Бюлетин

Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

Какво да очакваме от голямото завръщане на Парижкия авиосалон

Източник: БТА/Снимки: www.siae.fr

Организаторите на Международния аерокосмически салон в Париж – Льо Бурже очакват “силно участие” както от изложители, така и от посетители при завръщането на този голям празник на аеронавтиката, който се провежда веднъж на две години и бе анулиран през 2021 г. заради пандемията, предаде Франс прес.

На авиационното изложение, което ще се проведе от 19 до 25 юни, се очакват около 320 000 посетители, 2500 изложители, 158 самолета, като повечето от тях ще участват в демонстрации и “със сигурност ще е авиосалонът на възстановяването” след КОВИД-19. Това заяви днес Гийом Фори, президент на обединението на френските авиостроителни и космически промишлености (Gifas), организатор на събитието.

“Изложението си остава мястото, на което си дават среща феновете и интересуващите се от всичко, свързано с авиацията и космоса – от самолета до ракетите”, добави Фори на пресконференция. Той е и главен изпълнителен директор на “Еърбъс” (Airbus).

Пътнически самолети (“Еърбъс” – Airbus, “Боинг” – Boeing, “Самолети за регионален транспорт” – ATR, “Ембраер” –  Embraer), бизнес самолети (“Дасо”, – Dassault “Гълфстрийм” – Gulfstream), военни самолети (“Рафал” – Rafale, Еф-35 – F-35, “Юрофайтър” – Eurofighter) и различни хеликоптери ще бъдат изложени на пътната настилка около бившия въздушен терминал в Бурже, северно от Париж.

Първите четири дни на шоуто са запазени само за професионалистите в сектора.

Върху обща площ от 125 000 квадратни метра или близо 18 футболни игрища посетителите ще могат също да се насладят на “Спитфайър” (Spitfire) и “Мустанг” (Mustang) от Втората световна война и на свръхзвуковия стратегически бомбардировач “Би-1 Лансър” (B-1 Lancer) , предостaвен от министерство на отбраната на САЩ.

Това изложение ще е белязано със сигурност от “силно участие“ на САЩ с 425 изложители, вторият контингент по обем след 1130 френски участници, от гигантите в сектора до малки и средни предприятия, и многобройни стартъпи.

Бурже иска също да отвори прозорец и към бъдещето на фона на изобилието от проекти за летящи таксита и други машини, обещаващи да извършат революция във въздушната мобилност, най-вече като я декарбонизират.

И ако въздушният трафик в света почти си е възвърнал равнището отпреди кризата, то секторът продължава да се сблъсква с проблеми по веригите за доставки, както и с работната сила. Поради това Обединението на френските авиострoителни и космически промишлености разчита на тази “витрина”,  за да оповести, че неговите 440 компании се нуждаят от 25 000 нови служители тази година. Браншовата организация се ориентира към младите хора и търсещите работа, които ще се възползват от безплатен вход на изложението.

Салонът ще е съпроводен и с драстични мерки за сигурност, като високопоставени лица говориха за “подходящ отговор” на риска от смущения заради екоактивисти, подобно на тези, които атакуваха Авиосалона за бизнес авиация в Женева.

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

BUILT.BG С КАФЕТО СУТРИН

Започнете деня си с най-важното и интересното от света на строителството, икономиката и инвестициите. Всяка сутрин в 7 ч. Директно в имейла ви.

Още от Built.bg

Създателите

Коментари и анализи

Built.bg Podcast

Избрано за Вас

Инфраструктура

Архитектура

Градска среда и Урбанизъм

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

Бохемски истории

Be Green

Войната в Украйна

Последвайте ни

Запиши се за електронния бюлетин на Built

Само качествено съдържание, без спам