Какви начини за справяне със задръстванията търсят световните мегаполиси
12.06.2023
Източник: БТА
Строителство на железопътни линии, подобрение на надеждността на транспорта и електрификация на автобусите: световните мегаполиси се сблъскват с многобройни предизвикателства, за да декарабонизират обществения транспорт и да привлекат все повече пътници след пандемичните години, предава Франс прес.
Във Франция президентът Еманюел Макрон даде тласък за пускането в рамките на период от 10 години на “столични регионални експресни услуги” или приспособяването на Парижката регионална експресна мрежа (RER) за десет други агломерации в провинцията.
Тази инициатива се вписва в един световен контекст, в който развитието на крайградските влакове “се превръща в една от актуалните тенденции на пазара”. Това заяви главният изпълнителен директор на “Алстом” (Alstom) Анри-Пупар Лафaрж на срещата на върха на Международния съюз на обществения транспорт (UITP), която се проведе от 4 до 7 юни в Барселона.
Снимка: uitpsummit.org
“Гран Пари Експрес” (Grand Paris Express), “Елизабет Лайн” (Elizabeth Line) в Лондон, Ар Ар Ти Ес (RRTS) в Делхи … “Тази тенденция да се свързват градовете с по-близките или по-далечните предградия е глобална”, според шефа на френската железопътна компания.
“Ситуацията в Китай например е интересна. До този момент, от една страна бе налице развитието на мрежата от високоскоростни влакове, а от друга тази на метрото в градовете, но се появяват и проекти за бързи регионални влакове около няколко големи градове”. добави той.
В Делхи правителството е инвестирало в строителството на три високоскоростни линии, които да свържат центъра на столичния град с околните градове- Регионална бърза транзитна система (RRTS). Първата линия от 82 километра между Делхи и Мирут ще бъде открита до две седмици, като целта е да се намалят задръстванията в градовете.
Дори в САЩ, където автомобилът продължава да е на пиедестал “нагласите се променят”, според Дейвид Скори, главен изпълнителен директор на “Киолис” (Keolis) за Северна Америка.
Благодарение на Закона за инвестиции в инфраструктура и работни места (IIJA), гласуван през ноември 2021 г., бе отпусната безпрецедентна сума от 105 милиарда долара за развитието на обществения транспорт в страната.
“Регионалните влакове ще играят голяма роля в обществения транспорт в САЩ”, настоява Скори.
Част от инвестициите в сектора ще са насочени и към електрификация на автобусите. “Това е голямо предизвикателство”, според Луис Алегре, директор за мобилността в транспортните власти на Барселона.
Понастоящем 6 на сто от автобусите в каталунската столица са електрифицирани, но целта е да се достигнат 30 на сто през 2025 г. и 60 на сто през 2030 г.
Свръхбързата трансформация, която засяга всички мрежи в света, е нещо, върху което трябва да се заложи, според Тиери Мале, главен изпълнителен директор на френската група “Трансдев”. (Transdev).
Субсидии
“Не можем обаче да пуснем влакове навсякъде”, коментира той. Според Тиери Мале трябва да се заложи на експресни автобусни връзки, както в Мадрид, където от 300 000 до 400 000 души ги използват всекидневно, със специални ленти, които свързват центровете на градовете с предградията.
“Влакът е скъпо решение, а автобусът много бързо ще стане екологично чист”, заяви Тиери Мале пред АФП.
Остава открит въпросът с финансирането на тези транспортни мрежи. Навсякъде по света – с изключение на Северна Америка, където това ниво е малко над 70 на сто, използването на обществения транспорт, се завръща малко по-малко към предпандемичните си равнища.
Въпреки това обаче постъпленията от билети не покриват оперативните разходи и “много малко от мрежите могат да функционират, без да бъдат субсидирани”, уверява Силвен Аон, старши директор за стратегията в Международния съюз на обществения транспорт.
COP28: “Главболгарстрой” със строителни разработки и устойчиви решения по време на световния форум
По време на конференцията на страните по Рамковата конвенция на ООН по изменение на климата COP28, най-голямата строителна компания в България – „Главболгарстрой“, представи част от международните си иновативни
Премиерът направи анализ на изминалите шест месеца от управлението
Снимка: БТА Министър-председателят Николай Денков направи анализ на изминалите шест месеца от управлението на правителството, преди началото на днешното правителствено заседание. От 687 мерки в 18-месечната програма на правителството,
“Насекомо” превръща метаболизма на мухата в технология за безотпадъчно производство на храни
Българската биотехнологична компания “Насекомо”, която сключи дългосрочно партньорство със “Сименс груп” в Дубай в рамките на КОП28, е превърнала метаболизма на мухата, известна като черен войник, в технология за
В Built.bg използваме бисквитки или подобни инструменти, за да подобрим тяхното представяне и вашето преживяване. Ние спазваме законите и не предоставяме вашите данни на трети страни, в пълен синхрон със задълженията ни по GDPR регламента на ЕС.
Built.bg не използва маркери или аналогични проследяващи технологии. В никакъв случай не използваме „бисквитки“ за събиране, обработване, разпространение или записване на лични данни.
Кликвайки "Приемам", Вие се съгласявате с нашите условия. Може обаче да контролирате или откажете използването на "бисквитките" - с клик върху бутона "Настройки".
Built.bg използва бисквитки, за да подобри вашето изживяване, докато навигирате в уебсайта. Бисквитките, които са категоризирани според необходимостта, се съхраняват във вашия браузър, тъй като са от съществено значение за работата на основните функционалности на уебсайта. Ние използваме и бисквитки на трети страни, които ни помагат да анализираме и разберем как използвате този уебсайт. Тези бисквитки ще се съхраняват във вашия браузър само с вашето съгласие. Освен това имате възможност да се откажете от тези бисквитки, което може да повлияе на вашето преживяване в Built.bg
Задължителните бисквитки са абсолютно необходими за правилното функциониране на уебсайта. Тези бисквитки осигуряват анонимно основни функции и функции за сигурност на уебсайта.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Функционалните бисквитки помагат да се изпълняват определени функции като споделяне на съдържанието на уебсайта в платформи за социални медии, събиране на отзиви и други функции на трети страни.
Бисквитките за ефективност се използват за разбиране и анализ на ключовите показатели за ефективност на уебсайта, което помага за предоставянето на по-добро потребителско изживяване за посетителите.
Аналитичните бисквитки се използват, за да се разбере как посетителите взаимодействат с уебсайта. Тези бисквитки помагат за предоставяне на информация за показателите брой посетители, степен на отпадане, източник на трафик и т.н.
Рекламните бисквитки се използват, за да предоставят на посетителите подходящи реклами и маркетингови кампании. Тези бисквитки проследяват посетителите в уебсайтове и събират информация, за да предоставят персонализирани реклами. Ние не използваме реклами от Гугъл, така че в момента тази функция не е активна и не съществува на този сайт.
Коментар > Новини
Какви начини за справяне със задръстванията търсят световните мегаполиси
Източник: БТА
Строителство на железопътни линии, подобрение на надеждността на транспорта и електрификация на автобусите: световните мегаполиси се сблъскват с многобройни предизвикателства, за да декарабонизират обществения транспорт и да привлекат все повече пътници след пандемичните години, предава Франс прес.
Във Франция президентът Еманюел Макрон даде тласък за пускането в рамките на период от 10 години на “столични регионални експресни услуги” или приспособяването на Парижката регионална експресна мрежа (RER) за десет други агломерации в провинцията.
Тази инициатива се вписва в един световен контекст, в който развитието на крайградските влакове “се превръща в една от актуалните тенденции на пазара”. Това заяви главният изпълнителен директор на “Алстом” (Alstom) Анри-Пупар Лафaрж на срещата на върха на Международния съюз на обществения транспорт (UITP), която се проведе от 4 до 7 юни в Барселона.
“Гран Пари Експрес” (Grand Paris Express), “Елизабет Лайн” (Elizabeth Line) в Лондон, Ар Ар Ти Ес (RRTS) в Делхи … “Тази тенденция да се свързват градовете с по-близките или по-далечните предградия е глобална”, според шефа на френската железопътна компания.
“Ситуацията в Китай например е интересна. До този момент, от една страна бе налице развитието на мрежата от високоскоростни влакове, а от друга тази на метрото в градовете, но се появяват и проекти за бързи регионални влакове около няколко големи градове”. добави той.
В Делхи правителството е инвестирало в строителството на три високоскоростни линии, които да свържат центъра на столичния град с околните градове- Регионална бърза транзитна система (RRTS). Първата линия от 82 километра между Делхи и Мирут ще бъде открита до две седмици, като целта е да се намалят задръстванията в градовете.
Постпандемични инвестиции
Дори в САЩ, където автомобилът продължава да е на пиедестал “нагласите се променят”, според Дейвид Скори, главен изпълнителен директор на “Киолис” (Keolis) за Северна Америка.
Благодарение на Закона за инвестиции в инфраструктура и работни места (IIJA), гласуван през ноември 2021 г., бе отпусната безпрецедентна сума от 105 милиарда долара за развитието на обществения транспорт в страната.
“Регионалните влакове ще играят голяма роля в обществения транспорт в САЩ”, настоява Скори.
Част от инвестициите в сектора ще са насочени и към електрификация на автобусите. “Това е голямо предизвикателство”, според Луис Алегре, директор за мобилността в транспортните власти на Барселона.
Понастоящем 6 на сто от автобусите в каталунската столица са електрифицирани, но целта е да се достигнат 30 на сто през 2025 г. и 60 на сто през 2030 г.
Свръхбързата трансформация, която засяга всички мрежи в света, е нещо, върху което трябва да се заложи, според Тиери Мале, главен изпълнителен директор на френската група “Трансдев”. (Transdev).
Субсидии
“Не можем обаче да пуснем влакове навсякъде”, коментира той. Според Тиери Мале трябва да се заложи на експресни автобусни връзки, както в Мадрид, където от 300 000 до 400 000 души ги използват всекидневно, със специални ленти, които свързват центровете на градовете с предградията.
“Влакът е скъпо решение, а автобусът много бързо ще стане екологично чист”, заяви Тиери Мале пред АФП.
Остава открит въпросът с финансирането на тези транспортни мрежи. Навсякъде по света – с изключение на Северна Америка, където това ниво е малко над 70 на сто, използването на обществения транспорт, се завръща малко по-малко към предпандемичните си равнища.
Въпреки това обаче постъпленията от билети не покриват оперативните разходи и “много малко от мрежите могат да функционират, без да бъдат субсидирани”, уверява Силвен Аон, старши директор за стратегията в Международния съюз на обществения транспорт.
Още от Built.bg
Иновативни технологии, Новини
COP28: “Главболгарстрой” със строителни разработки и устойчиви решения по време на световния форум
По време на конференцията на страните по Рамковата конвенция на ООН по изменение на климата COP28, най-голямата строителна компания в България – „Главболгарстрой“, представи част от международните си иновативни
12.06.2023
Актуално, Новини
Премиерът направи анализ на изминалите шест месеца от управлението
Снимка: БТА Министър-председателят Николай Денков направи анализ на изминалите шест месеца от управлението на правителството, преди началото на днешното правителствено заседание. От 687 мерки в 18-месечната програма на правителството,
12.06.2023
Иновативни технологии, Новини
“Насекомо” превръща метаболизма на мухата в технология за безотпадъчно производство на храни
Българската биотехнологична компания “Насекомо”, която сключи дългосрочно партньорство със “Сименс груп” в Дубай в рамките на КОП28, е превърнала метаболизма на мухата, известна като черен войник, в технология за
12.06.2023
Създателите
1 декември 1990 г.: Пробивът на тунела под Ламанша
Библиотеката в Бургас е най-красивата в Европа
DOT Sofia – сграда за истинска столица
Коментари и анализи
Газовият интерконектор между България и Сърбия ще бъде пуснат пробно
Built Анализ: Магистрали и ремонти – приоритетите за пътищата през 2024 г.
България и още двадесет страни приеха Декларация за утрояване на дела на ядрената енергия до 2050 година
КОП28: ЕС обещав постепенно да извади от употреба изкопаемите горива и да утрои енергията от възобновяеми източници
Сбогувахме се с “колоса на американската дипломация Хенри Кисинджър”. Погледът на западната преса
Зелено, по-зелено, най-зелено: За климата и парите
Избрано за Вас
“Полетът на Фичето”: Къщата с маймунката
“Бохемски истории”: По пътя на жълтите павета
“Инженерна мисъл с Мария Силвестър” | Built.bg Video
Built Explainer: “Историята зад Дунав мост”
Видео: “Инженер на годината”: Милчо Миков, който ръководи изграждането на новия участък на Софийски околовръстен път
Видео: Как се възстановява сграда с историческо значение?
“Полетът на Фичето”: Мостът над река Дряновска /видео история/
Инфраструктура
Снегопочистващите фирми, които не са се справили със задълженията си, ще бъдат санкционирани
Започва изграждането на автомагистралата „Русе – Велико Търново“
Built Анализ: Магистрали и ремонти – приоритетите за пътищата през 2024 г.
Над 221 млн. лв. от Плана за възстановяване и устойчивост – за саниране и мерки за енергийна ефективност
Архитектура
КАБ: От 2024 г. часовата ставка за предоставяне на архитектурни услуги да бъде увеличена на 125 лв.
Два проекта от Бургас са номинирани за престижни европейски награди за съвременна архитектура
Градска среда и Урбанизъм
Васил Терзиев обмисля гратисен период за забраната за влизане в центъра на София на най-замърсяващите автомобили
Васил Терзиев даде начало на строителството на новия лъч на софийското метро
Ще продължи ли Лондон да събира такси и глоби за най-замърсяващите автомобили
Площад “Александър Невски” в София става пешеходна зона
Бохемски истории
„Бохемска София: Духът на стария град“
Бохемски истории: Ранните срещи на Иван Вазов със София
Бохемски истории: Домът на Петко и Пенчо Славейкови
Бохемски истории: Първият електрически трамвай в София
Бохемски истории: Градината на Княз Борис Търновски
Be Green
Какъв е потенциалът на България за развиване на “зелена индустрия”
Бернската конвенция реши да не отваря досие за АМ „Струма“ през Кресненското дефиле
КОП28: ЕС обещав постепенно да извади от употреба изкопаемите горива и да утрои енергията от възобновяеми източници
Войната в Украйна
Зеленски пред АП: Войната с Русия е в нова фаза с настъпването на зимата
Европейската прокуратура готова да разследва нарушаването и заобикалянето на санкциите на ЕС
Списание l’Europeo със специален брой, посветен на трудната история на Украйна
Столтенберг: Досега не сме видели истинска воля от страна на Путин да преговаря за приемливо решение в Украйна
Допълнителни мерки срещу заобикалянето на санкциите на ЕС срещу Русия, настоява ЕП
Асен Василев пред “Файненшъл таймс”: “Лукойл” започва процедура по продажбата на рафинерията си в Бургас
Built.bg Podcast
Последвайте ни