Бюлетин

Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

Кои са номинираните за най-добри български хижи и заслони

На снимката: хижа “Мазалат”

Официалният старт на кампанията “Хижа на годината”, инициатива на Български туристически съюз (БТС) и 360mag.bg, беше даден в началото на седмицата, съобщиха организаторите на конкурса. В присъствието на неправителствени организации, компании, подкрепящи развитието на планинския туризъм и любители на активностите сред природата, бяха обявени номинациите в 8 категории, в които ще се конкурират общо 55 хижи.

Председателят на Българския туристически съюз Венцислав Венев приветства всички уважили събитието и представи на аудиторията всички присъстващи хижари, изтъквайки приноса им към планината и планинския туризъм.

Любомир Попйорданов, председател на Асоциацията на планинските водачи, поздрави Българския туристически съюз за инициативата и заяви, че посоката, в която се развива напоследък съюзът е много добра, но трябва още много работа.

Хижа “Мальовица” и хижа “Мазалат” са единствените хижи без автомобилен достъп, които получиха едновременно и номинация за най-добра кухня.

хижа “Мальовица”, снимка: wikipedia.org

В рамките на кампанията “Хижа на годината” бе обявена и отворен конкурс за финансиране от 20 000 лв. за възстановяване, реновиране, подобрение и популяризиране на туристически хижи и заслони с обществен достъп, част от хижа или инфраструктура към нея.

Всеки ползвател на планински обекти за настаняване може свободно да даде своя глас за хижи и заслони в категориите “Хижа с автомобилен достъп”, “Хижа без автомобилен достъп”, “Заслон, стопанисван”, “Заслон, нестопанисван”, “Най-добра кухня”, “Хижа с най-устойчиви практики”, “Хижа, рестарт”, “Най-чиста хижа”. Резултатите от годишното национално гласуване ще бъдат обявени на 7 декември, по време на 18-тите “Дни на предизвикателствата” – фестивал за приключенско кино, спортове на открито, устойчив начин на живот, туризъм и екология.

Номинациите за “Хижа на годината” бяха излъчени в предварителна сесия от неправителствени организации, добре разпознаваеми сред планинарските общности и притежаващи високо ниво на експертиза при оценяването на хижарската база. Това са “Планини и хора” – асоциация на планинските водачи в България, Асоциацията на парковете в България, Сдружението за дива природа “Балкани”, Българският планински съюз, колоездачният портал Mtb-bg.com, Българската асоциация ски свободен и екстремен стил, Българската асоциация по алтернативен туризъм и Екологичното сдружение “За земята”.

Още от Built.bg:  Ще успее ли Макрон да преодолее още една криза?

Конкурсът “Хижа на годината” има за цел насочи общественото внимание към потенциала на природния туризъм в България като основните насоки са да се популяризират хубавите планински бази и да се мотивират собственици и съдържатели на обекти в планината да подобрят туристическия си продукт, посочват организаторите му. По време на цялата кампания (15 май – 15 ноември) запалените планинари ще имат възможност да се включат активно в инициативата с участие в конкурса “Защо харесвам тази хижа”.

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

BUILT.BG С КАФЕТО СУТРИН

Започнете деня си с най-важното и интересното от света на строителството, икономиката и инвестициите. Всяка сутрин в 7 ч. Директно в имейла ви.

Още от Built.bg

Създателите

Коментари и анализи

Built.bg Podcast

Избрано за Вас

Инфраструктура

Архитектура

Градска среда и Урбанизъм

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

Бохемски истории

Be Green

Войната в Украйна

Последвайте ни

Запиши се за електронния бюлетин на Built

Само качествено съдържание, без спам