Бюлетин

Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

Министър Шишков: Бургазлии плащат с цената на водата инвестиция, която е без разрешение за строеж

Около 20 млн. лв са инвестирани в тръби и ремонт на стената на яз. “Порой”, без да има разрешение за строеж и одобрен Подробен устройствен план. Идеята е била да се осигури резервен достъп на вода за бургазлии от язовира, но парите са дадени авансово, без дори да е направен анализ годна ли е водата за пиене или не и без каквито и да било строителни книжа.

Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков в сутрешния блок на Нова телевизия, съобщи МРРБ.

Оказва се, че сега тази инвестиция трябва да се плаща с по-високата цена на водата от жителите на Бургас, а тръбите вече година и половина стоят неизползваеми, стана ясно от думите на министъра.

“Това е цената на водата в Бургас, която в момента лежи в нивите край село Медово. Ситуацията е същата като с авансово раздаваните пари за магистрала “Хемус” – дадени 20 млн. лв. напред от ВиК Бургас, без да се прави нещо”, коментира той.

Снимка: МРРБ

По думите му МРРБ ще направи анализ на досегашните поръчки за ремонти и би могло те да бъдат разделени на три – безспорни основни ремонти, безспорни текущи и такива – с елементи на основни ремонти.

“Ако държавата сложи точни и ясни правила за работа на строителните фирми, те ще работят по тези правила”, коментира министърът и допълни, че проблемът с разплащанията на фирмите идва от предишните управляващи, които са определяли такъв начин на работа и това е донасяло след себе си лошо качество на ремонтите.

“На практика те са зависими от държавата и спазването на закона зависи именно от държавата, която години наред е “слагала на масата” 300 млн. лв, а е възлагала ремонти на фирмите за милиард – това няма нищо общо със закона и с елементарното планиране”, посочи той.

Според него предишното ръководство на Агенция “Пътна инфраструктура” не е направило нищо за осигуряването поне на зимното почистване на републиканските пътища и има съмнения, че то е искало да постави държавата в положение, в което да няма никакъв друг избор, освен да се удължат за втори път старите договори.

Снимка: МРРБ

Шишков съобщи още, че поръчките за него вече са обявени и в срок от две седмици фирмите трябва да представят офертите си. “Зимното поддържане е въпрос на национална сигурност и ще го осигурим при всички положения”, заяви регионалният министър.

Той подчерта, че е бил неприятно изненадан, че там, където е можело да се плаща на фирмите за работата им по участъци 1,2 и 3 на магистрала “Хемус”, на практика нищо не е плащано и допълни, че при предишни правителства строителството е било като “сцена за снимки”.

“В действителност в България има изключително малко строителство, особено на магистрали, но те не са и планирани”, заключи архитект Шишков.

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

BUILT.BG С КАФЕТО СУТРИН

Започнете деня си с най-важното и интересното от света на строителството, икономиката и инвестициите. Всяка сутрин в 7 ч. Директно в имейла ви.

Още от Built.bg

Създателите

Коментари и анализи

Built.bg Podcast

Избрано за Вас

Инфраструктура

Архитектура

Градска среда и Урбанизъм

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

Бохемски истории

Be Green

Войната в Украйна

Последвайте ни

Запиши се за електронния бюлетин на Built

Само качествено съдържание, без спам