Служебният министър на регионалното развитие и благоустройството Иван Шишков каза, че се очаква акт 16 за междусистемната газова връзка между България и Гърция да бъде издаден другата седмица. Това министърът заяви в предаването „Денят започва с Георги Любенов“ по БНТ. Очаквам утре надзорът и строителят да внесат в ДНСК окончателния доклад за въвеждане на обекта в експлоатация, каза Шишков. Той припомни, че има издаден акт 15 за обекта.
Държавата е готова за акт 16. Ако надзорът е представил всички документи, за да може да бъде въведен обектът в експлоатация, той ще бъде въведен за няколко дена, очаквам да е така, каза министър Шишков.
Това, което съм говорил с инвеститора на газовата връзка, е, че в тази тръба има още резерв. Обектът, който е проектиран и изграден, може да поеме по-голямо количество от това, което в момента държавата е договорила, посочи министърът.
По принцип да спреш строителството на магистралите е изключително лошо поведение като управление, коментира министър Шишков казуса с магистрала „Хемус“.
Той посочи, че действията на миналия служебен кабинет, за който имаше мнения, че иска да спре строителството на магистралите, са били да бъдат спрени лошите практики, а не да се спират големите инфраструктурни обекти. След седем месеца сега намерихме недотам категорично спрени лоши практики, но пък спрени инфраструктурни обекти, каза Шишков. Той посочи, че сега това, което прави служебното правителство, е да пусне инфраструктурните обекти.
За съжаление те не са много, добави министърът. Защото възможностите да бъде строена магистрала „Хемус“ са до лот 3, т.е до пътя Ловеч-Плевен, оттам нататък магистралата е в много сериозен хаос – два лота са в констатирано незаконно строителство, и още по-сериозният проблем – “строителната илюзия 7 и 8 лот”, които нямат трасе. Оказва се, че строим една магистрала до определена точка, оттам нататък нямаме ясна категоричност как ще я продължим и откъде ще мине, каза Шишков. По думите му, това е основният проблем – целият този огромен строителен хаос.
Като припомни решението на Министерския съвет за обявяване на бъдещата магистрала от Русе за Велико Търново за национален обект, Шишков отбеляза, че няма планиран пътен възел между нея и магистрала „Хемус“. Това показва всичко, нямаме в държавата по никакъв начин планирани всички магистрали като трасета, всичките връзки между тях, каза Шишков.
По думите му, политиците използват магистралите като че ли повече за една сцена, за да се снимат там. В изминалите седем месеца политиците изгониха строителите от сцената, сега ние се мъчим да ги върнем, но да върнем само строителите, каза Шишков.
Министърът каза, че оттук нататък политиците е добре да се захванат да планират всички магистрали и да направят много ясен алгоритъм кога и как ще се строят. Огромна част от проблема с катастрофите в България е липсата на проходимост на пътищата, защото нямаме магистрали. Движението е много по-голямо отколкото пътищата могат да поемат, коментира още министър Шишков.
Коментар
Министър Иван Шишков за спрените инфраструктурни обекти: Изключително лошо поведение като управление
Служебният министър на регионалното развитие и благоустройството Иван Шишков каза, че се очаква акт 16 за междусистемната газова връзка между България и Гърция да бъде издаден другата седмица. Това министърът заяви в предаването „Денят започва с Георги Любенов“ по БНТ. Очаквам утре надзорът и строителят да внесат в ДНСК окончателния доклад за въвеждане на обекта в експлоатация, каза Шишков. Той припомни, че има издаден акт 15 за обекта.
Държавата е готова за акт 16. Ако надзорът е представил всички документи, за да може да бъде въведен обектът в експлоатация, той ще бъде въведен за няколко дена, очаквам да е така, каза министър Шишков.
Това, което съм говорил с инвеститора на газовата връзка, е, че в тази тръба има още резерв. Обектът, който е проектиран и изграден, може да поеме по-голямо количество от това, което в момента държавата е договорила, посочи министърът.
По принцип да спреш строителството на магистралите е изключително лошо поведение като управление, коментира министър Шишков казуса с магистрала „Хемус“.
Той посочи, че действията на миналия служебен кабинет, за който имаше мнения, че иска да спре строителството на магистралите, са били да бъдат спрени лошите практики, а не да се спират големите инфраструктурни обекти. След седем месеца сега намерихме недотам категорично спрени лоши практики, но пък спрени инфраструктурни обекти, каза Шишков. Той посочи, че сега това, което прави служебното правителство, е да пусне инфраструктурните обекти.
За съжаление те не са много, добави министърът. Защото възможностите да бъде строена магистрала „Хемус“ са до лот 3, т.е до пътя Ловеч-Плевен, оттам нататък магистралата е в много сериозен хаос – два лота са в констатирано незаконно строителство, и още по-сериозният проблем – “строителната илюзия 7 и 8 лот”, които нямат трасе. Оказва се, че строим една магистрала до определена точка, оттам нататък нямаме ясна категоричност как ще я продължим и откъде ще мине, каза Шишков. По думите му, това е основният проблем – целият този огромен строителен хаос.
Като припомни решението на Министерския съвет за обявяване на бъдещата магистрала от Русе за Велико Търново за национален обект, Шишков отбеляза, че няма планиран пътен възел между нея и магистрала „Хемус“. Това показва всичко, нямаме в държавата по никакъв начин планирани всички магистрали като трасета, всичките връзки между тях, каза Шишков.
По думите му, политиците използват магистралите като че ли повече за една сцена, за да се снимат там. В изминалите седем месеца политиците изгониха строителите от сцената, сега ние се мъчим да ги върнем, но да върнем само строителите, каза Шишков.
Министърът каза, че оттук нататък политиците е добре да се захванат да планират всички магистрали и да направят много ясен алгоритъм кога и как ще се строят. Огромна част от проблема с катастрофите в България е липсата на проходимост на пътищата, защото нямаме магистрали. Движението е много по-голямо отколкото пътищата могат да поемат, коментира още министър Шишков.
Още от Built.bg
Коментар
“Новите пътища на коприната”: Италия върви по тънко въже
Водещите световни икономики искат да се конкурират с китайския проект “Нови пътища на коприната” или “Един пояс, един път”. С тази цел на провелата се миналата седмица среща на
05.28.2023
Коментар
Европейски нюзрум: По-малкото с по-голяма тежест във външната политика: виси ли единодушието на косъм?
Група от десет страни членки на ЕС, започна нов опит за реформиране на подхода на блока към вземането на решения в областта на външната политика и политиката на сигурност
05.27.2023
Коментар
“Колиърс”: Забавянето на пазара на бизнес имоти в Европа, Близкия изток и Африка продължава
През първото тримесечие инвестициите в бизнес имоти спаднаха рязко на повечето пазари в региона ЕМЕА – Европа, Близкия изток и Африка, продължавайки тенденцията от края на 2022 г. Въпреки
05.26.2023
Създателите
Как ще изглежда бъдещата американска база на Луната?
Реставрацията на видинската Синагога приключва през септември
Възстановяват автентичния вид на уникалното старопиталище на Пенчо Семов в Габрово
Коментари и анализи
“Новите пътища на коприната”: Италия върви по тънко въже
Европейски нюзрум: По-малкото с по-голяма тежест във външната политика: виси ли единодушието на косъм?
“Колиърс”: Забавянето на пазара на бизнес имоти в Европа, Близкия изток и Африка продължава
И токът у нас днес струва… 0 лева
Built Анализ: Очаква ни рекордна година в туризма
Г-7: Среща, фокусирана върху санкциите срещу Русия и борбата с практиките на Китай за “икономическа принуда”
Избрано за Вас
“Полетът на Фичето”: Къщата с маймунката
“Бохемски истории”: По пътя на жълтите павета
“Инженерна мисъл с Мария Силвестър” | Built.bg Video
Built Explainer: “Историята зад Дунав мост”
Видео: “Инженер на годината”: Милчо Миков, който ръководи изграждането на новия участък на Софийски околовръстен път
Видео: Как се възстановява сграда с историческо значение?
“Полетът на Фичето”: Мостът над река Дряновска /видео история/
Инфраструктура
Откриха зала “Арена Бургас”
Шишков ще възложи проучване за изграждането на скоростен път или магистрала от ГКПП “Маказа“ до магистрала „Марица“
Иван Шишков няма притеснения за изпълнението на проектите по оперативна програма “Региони в растеж”
Йорданка Фандъкова: За некачествени ремонти не плащаме
Архитектура
Промяна на британската колониална архитектура: Новата сграда на индийския парламент
арх. Владимир Милков: Няма промени в цените на услугите, предлагани от българските проектанти
Градска среда и Урбанизъм
Откриха новия планетариум в Бургас
Нощна София огря в 23 различни точки
В три столични квартала гражданите ще могат да ползват обществен транспорт по заявка
ТПС: Еврейската общност в град Хеброн е на прага да положи основите на 31 нови жилищни сгради в квартал “Езекия”
Бохемски истории
„Бохемска София: Духът на стария град“
Бохемски истории: Ранните срещи на Иван Вазов със София
Бохемски истории: Домът на Петко и Пенчо Славейкови
Бохемски истории: Първият електрически трамвай в София
Бохемски истории: Градината на Княз Борис Търновски
Be Green
Планираните от ЕС ограничения за автомобилните емисии се сблъскват с отпор от осем страни членки
Представят проучване на над 2000 сгради в София за производство на електричество от възобновяеми източници
Започна реконструкцията и модернизацията и доизграждане на СГПСОВ „Кубратово“
Войната в Украйна
Запорожката АЕЦ бе изключена, вероятната причина е руски обстрел
Зеленски подчерта силата на европейското сближаване на срещата на Съвета на Европа
Сирил Рамапоса: Русия и Украйна са се съгласили да приемат африканска мисия за обсъждане на потенциален мирен план
ЕС очаква от Китай да повлияе на Русия за прекратяване на войната в Украйна
Зеленски пристигна на изненадващо посещение в Париж
Борел: Русия вече загуби войната, Украйна още не е спечелила
Built.bg Podcast
Последвайте ни