Американската компания “Мета” (Meta) отчете първия в историята си спад в приходите на тримесечна база, предаде Ройтерс.
Акциите на базираната в Калифорния компания поевтиняха с около 1,4 процента в извънборсовата търговия след съобщаването на новината.
Приходите на компанията, които идват почти изцяло от реклами, спаднаха с 1 процент до 28,8 милиарда щатски долара през второто тримесечие, което приключи на 30 юни. През същия период на миналата година те са били в размер на 29,1 милиарда долара. От началото на април до края на юни “Мета” е отчела печалба от 6,69 милиарда долара или по 2,46 долара на акция. Това е спад с 36 процента спрямо същия период на миналата година (10,39 милиарда или 3,61 долара на акция), предаде Асошиейтед прес.
Първият в историята спад в приходите на компанията собственик на социалните мрежи “Фейсбук” (Facebook) и “Инстаграм” (Instagram) стана на фона на задаващата се рецесия. Проблем за приходите на “Мета” представлява и силният долар, тъй като продажбите на реклами в чужди валути генерират по-малки постъпления в долари, отбелязва Ройтерс.
Спад в приходите от реклами отчетоха и съперници като “Алфабет” (Alphabet) и “Снап” (Snap). Компанията майка на “Гугъл” (Google) съобщи във вторник за най-слабия си растеж на тримесечна основа от две години насам.
“Мета” е изправена и пред собствени предизвикателства, в това число предстоящото оттегляне на главната оперативна директорка Шерил Сандбърг, архитектка на рекламния бизнес на компанията.