Бюлетин

Кой е прав за кривите павета

Кметът на София Йорданка Фандъкова се отзова на поканата на служебния министър на регионалното развитие и благоустройството Иван Шишков да направят съвместна инспекция на жълтата керамична паважна настилка в централната градска част на столицата.

Имахме среща, през декември поехте ангажимента да внесете яснота за технологията на жълтите павета, не я получихме, обърна се министър Шишков към Йорданка Фандъкова.

Той поясни, че от МРРБ са получили удължаване на срока от 6 месеца.

Тъй като не получихме отговор във връзка с технологията, миналия път на нашата среща аз останах с убеждението, че вашето притеснение е в тази посока, коментира Иван Шишков.

В действителност това, което исках да направим днес, е наистина да поемем едни ясни срокове кога ще има яснота дали има проблем – технологичен или не, как ще бъде отстранен и кога ще бъде коригиран, каза министърът.

В рамките на коледните празници София беше доста празна, времето беше страхотно и го изтървахме, добави министърът.

Шишков добави, че иска, след като са изпуснали тези 15 дена, в конструктивен диалог да видят как и кога е възможно да се отстрани този проблем.

Проблемът не е, защото е малка или голяма повърхността на строежа, а това, че няма технологично решение, каза Иван Шишков.

Йорданка Фандъкова коментира, че “жълтите павета” в участъка пред Народното събрание са били наредени безобразно и трябва да бъдат пренаредени.

Няма да допусна повече експерименти на място с жълтите павета, затова още от първите дни направихме експертен съвет, добави кметът на София.

Тя каза, че експертната група е препоръчала определен начин на подреждане и да се направи тестов участък на площадка, на която се съхраняват паветата.

Още от Built.bg:  Фандъкова: Готово е ново технологично решение за пренареждането на жълтите павета в София

Този тестов участък в момента се изработва, коментира тя.

Участъкът, в който се намираме, представлява 1,5 % от целия проект и стойността му е 204 хил. лева, като нито един лев от тези пари не са платени, обясни Йорданка Фандъкова.

По думите ѝ ще бъде платено, когато всички са сигурни, че работата е извършена качествено.

Боян Делчев от фирмата изпълнител каза, че е нямало пътна основа. Той уточни, че могат да изпълнят това, което им е зададено, но не са проектант.

Беше изпълнена технология за паважни настилки, които не са за тежко движение, добави Делчев и подчерта, че движението е много по-тежко от това, което е предвидено.

По думите му се работи по нова технология. Пясъчната основа е еластична и няма как да очакваме тя да задържи паветата така, че те да не мърдат, каза още Делчев.

Проф. Димитър Назърски обясни, че експертите готвят заздравяване на пясъчните възглавници с дебелина 4 см.

Той каза, че с използване на водоразредима смола в малки количества се ангажира част около 15-20 мм от пясъка, при което се получава свързване на зрънцата на пясъка и се създава “легло” за всяко паве, а приплъзването ще бъде невъзможно.

Фугите са от 3 до 4 см, уточни Назърски. По думите му това трябва да става при температура, не по-ниска от 10 градуса.

До края на седмицата ще предадем на общината доклад, който ще бъде цялата технология, каза професорът и уточни, че ще посочат количества за материалите.

Трябва да се съобразим и да се пренареждат тогава, когато времето позволи, коментира Фандъкова.

Снимки: БТА

Още от Built.bg:  Ако се установят умишлени нарушения, „Трейс груп холд“ ще трябва да плати 200 хиляди лева глоба
close

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

Още от Built.bg

Създателите

Коментари и анализи

Избрано за Вас

Инфраструктура

Архитектура

Градска среда и Урбанизъм

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

Бохемски истории

Be Green

Войната в Украйна

Built.bg Podcast

Последвайте ни

Запиши се за електронния бюлетин на Built

Само качествено съдържание, без спам