тази на метрото в градовете, но се появяват и проекти за бързи регионални влакове около няколко големи градове”. добави той.
В Делхи правителството е инвестирало в строителството на три високоскоростни линии, които да свържат центъра на столичния град с околните градове- Регионална бърза транзитна система (RRTS). Първата линия от 82 километра между Делхи и Мирут ще бъде открита до две седмици, като целта е да се намалят задръстванията в градовете.
Постпандемични инвестиции
Дори в САЩ, където автомобилът продължава да е на пиедестал “нагласите се променят”, според Дейвид Скори, главен изпълнителен директор на “Киолис” (Keolis) за Северна Америка.
Благодарение на Закона за инвестиции в инфраструктура и работни места (IIJA), гласуван през ноември 2021 г., бе отпусната безпрецедентна сума от 105 милиарда долара за развитието на обществения транспорт в страната.
“Регионалните влакове ще играят голяма роля в обществения транспорт в САЩ”, настоява Скори.
Част от инвестициите в сектора ще са насочени и към електрификация на автобусите. “Това е голямо предизвикателство”, според Луис Алегре, директор за мобилността в транспортните власти на Барселона.
Понастоящем 6 на сто от автобусите в каталунската столица са електрифицирани, но целта е да се достигнат 30 на сто през 2025 г. и 60 на сто през 2030 г.
Свръхбързата трансформация, която засяга всички мрежи в света, е нещо, върху което трябва да се заложи, според Тиери Мале, главен изпълнителен директор на френската група “Трансдев”. (Transdev).
Субсидии
“Не можем обаче да пуснем влакове навсякъде”, коментира той. Според Тиери Мале трябва да се заложи на експресни автобусни връзки, както в Мадрид, където от 300 000 до 400 000 души ги използват всекидневно, със специални ленти, които свързват центровете на градовете с предградията.
“Влакът е скъпо решение, а автобусът много бързо ще стане екологично чист”, заяви Тиери Мале пред АФП.
Остава открит въпросът с финансирането на тези транспортни мрежи. Навсякъде по света – с изключение на Северна Америка, където това ниво е малко над 70 на сто, използването на обществения транспорт, се завръща малко по-малко към предпандемичните си равнища.
Въпреки това обаче постъпленията от билети не покриват оперативните разходи и “много малко от мрежите могат да функционират, без да бъдат субсидирани”, уверява Силвен Аон, старши директор за стратегията в Международния съюз на обществения транспорт.
Още от Built.bg
Коментар, Създателите
Рилският водопровод или защо София пие най-хубавата вода
Автор: Built.bg За разлика от много световни столици и градове, където водата става за битови нужди, но не и за пиене, София е популярна с хубавата си вода. Причината
09.11.2024
Енергетика, Коментар
Министърът на енергетиката: Да бъдат удължени със 180 дни преговорите с Украйна за реакторите и оборудването за АЕЦ “Белене”
Снимка: www.beleneproject.bg С 5 гласа “За”, шест “Против” и 6 “Въздържал се” членовете на парламентарна Комисия по енергетика не приеха Проект на решение на предложен от “БСП за България” за
08.01.2024
Инфраструктура, Новини
Основният ремонт на Дунав мост при Русе: Премахват първите стоманобетонови панели
Снимки: АПИ Основният ремонт на Дунав мост при Русе продължава с премахването на първите стоманобетонови панели. Предвижда се на ден да се демонтират по 4-ри от съществуващите панели и
07.29.2024
Създателите
Рилският водопровод или защо София пие най-хубавата вода
Бохемски истории: Съдебният дворец в столицата
“Бохемски истории”: Как беше построена сградата на Народното събрание
Коментари и анализи
Рилският водопровод или защо София пие най-хубавата вода
Министърът на енергетиката: Да бъдат удължени със 180 дни преговорите с Украйна за реакторите и оборудването за АЕЦ “Белене”
Около 40 000 българи са на воден режим заради недостатъчен капацитет на водоизточниците
Built.bg Podcast
Избрано за Вас
Архитектът на най-красивите сгради в България
Видео история: “Да съживиш храма”
Built.bg Podcast: “Строители след трусовете”
Специален репортаж: “Тъжната история на изчезналото море”
Видео: “Инженер на годината”: Милчо Миков, който ръководи изграждането на новия участък на Софийски околовръстен път
Видео: Как се възстановява сграда с историческо значение?
“Полетът на Фичето”: Мостът над река Дряновска /видео история/
Инфраструктура
Основният ремонт на Дунав мост при Русе: Премахват първите стоманобетонови панели
Оптимистичният срок за началото на изработване на техническия проект за тунела под Шипка е 2025 г
Виолета Коритарова: До края на годината започва строителството на още 4 участъка от АМ „Хемус“
Парламентът ще изслуша регионалния министър Виолета Коритарова за строителството на магистралите “Хемус” и “Черно море”
Архитектура
Богдана Панайотова е временно изпълняващ длъжността главен архитект на Столична община
Какво представлява архитектурният проект за новата автогара на Варна
Градска среда и Урбанизъм
Европейската комисия прие инвестиционни насоки за Новия европейски Баухаус
Офис пазарът в София с лек спад
758 жилища в 11 многофамилни сгради са обновени по Националната програма за енергийна ефективност
Столичната община ще постави 12 нови камери за контрол на скоростта
Бохемски истории
Бохемски истории: Съдебният дворец в столицата
“Бохемски истории”: Как беше построена сградата на Народното събрание
Денят на българската просвета и култура: „Книжовното богатство на София“
Be Green
Нови правила за разполагане на палатки, кемпери или каравани извън къмпингите
Built анализ: Дървесина вместо бетон – иновация за бързо строителство
Built анализ: Невидимото влияние на заобикалящата среда върху здравето ни
Войната в Украйна
“Файненшъл Tаймс”: Лидерите на ЕС обсъждат мерки срещу Орбан заради посещението му в Москва
ЕС и президентът на Украйна ще подпишат днес споразумение в областта на сигурността
Нови санкции за Русия: ЕС наложи ограничения за търговията с втечнен газ
Реакциите на световните медии след мирната конференция в Швейцария
Седмицата в срещи на върха: Как светът ще помогне на Украйна
Как завърши Западноевропейската обиколка на Зеленски
Последвайте ни