Служебният министър на регионалното развитие и благоустройството Иван Шишков каза, че се очаква акт 16 за междусистемната газова връзка между България и Гърция да бъде издаден другата седмица. Това министърът заяви в предаването „Денят започва с Георги Любенов“ по БНТ. Очаквам утре надзорът и строителят да внесат в ДНСК окончателния доклад за въвеждане на обекта в експлоатация, каза Шишков. Той припомни, че има издаден акт 15 за обекта.
Държавата е готова за акт 16. Ако надзорът е представил всички документи, за да може да бъде въведен обектът в експлоатация, той ще бъде въведен за няколко дена, очаквам да е така, каза министър Шишков.
Това, което съм говорил с инвеститора на газовата връзка, е, че в тази тръба има още резерв. Обектът, който е проектиран и изграден, може да поеме по-голямо количество от това, което в момента държавата е договорила, посочи министърът.
По принцип да спреш строителството на магистралите е изключително лошо поведение като управление, коментира министър Шишков казуса с магистрала „Хемус“.
Той посочи, че действията на миналия служебен кабинет, за който имаше мнения, че иска да спре строителството на магистралите, са били да бъдат спрени лошите практики, а не да се спират големите инфраструктурни обекти. След седем месеца сега намерихме недотам категорично спрени лоши практики, но пък спрени инфраструктурни обекти, каза Шишков. Той посочи, че сега това, което прави служебното правителство, е да пусне инфраструктурните обекти.
За съжаление те не са много, добави министърът. Защото възможностите да бъде строена магистрала „Хемус“ са до лот 3, т.е до пътя Ловеч-Плевен, оттам нататък магистралата е в много сериозен хаос – два лота са в констатирано незаконно строителство, и още по-сериозният проблем – “строителната илюзия 7 и 8 лот”, които нямат трасе. Оказва се, че строим една магистрала до определена точка, оттам нататък нямаме ясна категоричност как ще я продължим и откъде ще мине, каза Шишков. По думите му, това е основният проблем – целият този огромен строителен хаос.
Като припомни решението на Министерския съвет за обявяване на бъдещата магистрала от Русе за Велико Търново за национален обект, Шишков отбеляза, че няма планиран пътен възел между нея и магистрала „Хемус“. Това показва всичко, нямаме в държавата по никакъв начин планирани всички магистрали като трасета, всичките връзки между тях, каза Шишков.
По думите му, политиците използват магистралите като че ли повече за една сцена, за да се снимат там. В изминалите седем месеца политиците изгониха строителите от сцената, сега ние се мъчим да ги върнем, но да върнем само строителите, каза Шишков.
Министърът каза, че оттук нататък политиците е добре да се захванат да планират всички магистрали и да направят много ясен алгоритъм кога и как ще се строят. Огромна част от проблема с катастрофите в България е липсата на проходимост на пътищата, защото нямаме магистрали. Движението е много по-голямо отколкото пътищата могат да поемат, коментира още министър Шишков.
Коментар
Министър Иван Шишков за спрените инфраструктурни обекти: Изключително лошо поведение като управление
Служебният министър на регионалното развитие и благоустройството Иван Шишков каза, че се очаква акт 16 за междусистемната газова връзка между България и Гърция да бъде издаден другата седмица. Това министърът заяви в предаването „Денят започва с Георги Любенов“ по БНТ. Очаквам утре надзорът и строителят да внесат в ДНСК окончателния доклад за въвеждане на обекта в експлоатация, каза Шишков. Той припомни, че има издаден акт 15 за обекта.
Държавата е готова за акт 16. Ако надзорът е представил всички документи, за да може да бъде въведен обектът в експлоатация, той ще бъде въведен за няколко дена, очаквам да е така, каза министър Шишков.
Това, което съм говорил с инвеститора на газовата връзка, е, че в тази тръба има още резерв. Обектът, който е проектиран и изграден, може да поеме по-голямо количество от това, което в момента държавата е договорила, посочи министърът.
По принцип да спреш строителството на магистралите е изключително лошо поведение като управление, коментира министър Шишков казуса с магистрала „Хемус“.
Той посочи, че действията на миналия служебен кабинет, за който имаше мнения, че иска да спре строителството на магистралите, са били да бъдат спрени лошите практики, а не да се спират големите инфраструктурни обекти. След седем месеца сега намерихме недотам категорично спрени лоши практики, но пък спрени инфраструктурни обекти, каза Шишков. Той посочи, че сега това, което прави служебното правителство, е да пусне инфраструктурните обекти.
За съжаление те не са много, добави министърът. Защото възможностите да бъде строена магистрала „Хемус“ са до лот 3, т.е до пътя Ловеч-Плевен, оттам нататък магистралата е в много сериозен хаос – два лота са в констатирано незаконно строителство, и още по-сериозният проблем – “строителната илюзия 7 и 8 лот”, които нямат трасе. Оказва се, че строим една магистрала до определена точка, оттам нататък нямаме ясна категоричност как ще я продължим и откъде ще мине, каза Шишков. По думите му, това е основният проблем – целият този огромен строителен хаос.
Като припомни решението на Министерския съвет за обявяване на бъдещата магистрала от Русе за Велико Търново за национален обект, Шишков отбеляза, че няма планиран пътен възел между нея и магистрала „Хемус“. Това показва всичко, нямаме в държавата по никакъв начин планирани всички магистрали като трасета, всичките връзки между тях, каза Шишков.
По думите му, политиците използват магистралите като че ли повече за една сцена, за да се снимат там. В изминалите седем месеца политиците изгониха строителите от сцената, сега ние се мъчим да ги върнем, но да върнем само строителите, каза Шишков.
Министърът каза, че оттук нататък политиците е добре да се захванат да планират всички магистрали и да направят много ясен алгоритъм кога и как ще се строят. Огромна част от проблема с катастрофите в България е липсата на проходимост на пътищата, защото нямаме магистрали. Движението е много по-голямо отколкото пътищата могат да поемат, коментира още министър Шишков.
Още от Built.bg
Коментар, Създателите
Рилският водопровод или защо София пие най-хубавата вода
Автор: Built.bg За разлика от много световни столици и градове, където водата става за битови нужди, но не и за пиене, София е популярна с хубавата си вода. Причината
09.11.2024
Енергетика, Коментар
Министърът на енергетиката: Да бъдат удължени със 180 дни преговорите с Украйна за реакторите и оборудването за АЕЦ “Белене”
Снимка: www.beleneproject.bg С 5 гласа “За”, шест “Против” и 6 “Въздържал се” членовете на парламентарна Комисия по енергетика не приеха Проект на решение на предложен от “БСП за България” за
08.01.2024
Климат, Коментар
Около 40 000 българи са на воден режим заради недостатъчен капацитет на водоизточниците
От Екатерина Тотева и Валерия Димитрова, БТА Към края на седмицата, по данни от сайтовете на ВиК операторите в България, над 60 населени места (основно села) с общо население
07.28.2024
Създателите
Рилският водопровод или защо София пие най-хубавата вода
Бохемски истории: Съдебният дворец в столицата
“Бохемски истории”: Как беше построена сградата на Народното събрание
Коментари и анализи
Рилският водопровод или защо София пие най-хубавата вода
Министърът на енергетиката: Да бъдат удължени със 180 дни преговорите с Украйна за реакторите и оборудването за АЕЦ “Белене”
Около 40 000 българи са на воден режим заради недостатъчен капацитет на водоизточниците
Built.bg Podcast
Избрано за Вас
Архитектът на най-красивите сгради в България
Видео история: “Да съживиш храма”
Built.bg Podcast: “Строители след трусовете”
Специален репортаж: “Тъжната история на изчезналото море”
Видео: “Инженер на годината”: Милчо Миков, който ръководи изграждането на новия участък на Софийски околовръстен път
Видео: Как се възстановява сграда с историческо значение?
“Полетът на Фичето”: Мостът над река Дряновска /видео история/
Инфраструктура
Основният ремонт на Дунав мост при Русе: Премахват първите стоманобетонови панели
Оптимистичният срок за началото на изработване на техническия проект за тунела под Шипка е 2025 г
Виолета Коритарова: До края на годината започва строителството на още 4 участъка от АМ „Хемус“
Парламентът ще изслуша регионалния министър Виолета Коритарова за строителството на магистралите “Хемус” и “Черно море”
Архитектура
Богдана Панайотова е временно изпълняващ длъжността главен архитект на Столична община
Какво представлява архитектурният проект за новата автогара на Варна
Градска среда и Урбанизъм
Европейската комисия прие инвестиционни насоки за Новия европейски Баухаус
Офис пазарът в София с лек спад
758 жилища в 11 многофамилни сгради са обновени по Националната програма за енергийна ефективност
Столичната община ще постави 12 нови камери за контрол на скоростта
Бохемски истории
Бохемски истории: Съдебният дворец в столицата
“Бохемски истории”: Как беше построена сградата на Народното събрание
Денят на българската просвета и култура: „Книжовното богатство на София“
Be Green
Нови правила за разполагане на палатки, кемпери или каравани извън къмпингите
Built анализ: Дървесина вместо бетон – иновация за бързо строителство
Built анализ: Невидимото влияние на заобикалящата среда върху здравето ни
Войната в Украйна
“Файненшъл Tаймс”: Лидерите на ЕС обсъждат мерки срещу Орбан заради посещението му в Москва
ЕС и президентът на Украйна ще подпишат днес споразумение в областта на сигурността
Нови санкции за Русия: ЕС наложи ограничения за търговията с втечнен газ
Реакциите на световните медии след мирната конференция в Швейцария
Седмицата в срещи на върха: Как светът ще помогне на Украйна
Как завърши Западноевропейската обиколка на Зеленски
Последвайте ни