Бюлетин

Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

Какво включва амбициозният план на Австрия за развитието на железниците през следващите 15 г.

Снимка: AP

Австрийският министър по въпросите на климата Леонор Гевеслер и главният изпълнителен директор на Австрийските железници (ÖBB) Андреас Мате представиха преди дни т. нар. проект “Целева мрежа 2040”, или основната стратегия за разширяване на железопътната мрежа на страната през следващите 15 години. Тя включва, например, разширяването на железопътната линия в района Инкрайс, Горна Австрия, което трябва да намали времето за пътуване между Виена и Мюнхен до 2,5 часа. Стратегията включва 67 проекта, обединени в 25 модула, в които според Мате ще трябва да бъдат инвестирани около 26 млрд. евро до 2040 г.

Завършването на оста Бренер, свързваща Мюнхен и Верона, пък трябва да намали времето за пътуване от Инсбрук до Мюнхен до 65 минути и да допринесе за по-добри връзки с европейската железопътна мрежа. Предвижда се и по-добра интеграция на летището във Виена, като целта е времето за пътуване от Виена до Будапеща през летището да бъде намалено до два часа.

Връзката със Словения и Хърватия също ще бъде подобрена, като пътуването от Грац до Марибор ще отнема само 45 минути. Ще бъде съкратено и времето за пътуване по трасетата Виена – Залцбург и Виена – Инсбрук.

В местния обществен транспорт основната цел е да се увеличи честотата на превозите. Подобрени ще бъдат връзките на столицата с крайстоличните общини, както и на разположените в близост до големите градове селски райони.

Планираните мерки ща струват около 26 млрд. евро, което е “голяма сума, но това са добре инвестирани пари”, каза шефът на Австрийските железници. Въпреки това целевата мрежа за 2040 г. все още не е фиксирана и финансирането на проектите все още не е готово. Тя е стратегическа насока и ще се конкретизира едва в рамковите планове, които се публикуват на всеки шест години.

Процесът за целевата мрежа все още не е приключил, “проектът естествено се нуждае от подробно обсъждане”, е мнението на Елеонор Гевеслер. През следващите няколко дни планът ще бъде съгласуван с федералните провинции, а целевата мрежа ще бъде подложена и на обществено обсъждане.

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

BUILT.BG С КАФЕТО СУТРИН

Започнете деня си с най-важното и интересното от света на строителството, икономиката и инвестициите. Всяка сутрин в 7 ч. Директно в имейла ви.

Още от Built.bg

Създателите

Коментари и анализи

Built.bg Podcast

Избрано за Вас

Инфраструктура

Архитектура

Градска среда и Урбанизъм

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

Бохемски истории

Be Green

Войната в Украйна

Последвайте ни

Запиши се за електронния бюлетин на Built

Само качествено съдържание, без спам