Раздадени са над 170 карти за безплатно паркиране, но не се знае на кого. Това каза в предаването „Тази сутрин” по bTV кметът на София Васил Терзиев.
„Има два типа карти за паркиране в „Синя зона“. Едните са регламентирани с решение на Столичен общински съвет. Те касаят колите на общинската администрация. На тези карти са изписани номерата на тези служебни автомобили и така те могат да паркират в столицата“, обясни той.
Според него обект на дискусия и напрежение са станали картите, които са без номерата на колите, защото те са безотчетни и няма яснота, коя карта на кого е предоставена.
„Някои са давани на служители в различни служби, което е нормално, но има и такива карти, които не е ясно на кого са предоставени – те са били записвани в някаква тетрадка, което не смятаме, че е добра практика. Те са раздавани от ЦГМ и са разписвани от кмета“, каза още той и призова да се изясни, къде отива всяка една такава карта и кой я използва.
„Тези карти са нанесли щети на бюджета на столицата за 500 000 лв., но пак казвам, че не се знае точният им брой. За някои от тези карти има следа, за други – има информация, че са били напечатани и раздадени, но това не е отразено никъде“, посочи още кметът Терзиев в студиото на “Тази сутрин” по bTV.
Васил Терзиев коментира и реорганизацията на движението в центъра на София.
„Това, по което ние работим, е цялостното преосмисляне на системата за паркиране. Но това, което е важно, е да защитим правата на живеещите в центъра хора, защо не искаме центъра на столицата да се обезлюди – една тенденция, която се наблюдава в други европейски столици“, обясни той.
![](https://i0.wp.com/built.bg/wp-content/uploads/2024/05/20240507095527_BKK_7242-scaled.jpg?resize=1200%2C800&ssl=1)
Кметът на столицата призна, че напоследък и те са допринесли за проблема с паркирането в центъра, появил се вследствие на реорганизацията на движението. Той обаче обеща проблемът да бъде решен.
„Ако старата организация на движението по бул. „Витоша“ е по-добра, сме готови да я върнем, но трябва да бъде защитено и правото на велосипедистите. Протестиращите нямат проблем с велосипедните алеи и с по-бързото придвижване на градския транспорт“. Едни предлагат да има две ленти за автомобилите – едната да е за градския транспорт, но тя де е пресечена, за да може да се отича по-бързо трафика“, каза още той.
„Това, което се вижда в момента, е временна организация на движението. Не се планира ул. „Фритьоф Нансен“ да стане двупосочна“, категоричен беше той и допълни, че хората с трудна подвижност ще бъдат включени в работните групи, за да не се получават грешки и тези хора за могат да паркират пред домовете си.
Снимка: БТА