Блещукащо море от яркооранжеви и червени коктейли залива баровете и ресторантите в Европа, а и извън Стария континент заради увеличаващите се почитатели на създадената в Италия напитка – “Шприц” (Spritz), пише Асошиейтед прес.
Този винен коктейл, който се сервира като аперитив в продължение на десетилетия в Североизточна Италия, традиционно “върви” с чикети (cicchetti) в кварталните барове във Венеция. Чикетите са типичен местен ордьовър, който наподобява испанските тапас (tapas) – малки хапки от месо, морски дарове, маслини и хрупкави хлебчета.
Съвременният коктейл “Шприц” се приготвя от пенливо вино “Просеко”, битер, дижестиви и газирана вода. Той е създаден в средата на 19 век по времето на Австро-Унгарската империя. Смята се, че за някои австрийци по това време италианското вино е било твърде тежко на вкус. Поради това те искали кръчмарите да им “пръснат” (“spritzen”) малко газирана вода във виното, за да го разредят. Това се превърнало в първата рецепта за коктейла “Шприц”.

По-късно към него добавили битери. Сладкият, леко горчив на вкус, оранжев “Аперол” е създаден през 1919 г. в италианския град Падуа. През 1920 г. той е последван от яркочервения горчив дижестив “Селект”, чийто първи ценители са от района на Венеция – Кастело. При създаването на тези ликьори са използвани и различни настойки от билки и корени.
Италианският аперитив “Кампари” (Campari) отдавна е ключова съставка на коктейлите “Негрони” (Negroni), но напоследък добива все по-голяма популярност и в напитките “Шприц”, отбелязва АП.

Руди Караро, който е глобален посланик на марката “Селект”, отбелязва, че Венеция дълги векове е била център на търговията с подправки в Италия. “Поради това за тях е било лесно да си набавят и настойки от билки и корени от целия свят, за да създадат една перфектна рецепта за тези напитки, която и до ден днешен не е променяна”, разкрива Караро.
През 50-те години на миналия век започнали да използват тези италиански ликьори при приготвянето на коктейли и са ги добавили към напитката “Шприц”, въпреки че в началото “само са капвали по малко от тях”, разказва експертът.
“През 70-те години все по-често започват да правят коктейлите с Просеко вместо с бяло вино и така съвременният “Шприц” се превръща в пенлива напитка, която все повече привлича младите хора”, отбелязва Караро.
Но чак в началото на този век коктейлът “Шприц” се превръща от популярен в района на Венеция аперитив в световноизвестен феномен.

В количествено изражение обемът на продажбите на алкохолни аперитиви нараства с 26 процента в глобален мащаб през 2021 г., по данни на анализаторите от компанията за пазарни проучвания в сферата на алкохолните напитки “Ай Дабъл ю Ес Ар” (IWSR).
Най-големите пазари за аперитиви са Италия, Франция, Германия, Бразилия и Аржентина. През последните 5 години продажбите на тези напитки се увеличават стабилно в глобален мащаб, отбелязват експертите.
Сред причините за този пазарен ръст са и продажбите на коктейлите “Шприц”.

Линда Пасарела от компанията “Кампари груп” (Gruppo Campari), която притежава и марката “Аперол” (Aperol), споделя, че съдържанието на алкохол в “Шприц” е малко, което е “в тон с налагащата се мода да се консумират ниско алкохолни напитки”.
Най-сериозен все още е ръстът на продажбите на “Аперол” в Европа, но Пасарела отбелязва, че “Кампари груп” планира да разшири своето присъствие и на пазарите в САЩ и Азия.
”Аперолът” има вкус с оттенъци на тинтява, ванилия и цветя, плюс много портокал”, казва управителят на бар ”Тераца Аперол” във Венеция Лука Босо.
Наздраве, ако сте навършили 18 години! Консумирайте с удоволствие и мярка.
Коментар
Коктейлът, който се превърна в световен феномен
Блещукащо море от яркооранжеви и червени коктейли залива баровете и ресторантите в Европа, а и извън Стария континент заради увеличаващите се почитатели на създадената в Италия напитка – “Шприц” (Spritz), пише Асошиейтед прес.
Този винен коктейл, който се сервира като аперитив в продължение на десетилетия в Североизточна Италия, традиционно “върви” с чикети (cicchetti) в кварталните барове във Венеция. Чикетите са типичен местен ордьовър, който наподобява испанските тапас (tapas) – малки хапки от месо, морски дарове, маслини и хрупкави хлебчета.
Съвременният коктейл “Шприц” се приготвя от пенливо вино “Просеко”, битер, дижестиви и газирана вода. Той е създаден в средата на 19 век по времето на Австро-Унгарската империя. Смята се, че за някои австрийци по това време италианското вино е било твърде тежко на вкус. Поради това те искали кръчмарите да им “пръснат” (“spritzen”) малко газирана вода във виното, за да го разредят. Това се превърнало в първата рецепта за коктейла “Шприц”.
По-късно към него добавили битери. Сладкият, леко горчив на вкус, оранжев “Аперол” е създаден през 1919 г. в италианския град Падуа. През 1920 г. той е последван от яркочервения горчив дижестив “Селект”, чийто първи ценители са от района на Венеция – Кастело. При създаването на тези ликьори са използвани и различни настойки от билки и корени.
Италианският аперитив “Кампари” (Campari) отдавна е ключова съставка на коктейлите “Негрони” (Negroni), но напоследък добива все по-голяма популярност и в напитките “Шприц”, отбелязва АП.
Руди Караро, който е глобален посланик на марката “Селект”, отбелязва, че Венеция дълги векове е била център на търговията с подправки в Италия. “Поради това за тях е било лесно да си набавят и настойки от билки и корени от целия свят, за да създадат една перфектна рецепта за тези напитки, която и до ден днешен не е променяна”, разкрива Караро.
През 50-те години на миналия век започнали да използват тези италиански ликьори при приготвянето на коктейли и са ги добавили към напитката “Шприц”, въпреки че в началото “само са капвали по малко от тях”, разказва експертът.
“През 70-те години все по-често започват да правят коктейлите с Просеко вместо с бяло вино и така съвременният “Шприц” се превръща в пенлива напитка, която все повече привлича младите хора”, отбелязва Караро.
Но чак в началото на този век коктейлът “Шприц” се превръща от популярен в района на Венеция аперитив в световноизвестен феномен.
В количествено изражение обемът на продажбите на алкохолни аперитиви нараства с 26 процента в глобален мащаб през 2021 г., по данни на анализаторите от компанията за пазарни проучвания в сферата на алкохолните напитки “Ай Дабъл ю Ес Ар” (IWSR).
Най-големите пазари за аперитиви са Италия, Франция, Германия, Бразилия и Аржентина. През последните 5 години продажбите на тези напитки се увеличават стабилно в глобален мащаб, отбелязват експертите.
Сред причините за този пазарен ръст са и продажбите на коктейлите “Шприц”.
Линда Пасарела от компанията “Кампари груп” (Gruppo Campari), която притежава и марката “Аперол” (Aperol), споделя, че съдържанието на алкохол в “Шприц” е малко, което е “в тон с налагащата се мода да се консумират ниско алкохолни напитки”.
Най-сериозен все още е ръстът на продажбите на “Аперол” в Европа, но Пасарела отбелязва, че “Кампари груп” планира да разшири своето присъствие и на пазарите в САЩ и Азия.
”Аперолът” има вкус с оттенъци на тинтява, ванилия и цветя, плюс много портокал”, казва управителят на бар ”Тераца Аперол” във Венеция Лука Босо.
Наздраве, ако сте навършили 18 години! Консумирайте с удоволствие и мярка.
Още от Built.bg
Коментар, Създателите
Рилският водопровод или защо София пие най-хубавата вода
Автор: Built.bg За разлика от много световни столици и градове, където водата става за битови нужди, но не и за пиене, София е популярна с хубавата си вода. Причината
09.11.2024
Енергетика, Коментар
Министърът на енергетиката: Да бъдат удължени със 180 дни преговорите с Украйна за реакторите и оборудването за АЕЦ “Белене”
Снимка: www.beleneproject.bg С 5 гласа “За”, шест “Против” и 6 “Въздържал се” членовете на парламентарна Комисия по енергетика не приеха Проект на решение на предложен от “БСП за България” за
08.01.2024
Климат, Коментар
Около 40 000 българи са на воден режим заради недостатъчен капацитет на водоизточниците
От Екатерина Тотева и Валерия Димитрова, БТА Към края на седмицата, по данни от сайтовете на ВиК операторите в България, над 60 населени места (основно села) с общо население
07.28.2024
Създателите
Рилският водопровод или защо София пие най-хубавата вода
Бохемски истории: Съдебният дворец в столицата
“Бохемски истории”: Как беше построена сградата на Народното събрание
Коментари и анализи
Рилският водопровод или защо София пие най-хубавата вода
Министърът на енергетиката: Да бъдат удължени със 180 дни преговорите с Украйна за реакторите и оборудването за АЕЦ “Белене”
Около 40 000 българи са на воден режим заради недостатъчен капацитет на водоизточниците
Built.bg Podcast
Избрано за Вас
Архитектът на най-красивите сгради в България
Видео история: “Да съживиш храма”
Built.bg Podcast: “Строители след трусовете”
Специален репортаж: “Тъжната история на изчезналото море”
Видео: “Инженер на годината”: Милчо Миков, който ръководи изграждането на новия участък на Софийски околовръстен път
Видео: Как се възстановява сграда с историческо значение?
“Полетът на Фичето”: Мостът над река Дряновска /видео история/
Инфраструктура
Основният ремонт на Дунав мост при Русе: Премахват първите стоманобетонови панели
Оптимистичният срок за началото на изработване на техническия проект за тунела под Шипка е 2025 г
Виолета Коритарова: До края на годината започва строителството на още 4 участъка от АМ „Хемус“
Парламентът ще изслуша регионалния министър Виолета Коритарова за строителството на магистралите “Хемус” и “Черно море”
Архитектура
Богдана Панайотова е временно изпълняващ длъжността главен архитект на Столична община
Какво представлява архитектурният проект за новата автогара на Варна
Градска среда и Урбанизъм
Европейската комисия прие инвестиционни насоки за Новия европейски Баухаус
Офис пазарът в София с лек спад
758 жилища в 11 многофамилни сгради са обновени по Националната програма за енергийна ефективност
Столичната община ще постави 12 нови камери за контрол на скоростта
Бохемски истории
Бохемски истории: Съдебният дворец в столицата
“Бохемски истории”: Как беше построена сградата на Народното събрание
Денят на българската просвета и култура: „Книжовното богатство на София“
Be Green
Нови правила за разполагане на палатки, кемпери или каравани извън къмпингите
Built анализ: Дървесина вместо бетон – иновация за бързо строителство
Built анализ: Невидимото влияние на заобикалящата среда върху здравето ни
Войната в Украйна
“Файненшъл Tаймс”: Лидерите на ЕС обсъждат мерки срещу Орбан заради посещението му в Москва
ЕС и президентът на Украйна ще подпишат днес споразумение в областта на сигурността
Нови санкции за Русия: ЕС наложи ограничения за търговията с втечнен газ
Реакциите на световните медии след мирната конференция в Швейцария
Седмицата в срещи на върха: Как светът ще помогне на Украйна
Как завърши Западноевропейската обиколка на Зеленски
Последвайте ни