Бюлетин

Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

Любов по време на инфлация: Колко ще струва Св. Валентин

Източник: БТА

Денят на Св. Валентин ще изглежда различно тази година след рекордната инфлация, която рязко повиши цените на всичко – от цветята до шоколада и вечерята в ресторант, предаде Ройтерс.

Сътресенията по веригите за доставки и руската инвазия в Украйна са довели до това, че британците например са платили с рекордните 16,7 на сто повече за хранителни стоки през четирите седмици до 22 януари спрямо същия период на миналата година, сочат данни на фирмата за пазарни проучвания “Кантар” (Kantar).

В резултат, романтичните вечери навън ще струват повече и ресторантите са променили офертите си, за да привлекат клиенти, които са обезпокоени за разходите, които ще направят.

Миналата година британската верига “ПицаЕкспрес” (PizzaExpress) е предложила пълно тристепенно меню с “просеко, коктейл с малина и мимоза, хлебчета във формата на сърца и основно като нашата “Падана” с кремообразно козе сирене и сладък карамелизиран лук”.

В рекламата за менюто, което струва 23,95 британски лири (29 долара) на човек, се пита: “Ще събуди ли желанието ви тройно соленият карамелен чийзкейк?”.

Снимка: FB/pizzaexpress

Тази година “ПицаЕкспрес” рекламира не толкова впечатляващия “любовен пакет” от предястие и “класическа” пица за 15 британски лири.

Според последните данни на Британската статистическа служба храненето в ресторант през декември е струвало с 9,4 на сто повече, отколкото миналата година.

Други разходи, свързани с романтичната вечеря за двама – от цветя и билети за кино до таксита и детегледачки – също са се повишили. Хората са платили с 10,7 на сто повече за шоколади, отколкото миналата година, тъй като компании като “Монделийз” (Mondelez) , “Нестле” (Nestle) и “Линд” (Lindt)  са повишили цените.

Още от Built.bg:  Built анализ: Невидимото влияние на заобикалящата среда върху здравето ни

Супермаркетите в страната се стремят да натрупат печалба и по тази причина са запазили без промяна цените за предложенията си за менюта за Св. Валентин с надеждата да привлекат клиенти от ресторантите.

Веригата “Морисънс” (Morrisons) продава за 15 британски лири пакет от предястие, основно, две гарнитури, напитка и десерт. Всички, сдобили се с такъв пакет, ще получат 1 британска лира отстъпка за 10 свежи червени рози от 11 февруари, обяви търговецът на дребно. Цената на цветята е нараснала с 6,2 на сто във Великобритания през декември.

“Теско” (Tesco), чийто главен изпълнителен директор заяви неотдавна, че потребителите се отказват от храненето извън къщи, е намалил цената на вечеря за двама за Св. Валентин до 12 британски лири, което е спад спрямо 15 лири миналата година – за основно ястие, гарнитура, десерт и питие.

“Сейнсбърис” (Sainsbury’s) е сключил споразумение с “Юбър Ийтс” (UberEats), за да предложи на цена от 15 британски лири “извънреден пакет” с тристепенно меню, напитки и подаръци с безплатна доставка в части от Източен Лондон.

“Това е възможност за супермаркетите да продават свои премиум стоки на хора, които обикновено не ги купуват”, каза Крис Бекет, шеф на подразделението за проучване на капитала в инвестиционната компания “Килтър чевиът”(Quilter Cheviot). “Това може да доведе до повторни покупки в бъдеще”.

Дори по-богатите клиенти ще трябва да плащат повече за вечеря тази година.

Лондонският ресторант “Риц” (Ritz), който е отличен със звезди “Мишлен”, се хвали със “спиращи дъха интериори, ефектни гирляндови полилеи и романтични блещукащи светлини, отразяващи се в огледални панели”. Той е сложил цена от 395 британски лири на човек за четиристепенно меню за Св. Валентин, което е повишение спрямо 325 британски лири миналата година.

Още от Built.bg:  Built анализ: Дървесина вместо бетон - иновация за бързо строителство

На други места в Европа също се налага подобна тенденция.

Луксозният хотел “Бристол”  (Bristol) в Париж предлага за 2190 евро (2338 долара) “съблазнителна оферта”, която включва стая за една нощувка, късно напускане, “гастрономическа вечеря за двама”, шоколад и бутилка шампанско. Миналата година подобно изживяване е струвало 1090 евро.

“Риц”(Ritz) и “Бристол” не коментираха новината.

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

BUILT.BG С КАФЕТО СУТРИН

Започнете деня си с най-важното и интересното от света на строителството, икономиката и инвестициите. Всяка сутрин в 7 ч. Директно в имейла ви.

Още от Built.bg

Създателите

Коментари и анализи

Built.bg Podcast

Избрано за Вас

Инфраструктура

Архитектура

Градска среда и Урбанизъм

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

Бохемски истории

Be Green

Войната в Украйна

Последвайте ни

Запиши се за електронния бюлетин на Built

Само качествено съдържание, без спам