Бюлетин

Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

Караджов: Работим по закон, който да стимулира развитието на инфраструктурата

Състоянието, в което заварваме пътищата, е меко казано отвратително. Първата стъпка ще бъдат усилията, които ще хвърлим през тази година, за да се оправят магистрали, първокласни и скоростни пътища. След това ще се пренесем и към второкласните. Това заяви в студиото на „Здравей, България” по Нова телевизия вицепремиерът и министър на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов.

„За първи път е сложено толкова голямо финансиране. Тоест, държавата предварително слага тази надбавка, която ще получи след това. Ние, като държавно управление, първо даваме – след това обаче искаме този, който ползва – да плаща. 2/3 от средствата за 2021 г. са платени от винетките – не е честно и трябва да балансираме. Тези 2/3 трябва да идват от тежкотоварните превози”, категоричен е той.

„Фактите са, че тол системата е трябвало да влезе с реален обхват още преди две години. И в момента второкласните пътища са в нейния обхват, но са с нула стотинки. Две години ваканция за превозвачите”, допълни вицепремиерът.

Министърът обяви, че вече се работи по идеи за инфраструктурен закон, който да стимулира развитието на инфраструктурата, като съкрати всички срокове.

„Ако искаме по законен път да започнем магистрала, между 5 и 6 години отнемат само процедурните правила. Законът за устройството на територията е непригоден за инфраструктурните проекти”, каза още той. 

Караджов допълни, че 278 са започнатите и недовършени ремонти на пътища в страната. Той уточни, че има напредък по 1, 2 и 3 участък от магистрала „Хемус”. Сериозен такъв има и по скоростния път Ботевград – Видин.

Вицепремиерът коментира, че задачата, която си е поставил за края на месеца или началото на май, е да бъде разплетен казусът с „ин хаус” процедурите. „Аз не мога да спра работата по автомагистралите. Ако я прекратя, рискът да не си върнат 35% или 1,3 млрд. лева за мен е прекомерен и няма да взема такова решение”, заяви Караджов.

„Кражбите позволяват между фирмите и властта да стане симбиоза. От първия ден съм казал, че срещи с фирми при мен няма да има никакви. Не искам нито да ги знам, нито да ги познавам. Където има грешки, трябва да се плащат неустойки”, допълни той.

Кандидатите за управител на БНБ

Още от Built.bg:  Парламентът не избра Росен Желязков за министър-председател

За управител на БНБ има двама кандидати. Това приемам като съревнование. Единната кандидатура носи политическото послание, че една стабилна коалиция излъчва един кандидат. Бих казал, че стабилна коалиция може да излъчи и двама, и трима кандидати, уточни Караджов.

„Който завоюва повече гласове, и откъдето ги завоюва. Далеч съм от мисълта, че тези гласове ще се разделят. Мисля, че ще има депутати от различни цветове, които ще гласуват и за единия, и за другия. Защото и двамата са добри. Това е моето предположение и съм почти убеден, че ще стане така”, добави той.

Относно Любомир Каримански вицепремиерът каза, че с него се работи лесно, делови човек е. „Като морални устои е човек, който никога не би допуснал второ КТБ. Не знам откъде се породи тази цялата истерия”, посочи Караджов.

По думите му идеята, че ДПС ще реши кой да е кандидатът не отговаря на действителността. „Тя е много опростено-математическа. В парламента в момента има хора, които подкрепят и двамата кандидати. Това ще си проличи по гласуването”, каза още министърът.

Оръжията за Украйна

За изпращане на оръжия към Украйна Караджов поясни, че това е тема изцяло за Народното събрание. „Не съм получавал инструкции от „Има такъв народ” за това какво да ми бъде мнението. Ние трябва да помогнем по всеки един начин, по който Украйна поиска от нас. Всяка една помощ, включително била тя и военна, би трябвало да им бъде предоставена”, подчерта вицепремиерът.

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

BUILT.BG С КАФЕТО СУТРИН

Започнете деня си с най-важното и интересното от света на строителството, икономиката и инвестициите. Всяка сутрин в 7 ч. Директно в имейла ви.

Още от Built.bg

Създателите

Коментари и анализи

Built.bg Podcast

Избрано за Вас

Инфраструктура

Архитектура

Градска среда и Урбанизъм

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

Бохемски истории

Be Green

Войната в Украйна

Последвайте ни

Запиши се за електронния бюлетин на Built

Само качествено съдържание, без спам