Бюлетин

Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

МРРБ: Настилката на фаталната отсечка на “Струма” е в добро състояние. Обсъжда се намаляване на допустимата скорост

Снимки: БТА

Проверката на Министерството на регионалното развитие и благоустройството не откри среиозни проблеми на състоянието на настилката, маркировката и знаците в отсечката на магистрала “Струма”, където стана катастрофата с автобуса от Република Северна Македония.

Сред първите мерки, които Министерството на регионалното развитие и благоустройството може да предприеме на пътния участък Драгичево – Долна Диканя, е да отстрани щетите, да завърши маркировка, да оправи мантинелата и с КАТ да промени скоростта. В момента максималната допустима скорост е 120 километра в час, предложението е да се промени на 90 километра в час.

“Пътната настилка е в добро състояние като грапавост и съпротивление на хлъзгане. Средната линия е с допустими граници на видимост при суха настилка. Видимостта на знаците за ограничение на скоростта е над допустимото. Поставената мантинела през 2007 г е отговаряла на нормите”, обобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Виолета Комитова.

Тя уточни, че едва през 2021 година са приети нови норми за мантинелите, които трябва да са тип “буфер”.

По време на брифинга  стана ясно, че проектът на фаталния пътен участък, където при катастрофа загинаха 45 македонски туристи не е нито за магистрала, нито за скоростен път.

Историята на този път започва от 2002 г, с одобрен технически проект и разрешение за строеж. През 2006 г. има допълнително разрешение за строеж на пътни възли. АКТ 15 е издаден през 2007 г. и се води скоростен път с разрешена скорост 90 км/ч. Незнайно защо, през 2013 г. скоростта е увеличена на 120 км/ч, обясни Комитова.

Регионалният министър уточни, че до ден днешен пътят няма АКТ 16, защото не са приключили отчуждителни процедури. През 2012 г МС обявява участъкът Дасколово – Долна Диканя за национален обект и АПИ подписва нов договор с “Пътинвест инженеринг”. Именно тези планове са едни от бавените процеси при изграждането на пътна инфраструктура.

“Не можем да твърдим, че вдигнатата на 120 км/ч е основната причина за катастрофата”, подчерта Виолета Комитова.

Според началникът на ДНСК архитект Влади Калинов при промяна на ограничението са променени само маркировката на пътя и пътните знаци, но виража не отговаря за движение с такава скорост.

“Очевидно, катастрофата не е била с голяма скорост, но е възникнал пожар. Имаме много странно събитие – пожар, който според мен е основната причина за жертвите. Нямаме обяснение как точно е изгорял този автобус”, допълни министърът на региионалното развитие и благоустройството.

Що се отнася до мантинелата наречена “рибена опашка”, тя е поставена през 2007 г. и тогава е отговаряла на нормите. Към 2021 г. обаче има нови норми, обясни още Комитова.

 

 

 

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

BUILT.BG С КАФЕТО СУТРИН

Започнете деня си с най-важното и интересното от света на строителството, икономиката и инвестициите. Всяка сутрин в 7 ч. Директно в имейла ви.

Още от Built.bg

Създателите

Коментари и анализи

Built.bg Podcast

Избрано за Вас

Инфраструктура

Архитектура

Градска среда и Урбанизъм

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

Бохемски истории

Be Green

Войната в Украйна

Последвайте ни

Запиши се за електронния бюлетин на Built

Само качествено съдържание, без спам