Ръководствата на Министерството на регионалното развитие и благоустройството и на Камарата на строителите в България мислят в една посока по много от темите, които бяха обсъдени днес на работна среща и касаят целия строителен бранш.
Въпросът е чрез какви механизми да стигнем до по-ефективни решения на харчене на финансов ресурс. Това е казала министърът на регионалното развитие и благоустройството Виолета Комитова на съвместен брифинг с председателя на УС на Камарата инж. Илиян Терзиев след срещата, съобщиха от пресцентъра на МРРБ.
От своя страна инж. Терзиев е благодарил на министър Комитова, като е подчертал, че за първи път в КСБ идва цялото ръководство на Министерството на регионалното развитие и благоустройството. “Коментирахме редица актуални за сектора въпроси, като за много от нещата позициите ни съвпадат. Имаме и различия, разбира се. Например по отношение на инженеринга. Но въпреки тях вярвам, че само това е начинът – диалог, чрез който съвместно да намерим правилните решения, с които да подредим строителния бранш”, е казал инж. Илиян Терзиев.
“Имаме пълно съгласие с КСБ за необходимостта от компенсиране на стойността на обектите, финансирани от държавата и общините с цел възможността им за приключване в срок. Най-скъпото строителство е незавършеното строителство. Защото сме дали пари за него, а не сме получили накрая строителен продукт”, е заявила министър Комитова. “Първата ни точка е да помислим за допълнителни средства за започнати строежи, за да можем да ги довършим, за да не оставаме незавършено строителство. За постигането на това, ще трябва да положим много усилия – и КСБ, и ние”, е подчертала Комитова.
“Еднакво мислим и по въпроса за незаконното строителство. На еднакво мнение сме – и МРРБ, и Камарата на строителите сме убедени, че трябва да се борим с това пагубно явление, което поглъща много средства от бюджета”, е допълнила министър Виолета Комитова и е подчертала и единомислието между МРРБ и КСБ по отношение на общата цел за осигуряване на 1,5 млрд. лв. в бюджета за текущ ремонт и поддръжка на пътища.
Тя е посочила, че за последните 4 години държавата е давала всяка година 1,5 млрд. на строителните фирми за текущ ремонт и поддръжка. “Ще настоявам за следващия бюджет колкото е възможно по-близка сума до тази да влезе, за да престанем да работим винаги в стрес”, е заявила Комитова. МРРБ и КСБ вече работят и ще продължат да работят заедно и по промени в нормативната уредба – ЗУТ, ЗОП, както и по редица поднормативни актове – наредби и др.