Американската компания “Мета” (Meta) отчете първия в историята си спад в приходите на тримесечна база, предаде Ройтерс.
Акциите на базираната в Калифорния компания поевтиняха с около 1,4 процента в извънборсовата търговия след съобщаването на новината.
Приходите на компанията, които идват почти изцяло от реклами, спаднаха с 1 процент до 28,8 милиарда щатски долара през второто тримесечие, което приключи на 30 юни. През същия период на миналата година те са били в размер на 29,1 милиарда долара. От началото на април до края на юни “Мета” е отчела печалба от 6,69 милиарда долара или по 2,46 долара на акция. Това е спад с 36 процента спрямо същия период на миналата година (10,39 милиарда или 3,61 долара на акция), предаде Асошиейтед прес.
Първият в историята спад в приходите на компанията собственик на социалните мрежи “Фейсбук” (Facebook) и “Инстаграм” (Instagram) стана на фона на задаващата се рецесия. Проблем за приходите на “Мета” представлява и силният долар, тъй като продажбите на реклами в чужди валути генерират по-малки постъпления в долари, отбелязва Ройтерс.
Спад в приходите от реклами отчетоха и съперници като “Алфабет” (Alphabet) и “Снап” (Snap). Компанията майка на “Гугъл” (Google) съобщи във вторник за най-слабия си растеж на тримесечна основа от две години насам.
“Мета” е изправена и пред собствени предизвикателства, в това число предстоящото оттегляне на главната оперативна директорка Шерил Сандбърг, архитектка на рекламния бизнес на компанията.
Коментар, Новини
Как ще се отрази европейското ембарго върху руския дизел на световните цени на горивата
Източник: БТА Европа предприема поредната сериозна стъпка към намаляване на енергийната си зависимост от Русия и от 5 февруари налага ембарго върху вноса на дизел и други продукти, произведени
01.31.2023