Коалиционното споразумение предвижда да се работи активно за построяването на четири нови моста – три над Дунав и един над Белославското езеро край Варна. Това каза вицепремиерът и министър на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов в рамките на парламентарния блицконтрол.
Предвижда се да се строят три нови тунела – един под връх Шипка, като за него сега текат процедури по съгласуване с Министерството на околната среда по определяне на екомерките. Вторият е на Петрохан, по който се работи за разширен идеен проект, а третият е по трасето на бъдещата магистрала “Черно море” и за него има разширен идеен проект, по който са направени първите стъпки на проектирането и се е стигнало до втория етап от разширеното идейно проектиране – да се определят екомерките, което ще отнеме още около една година, каза министърът. Той уточни, че за последния тунел има забавяне от юни до февруари, защото нищо не е правено по екооценките.
Не съм сключвал договори за правно обслужване в качеството си на министър на регионалното развитие и благоустройството, каза Гроздан Караджов, малко по-късно, в отговор на въпрос на Десислава Атанасова от ГЕРБ, относно водещи адвокатски кантори, анализиращи сключените договори за възлагане на строителството от “Автомагистрали” ЕАД за лот 1, 2 и 3 на автомагистрала “Хемус” с фирми изпълнители. Този въпрос трябва да бъде насочен към Министерския съвет, допълни Караджов по време на парламентарния контрол и заяви, че винаги е търсил разплитане на проблема с инхаус договорите по законен път, а не чрез заобикаляне на закона.
Откакто съм министър, не съм правил такива договори и смятам, че юридическата дирекция и дирекцията по обществените поръчки са достатъчно квалифицирани и са достатъчно на брой, за да поддържат както процесуалното представителство на министерството, така и да консултират министъра в нужда, допълни Караджов.