Бюлетин

Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

Караджов: Тежкотоварните автомобили трябва да заплащат тол такса за второкласните пътища

“Няма да отстъпя от решението товарните автомобили да заплащат тол такса за второкласните пътища. Това е в обществен интерес и като министър трябва да следя за интереса на всички граждани. Надявам се и правителството да остане на тази позиция”, заяви вицепремиерът и министър на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов пред БНР по повод протеста на превозвачески фирми, цитиран от пресцентъра на МРРБ.

Караджов коментира, че протестът е демократичен начин на изразяване на несъгласие и всеки има право да протестира. Но само поддържането на пътищата струва годишно над 1 млрд. лв. и онези, които рушат повече пътната мрежа, съответно трябва да плащат повече. По данни на тол системата има годишен ръст с над 20 процента на товарните превози и реално в момента този бранш, въпреки трудностите, се развива и няма икономически причини за запазване на нулевата ставка за второкласните пътища.

Гроздан Караджов

Вицепремиерът припомни, че още през 2020 година при въвеждането на тол системата в обхвата и е включена и второкласната пътна мрежа. Тогава обаче отново след протести на превозвачите, Министерският съвет решава да има нулева ставка за второкласните пътища. Тя е въведена временно – за три месеца. Това е накарало превозвачите да насочат голяма част от превозите си по пътищата втори клас. Заедно с това този трафик допълнително е разрушил второкласната пътна мрежа, защото тези пътища не са пригодени за тежкотоварен трафик. В случая МРРБ не предлага разширяване на обхвата на тол системата, а изпълнява първоначалното решение.

Караджов направи сравнение с останалите европейски държави, в които се заплащат тол такси, като подчерта, че в тях около две трети от таксите се заплащат от тежкотоварния трафик. Само в България две трети се събират от леките автомобили и винетките. “Тази несправедливост трябва да бъде решена. Моята работа е да следя за справедливото разпределение на тежестта”, заяви министърът. Той допълни, че дори и след увеличението тол таксите в България пак ще са една трета от европейските цени.

Караджов съобщи, че се обмислят варианти за маршрутизиране на транзитния трафик. Например когато транзитният трафик пътува от Сърбия към Турция, да се даде точна маршрутна карта за преминаване само по магистралните пътища. Този маршрут може да е задължителен и да има определена цена. “Така, който използва този маршрут, ще има по-различно таксуване”, поясни още министърът.

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

BUILT.BG С КАФЕТО СУТРИН

Започнете деня си с най-важното и интересното от света на строителството, икономиката и инвестициите. Всяка сутрин в 7 ч. Директно в имейла ви.

Още от Built.bg

Създателите

Коментари и анализи

Built.bg Podcast

Избрано за Вас

Инфраструктура

Архитектура

Градска среда и Урбанизъм

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

Бохемски истории

Be Green

Войната в Украйна

Последвайте ни

Запиши се за електронния бюлетин на Built

Само качествено съдържание, без спам