Бюлетин

Гроздан Караджов: “Пътищата ни станаха на юфка”. Предстои детайлна ревизия на тол звеното

Вицепремиерът и министър на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов съобщи по време на дискусия, че ще назначи детайлна ревизия на тол звеното. Одитът ще включва периода от създаването му до 31 декември миналата година. Караджов обяви това в края на продължилия два часа разговор с браншовите организации и представители на малките и средните превозвачи в България за тол системата. Срещата бе предавана чрез профила на вицепремиера Караджов във Фейсбук.

Гроздан Караджов

Днешната ни среща е само началото на един диалог, преди да се прави каквото и да било, обърна се министърът към представителите на бранша. Той изтъкна, че на срещата не е дошъл с готови решения, които да налага, а целта е била да се чуят различните мнения. Няма по-здравословно от това да знаем кой на каква позиция е принципно, допълни вицепремиерът.

Какво чувам, има проблеми с тола, като начин на работа с вас и като договори с външни изпълнители, които поддържат системата, които са я изградили, които ви предлагат устройствата и такива, които са разкрили гишета, с които трябва да работите, а те не ви вършат работа, аргументира министърът решението си да назначи ревизията на тол звеното.

“Посредниците – аут!”, заяви министърът, като уточни, че по темата в момента не може да даде становище и допълни, че ще изчака времето за одита – 1-2 седмици, след което, на последваща среща с бранша, ще оповести възможните мерки.

Вицепремиерът каза, че е убеден в “тежката несправедливост” с начина на налагане на компенсаторните такси. Той изтъкна, че е нужно да се мисли по въпроса за справедлив механизъм за налагане на компенсаторните такси:

Месеци наред пътуват писмата до вас, в тези месеци заради една невинна грешка се трупат някакви гигантски суми, те се умножават по десет, по двадесет, по тридесет, по сто, по колкото пъти са засечени тези нарушения, и става една лавина, описа ситуацията министърът и допълни, че това се случва и с винетките.

По темата за лошото качеството на пътищата, поставена също днес от бранша, министърът каза, че споделя тяхното мнение. Той изтъкна, че правителството предлага в новия бюджет над 50 процента повече средства за ремонти, ще има и нов механизъм за контрол на качеството на ремонтите, както и нов механизъм за цялостен контрол на провеждането на процедури по Закона за обществените пръчки.

Министърът изрази надежда това да даде резултати и след една година да чуе от бранша, че там, където пътищата са ремонтирани, вече е съвсем различна картината. Ако не стане, значи съм се провалил, заяви вицепремиерът.

Още от Built.bg:  Договорите за зимно почистване на пътищата ще обхващат датите след 30 септември, за да включат и периода октомври-април

По темата с автобусните превози министърът отбеляза, че при тях ситуацията е много специфична. Има много сериозни аргументи за притеснение как ще се отрази бъдещо адаптиране, било на обхвата, било на цените върху автобусните превози, допълни министърът. За транзитния трафик министърът каза, че трябва да се прецени според европейските директиви и регламенти дали е възможно да бъде канализиран само по магистралните и първокласните пътища и да не засяга второкласната пътна мрежа.

Караджов посочи, че на днешната среща не е участвал транспортният министър, както поискаха по време на дискусията представителите на бранша, защото е искал тя да се фокусира върху ползването, ремонтите и привеждането на пътната мрежа в прилично състояние, като елемент от това е и системата на плащане на винетките и толуването. Той изрази готовност да участва в подобна съвместна среща, инициирана от бранша или от транспортния министър, за да се обсъдят и въпросите за републиканската транспортна схема, защото тя не е прерогатив на МРРБ.

close

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

Още от Built.bg

Войната в Украйна

Избрано за Вас

Последвайте ни

Най-споделяното от Built.bg

Коментари и анализи

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

Инфраструктура

Архитектура

Създателите

Градска среда и Урбанизъм

Бохемски истории

Be Green

Built.bg Podcast

Запиши се за електронния бюлетин на Built

Само качествено съдържание, без спам