Бюлетин

Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

Министър Шишков: Събудихме заспалите магистрали

Снимки: Министерство на регионалното развитие и благоустройство

„Събудихме заспалите магистрали и работим. Където трябва, строителите са на терен. Запретнали сме ръкави всички – и строители, и администрация, полагаме необходимите усилия в тази посока.“

Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков. Той провери хода на укрепване на свлачищата при тунел “Железница” на магистрала „Струма“ . Голямото свлачище преди съоръжението в посока Кулата е от 2020 г. и заради него строителството на този участък на аутобана беше спряно.

„Автомагистрала “Струма” не е регионален проект. Тя ще даде реално бъдеще на целия регион и не само. Защото тази магистрала не е регионална, тя всъщност е връзката от Видин до Кулата“, подчерта министърът.

„Най-важното нещо, което иска целият български народ, е тази магистрала да бъде завършена в цялост“, каза Шишков и допълни, че завършването й трябва да стане изцяло съгласно европейското екологично законодателство.

Министърът съобщи, че е издал разрешение за строеж за един малък участък на магистрала „Струма“, в който аутобанът свършва, но той не предопределя по никакъв начин избора на трасе.

„Това, което се спекулираше, не е вярно. Продължава да се прави анализ на мерките, който до няколко месеца ще е готов, но това е работа на МОСВ“, уточни архитект Шишков и добави, че ако в  тази част мерките докажат възможността за избор на трасе, което отговаря на ОВОС-а, който към този момент е действащ, наистина ще може да се спаси този ОВОС и в най-скоро време да стартира строителството на магистралата.

Преди това обаче ще има около една година, в която трябва да се извършат проектни работи, да се изготвят Подробни устройствени планове, стана ясно от думите на Шишков.

Още от Built.bg:  Епъл" отново е най-скъпата компания в света

Той обясни, че именно, за да няма бавене на старта на строителството на аутобана е побързал да одобри Подробен устройствен план и да издаде разрешение за строеж на малкия участък.

„Не се бавихме, не чакахме така, че после да се оправдаваме с някого. Одобрихме ПУП, издадохме разрешение за строеж, така, че да имаме готовност и да не изпуснем сроковете“, заяви министърът и добави: „В момента, в който от тук нататък се финализират екологичните мерки за „Струма“, имаме пълна готовност, в който и да е от вариантите, да започнем процедиране и одобряване на ПУП-ове, отчуждаване и издаване на разрешение за строеж.“

„Седем-осем месеца обаче не могат да компенсират закъснение с години. Никой не искаше да бръкне в тази рана, да поеме отговорност и никой не искаше да финализира този проблем и времето ни затисна“, подчерта още регионалният министър.

По думите му трябва да се промени мисленето и едно по едно трябва да започнат да се проектират и строят магистралите в България и пътните артерии по начин, по който е трябвало да бъде направено преди 10 години.

По време на проверката на свлачищата при тунел “Железница” на магистрала „Струма“, министърът съобщи, че се работи изключително интензивно по укрепването им и по уверение на строителя през август месец ще може да се пусне едната лента на аутобана. Заедно с укрепване на свлачищата се работи и по подготовката на документите, включително и на разрешението за ползване.

„Целта ни е да съберем и документите за ползване на тунела и да го пуснем, защото той вече е готов, и да успеем да облекчим движението за летния сезон“, обясни Шишков.

Още от Built.bg:  Министерството на енергетиката: "Булгаргаз" и "Боташ" продължават разговорите за предоговаряне на споразумението

Министърът съобщи още една добра новина – разрешението за строеж на магистрала „Европа“ между София и Сливница вече е издадено и в края на другата или началото на по-другата седмица предстои да започне строителството и там.

Иван Шишков провери и изграждането на нов мост над р. Струма при с. Покровник на третокласния път III-1006 Благоевград – Покровник, което започна през месец март, след повече от една година забавяне на процедурите. Съоръжението бе компрометирано след обилни валежи през месец декември 2021 г. и оттогава е затворено за преминаване на автомобили и пешеходци. Мостът ще осигури връзка на Покровник и прилежащите села с областния град Благоевград. Средствата за изграждането му са осигурени от бюджета на Агенция „Пътна инфраструктура“.

Временното изместване на комуникациите вече е направено. Гредите са готови. Върху тях ще бъде поставена плочата на новото съоръжение. Очаква се мостът да бъде завършен до края на годината.

В проверката се включиха също заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Шушков, областният управител на Благоевград Стоян Христов, председателят на Управителния съвет на Агенция “Пътна инфраструктура” инж. Венцислав Ангелов, инж. Десислава Паунова от УС на АПИ и представители на изпълнителите и строителния надзор.

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

BUILT.BG С КАФЕТО СУТРИН

Започнете деня си с най-важното и интересното от света на строителството, икономиката и инвестициите. Всяка сутрин в 7 ч. Директно в имейла ви.

Още от Built.bg

Създателите

Коментари и анализи

Built.bg Podcast

Избрано за Вас

Инфраструктура

Архитектура

Градска среда и Урбанизъм

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

Бохемски истории

Be Green

Войната в Украйна

Последвайте ни

Запиши се за електронния бюлетин на Built

Само качествено съдържание, без спам