Блещукащо море от яркооранжеви и червени коктейли залива баровете и ресторантите в Европа, а и извън Стария континент заради увеличаващите се почитатели на създадената в Италия напитка – “Шприц” (Spritz), пише Асошиейтед прес.
Този винен коктейл, който се сервира като аперитив в продължение на десетилетия в Североизточна Италия, традиционно “върви” с чикети (cicchetti) в кварталните барове във Венеция. Чикетите са типичен местен ордьовър, който наподобява испанските тапас (tapas) – малки хапки от месо, морски дарове, маслини и хрупкави хлебчета.
Съвременният коктейл “Шприц” се приготвя от пенливо вино “Просеко”, битер, дижестиви и газирана вода. Той е създаден в средата на 19 век по времето на Австро-Унгарската империя. Смята се, че за някои австрийци по това време италианското вино е било твърде тежко на вкус. Поради това те искали кръчмарите да им “пръснат” (“spritzen”) малко газирана вода във виното, за да го разредят. Това се превърнало в първата рецепта за коктейла “Шприц”.

По-късно към него добавили битери. Сладкият, леко горчив на вкус, оранжев “Аперол” е създаден през 1919 г. в италианския град Падуа. През 1920 г. той е последван от яркочервения горчив дижестив “Селект”, чийто първи ценители са от района на Венеция – Кастело. При създаването на тези ликьори са използвани и различни настойки от билки и корени.
Италианският аперитив “Кампари” (Campari) отдавна е ключова съставка на коктейлите “Негрони” (Negroni), но напоследък добива все по-голяма популярност и в напитките “Шприц”, отбелязва АП.

Руди Караро, който е глобален посланик на марката “Селект”, отбелязва, че Венеция дълги векове е била център на търговията с подправки в Италия. “Поради това за тях е било лесно да си набавят и настойки от билки и корени от целия свят, за да създадат една перфектна рецепта за тези напитки, която и до ден днешен не е променяна”, разкрива Караро.
През 50-те години на миналия век започнали да използват тези италиански ликьори при приготвянето на коктейли и са ги добавили към напитката “Шприц”, въпреки че в началото “само са капвали по малко от тях”, разказва експертът.
“През 70-те години все по-често започват да правят коктейлите с Просеко вместо с бяло вино и така съвременният “Шприц” се превръща в пенлива напитка, която все повече привлича младите хора”, отбелязва Караро.
Но чак в началото на този век коктейлът “Шприц” се превръща от популярен в района на Венеция аперитив в световноизвестен феномен.

В количествено изражение обемът на продажбите на алкохолни аперитиви нараства с 26 процента в глобален мащаб през 2021 г., по данни на анализаторите от компанията за пазарни проучвания в сферата на алкохолните напитки “Ай Дабъл ю Ес Ар” (IWSR).
Най-големите пазари за аперитиви са Италия, Франция, Германия, Бразилия и Аржентина. През последните 5 години продажбите на тези напитки се увеличават стабилно в глобален мащаб, отбелязват експертите.
Сред причините за този пазарен ръст са и продажбите на коктейлите “Шприц”.

Линда Пасарела от компанията “Кампари груп” (Gruppo Campari), която притежава и марката “Аперол” (Aperol), споделя, че съдържанието на алкохол в “Шприц” е малко, което е “в тон с налагащата се мода да се консумират ниско алкохолни напитки”.
Най-сериозен все още е ръстът на продажбите на “Аперол” в Европа, но Пасарела отбелязва, че “Кампари груп” планира да разшири своето присъствие и на пазарите в САЩ и Азия.
”Аперолът” има вкус с оттенъци на тинтява, ванилия и цветя, плюс много портокал”, казва управителят на бар ”Тераца Аперол” във Венеция Лука Босо.
Наздраве, ако сте навършили 18 години! Консумирайте с удоволствие и мярка.
Коментар
Коктейлът, който се превърна в световен феномен
Блещукащо море от яркооранжеви и червени коктейли залива баровете и ресторантите в Европа, а и извън Стария континент заради увеличаващите се почитатели на създадената в Италия напитка – “Шприц” (Spritz), пише Асошиейтед прес.
Този винен коктейл, който се сервира като аперитив в продължение на десетилетия в Североизточна Италия, традиционно “върви” с чикети (cicchetti) в кварталните барове във Венеция. Чикетите са типичен местен ордьовър, който наподобява испанските тапас (tapas) – малки хапки от месо, морски дарове, маслини и хрупкави хлебчета.
Съвременният коктейл “Шприц” се приготвя от пенливо вино “Просеко”, битер, дижестиви и газирана вода. Той е създаден в средата на 19 век по времето на Австро-Унгарската империя. Смята се, че за някои австрийци по това време италианското вино е било твърде тежко на вкус. Поради това те искали кръчмарите да им “пръснат” (“spritzen”) малко газирана вода във виното, за да го разредят. Това се превърнало в първата рецепта за коктейла “Шприц”.
По-късно към него добавили битери. Сладкият, леко горчив на вкус, оранжев “Аперол” е създаден през 1919 г. в италианския град Падуа. През 1920 г. той е последван от яркочервения горчив дижестив “Селект”, чийто първи ценители са от района на Венеция – Кастело. При създаването на тези ликьори са използвани и различни настойки от билки и корени.
Италианският аперитив “Кампари” (Campari) отдавна е ключова съставка на коктейлите “Негрони” (Negroni), но напоследък добива все по-голяма популярност и в напитките “Шприц”, отбелязва АП.
Руди Караро, който е глобален посланик на марката “Селект”, отбелязва, че Венеция дълги векове е била център на търговията с подправки в Италия. “Поради това за тях е било лесно да си набавят и настойки от билки и корени от целия свят, за да създадат една перфектна рецепта за тези напитки, която и до ден днешен не е променяна”, разкрива Караро.
През 50-те години на миналия век започнали да използват тези италиански ликьори при приготвянето на коктейли и са ги добавили към напитката “Шприц”, въпреки че в началото “само са капвали по малко от тях”, разказва експертът.
“През 70-те години все по-често започват да правят коктейлите с Просеко вместо с бяло вино и така съвременният “Шприц” се превръща в пенлива напитка, която все повече привлича младите хора”, отбелязва Караро.
Но чак в началото на този век коктейлът “Шприц” се превръща от популярен в района на Венеция аперитив в световноизвестен феномен.
В количествено изражение обемът на продажбите на алкохолни аперитиви нараства с 26 процента в глобален мащаб през 2021 г., по данни на анализаторите от компанията за пазарни проучвания в сферата на алкохолните напитки “Ай Дабъл ю Ес Ар” (IWSR).
Най-големите пазари за аперитиви са Италия, Франция, Германия, Бразилия и Аржентина. През последните 5 години продажбите на тези напитки се увеличават стабилно в глобален мащаб, отбелязват експертите.
Сред причините за този пазарен ръст са и продажбите на коктейлите “Шприц”.
Линда Пасарела от компанията “Кампари груп” (Gruppo Campari), която притежава и марката “Аперол” (Aperol), споделя, че съдържанието на алкохол в “Шприц” е малко, което е “в тон с налагащата се мода да се консумират ниско алкохолни напитки”.
Най-сериозен все още е ръстът на продажбите на “Аперол” в Европа, но Пасарела отбелязва, че “Кампари груп” планира да разшири своето присъствие и на пазарите в САЩ и Азия.
”Аперолът” има вкус с оттенъци на тинтява, ванилия и цветя, плюс много портокал”, казва управителят на бар ”Тераца Аперол” във Венеция Лука Босо.
Наздраве, ако сте навършили 18 години! Консумирайте с удоволствие и мярка.
Още от Built.bg
Коментар, Новини
Пет ключови момента от срещата Путин-Си
Източник: БТА Китайският лидер Си Цзинпин и руският президент Владимир Путин завършиха вчера двудневните си разговори с топли думи за приятелството между Китай и Русия и съвместни критики към
03.22.2023
Коментар, Новини
Какво коментират британският и американският печат след началото на визитата на китайския президент в Русия
Китайският президент Си Цзинпин пристигна на първото си посещение в Москва от 2019 г. насам, пише британският вестник “Телеграф”. Само преди шест месеца изглеждаше, че той се отнася хладно
03.21.2023
Коментар, Новини
Eксперти: Сътресенията в банковия сектор може да принудят УФР да забави повишаването на лихвите
Повечето банки, чийто акции се търгуват на Уолстрийт, очакват Управлението за федерален резерв (УФР) на САЩ да повиши референтния си лихвен процент с 25 базисни пункта (0,25 процентни пункта)
03.21.2023
Създателите
Хотелът с много имена
Дамите, които променят средата
Жените в мъжкия свят на строителството
Коментари и анализи
Пет ключови момента от срещата Путин-Си
Какво коментират британският и американският печат след началото на визитата на китайския президент в Русия
Eксперти: Сътресенията в банковия сектор може да принудят УФР да забави повишаването на лихвите
Европейските цени на газа спаднаха до минимум от 18 месеца
ЕЦБ: Банковата система в еврозоната е устойчива
След 12 часа преговори Сърбия и Косово се договориха как да прилагат споразумението за нормализиране на отношенията
Избрано за Вас
“Полетът на Фичето”: Къщата с маймунката
“Бохемски истории”: По пътя на жълтите павета
“Инженерна мисъл с Мария Силвестър” | Built.bg Video
Built Explainer: “Историята зад Дунав мост”
Видео: “Инженер на годината”: Милчо Миков, който ръководи изграждането на новия участък на Софийски околовръстен път
Видео: Как се възстановява сграда с историческо значение?
“Полетът на Фичето”: Мостът над река Дряновска /видео история/
Инфраструктура
Шишков очаква първата половина от лот 1 на магистрала “Европа” да бъде пусната за Великден
Обявиха бъдещия граничен пункт „Струмяни – Берово“ за обект от национално значение
За Великден ще бъде пуснат за движение участък от 7,5 км. от скоростния път по направление Ботевград-Мездра
Газовата връзка България – Сърбия ще бъде пусната по график през октомври
Архитектура
Рафаел Виньоли остави своя отпечатък върху градския пейзаж в съвременния свят
Дизайнерът Пол Смит преобрази парижкия музей “Пикасо”
Градска среда и Урбанизъм
Затворен МОЛ в Бургас може да се превърне в център на нова жилищна зона
Първите 14 от общо 29 нови трамвайни мотриси бяха представени в София
Решават съдбата на Паметника на Съветската армия
Приеха подробния устройствен план на Околовръстния път от автомагистрала “Люлин” до ул. “Киевска” в район “Витоша”
Бохемски истории
„Бохемска София: Духът на стария град“
Бохемски истории: Ранните срещи на Иван Вазов със София
Бохемски истории: Домът на Петко и Пенчо Славейкови
Бохемски истории: Първият електрически трамвай в София
Бохемски истории: Градината на Княз Борис Търновски
Be Green
Как ИКЕА намали с 12 на сто общия климатичен отпечатък на бранда за 2022 година
Правителството одобри промени в Закона за енергията от възобновяеми източници
Бизнес форум “Заедно за по-малко CO2 емисии” започва в София днес
Войната в Украйна
Китай призова за мирни преговори между Русия и Украйна в план за прекратяване на конфликта
Антониу Гутериш: Войната не е решението. Войната е проблемът
Една години война в Украйна
Байдън ще се срещне с източните съюзници на НАТО след ядреното предупреждение на Путин
Войната в Украйна е предизвикала стотици тежки екологични проблеми
Наградите, които Украйна спечели, борейки се да победи във войната с Русия
Built.bg Podcast
Последвайте ни