Обществена поръчка за проектиране и строителство на метростанция до ж.п. гара „Обеля“ на линията София – Кюстендил с тунелна връзка с метродепо „Обеля“ обяви столичният „Метрополитен“ ЕАД. Информацията е публикувана на сайта на Агенцията за обществени поръчки.
В заданието бъдещата метростанция е ситуирана между метростанциите „Сливница“ и „Обеля“. Изграждането й се състои от преустройството на съществуващ двуколовозов тунел с по-голяма ширина, предвиден за метростанция при неговото строителство и изграждането на нови подходи към новата метростанция, сочат от „Метрополитен“ ЕАД. Новата спирка на метрото е с дължина 186,8 м и разгърната застроена площ 4100 кв. м. Тя ще осъществява връзка с ж.п. линията София – Кюстендил и връзка между първия и втория метродиаметър. Предвидени са три входа и авариен изход. Наред с нея ще бъде изградена и малка ж.п. гара, уточниха от Столичната община.
Предвиденото метроетротрасе започва от съществуващ глух коловоз в метродепо „Обеля“ и обхваща: покрит наземен участък с дължина 154 м, покрита рампа с три типа конструкция и обща дължина 116,35 м, тунел по открит способ с дължина 281,22 м и подземен тунел по съществуващата ж.п. линия с дължина 26,4 м. При изграждането на последния не е предвидено спиране на движението на влаковете.
Прогнозната стойност на проекта и строителството възлиза на 47 млн. лв. без ДДС, осигурени от Оперативна програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027. Срокът за усвояването им е три години. Оферти се събират до 8 март включително.
Новите съоръжения са третият проект на „Метрополитен“ за изграждане на интермодална връзка с националната железопътна мрежа. Единият е този при връзката на метрото с Централна гара, а вторият – при връзката на метрото при метростанцията до Горна Баня и ж.п. гара „Горна Баня“ с влака за Перник. Интермодална е връзката и на метрото с Терминал 2 на Летище София.