Проект за над 1 млрд. лева за модернизиране и обновяване на градския транспорт в София представиха кметът на Столичната община Васил Терзиев и представители от групата на “Продължаваме Промяната – Демократична България” (“Спаси София”) (ПП-ДБ-СС) пред журналисти.
По думите на Терзиев развитието на градския транспорт в София е много важна тема. Точно заради това днес ще ви представим проект за инвестиционно намерение свързано с подготовката на парка, посочи кметът. Градският транспорт на София е комплексна система, която обслужва 1,1 млн. души всеки ден, каза още Терзиев.
Общинският съветник от групата на ПП-ДБ-СС Андрей Зографски обясни, че през последните години фокусът е бил в развитието на метрото, но сега той ще бъде насочен към сериозните проблеми с наземния транспорт – както по отношение на пътната инфраструктура, така и на возилата, добави Зографски. Генералната рамка е за повече от 1 млрд. лева, най-голямата част от средствата ще отидат в закупуване на нови трамвай -110 чисто нови, а 40 ще отидат за модернизация в чужбина, обясни още общинският съветник. В рамките на тази програма 608 млн. лева ще отидат в модернизацията на трамваите, добави още Зографски.
Предвидени са и 75 нови дуални тролейбуси, които ще се зареждат от контактна мрежа. Също така ще бъдат купени 60 нови електробуси и 200 нови автобуси, добави Зографски. Искаме да върнем целия градски транспорт в общински ръце, заяви той.
Общинският съветник обясни още, че част от средствата ще отидат и в подновяване на инфраструктурата и закупуване на специализирана техника. По думите на Зографски част от трамваите, с които София разполага, са на 35 или повече от 50 години, също така релсите, по които се движат, са с дупки по тях, добави той.
Зам.-кметът по финанси Иван Василев каза, че за този проект разчитат на подкрепата от общинските съветници, за да може да започнат да търсят различни източници на финансиране. Една от възможностите е чрез оперативни програми на Европейския съюз, отбеляза зам.-кметът. Като друг вариант, той посочи кредитно финансиране от международните банки.
Снимки: БТА