Бюлетин

Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

Новото лице на Бизнес парк София

Бизнес парк София представи своята дългосрочна стратегия за развитие, която цели да превърне най-големия офис комплекс в Централна и Източна Европа в още по-притегателен градски център с повече зелени площи, публични пространства, събития, култура и разнообразни услуги. 
Сред първите подобрения, създадени в партньорство с фондация Колективът, са трансформацията на покрив с площ над 3 000 кв. м. в социално място за събития, храна и срещи, нови споделени места за работа на открито, нова сцена край езерото и мащабни произведения на уличното изкуство.
В Парка вече работят и десет ателиета на популярни артисти, които организират различни работилници и събития за обитателите и посетителите. Всички нови функции и пространства ще бъдат представени за първи път с фестивал “Паркът” в края на юни.
До края на годината се очаква да отвори и ново коуъркинг пространство с 80 места в Сграда 10, както и да започне изграждането на новата Сграда 16 до спирката на метрото.
“От отварянето си през 2001 нашата бизнес зона посреща хиляди граждани ежедневно и стана най-успешният пример в България за частен проект, който предоставя обществена услуга.” разказа Екатерина Радева, ръководител Специални проекти и ESG инициативи в Бизнес парк София.
“Днес столицата има нужда от повече качествени публични пространства извън центъра и ние искаме да превърнем Бизнес парка още повече в Парк, като го наситим с още зеленина, съдържание и култура и започнем да предлагаме нови услуги, събития и активности за нашите обитатели и посетители.”

Бизнес парк София е най-голямата бизнес зона на Балканите и от 2001 г. налага тенденциите в управлението на недвижими имоти у нас, като предлага първокласни офис сгради, зелени площи и богат списък от услуги за нуждите на бизнеса.

Днес комплексът включва 15 сгради с клас А офис пространства на терен от 220 000 м2 с обща застроена площ 300 000 м2, в които работя повече от 14 000 души от над 120 международни компании. Дългосрочна мисия на Парка е да създава атмосфера, в която компаниите и техните служители да се развиват, да растат и да се чувстват като
общност.

 

Нови сцени и публични пространства, арт ателиета, коуъркинг и нова сграда са част от подобренията, по които работи Бизнес парк София

Стартът на дългосрочната трансформация на най-голямата бизнес зона у нас в по-зелен и социален градски център ще бъде отбелязан с тридневния фестивал “Паркът” от 23-ти до 25-ти юни.

Целта на дългосрочната трансформация е Паркът да се развива като вторичен градски център и място за обществено обслужване, отдих и рекреация на всякакви възрастови групи, да отговаря на нуждата от социална инфраструктура в тази част на града, и да служи като пример за устойчиво развитие на подобни отворени комплекси както у нас, така и на глобално ниво.

Плановете кореспондират с Визията за развитие на Столична община като компактен и мултифункционален град, както и с глобалните градоустройствени тенденции и концепцията за 15-минутния град, който предлага всички услуги на една ръка разстояние.

Консултанти в създаването и реализацията на стратегията са едно от най-големите глобални архитектурни бюра Gensler, дългогодишните проектанти на Парка A и A Aрхитекти, Фондация Колективът и комуникационните агенции NEXТ-DC и Imp-Act Agency.

Градските активисти от фондация Колективът, познати с инициативи като “Реките на града” и “100 стола”, вече работят по активирането на новите публични пространства и създаването на улично изкуство в Парка. Техните урбанистични и архитектурни проекти са резултат и от голямо проучване и серия от работилници, в които вземат участие близо 500 човека от наемателите, обитателите, съседите и посетителите на Бизнес парк София.

Над 70% от всички участници в допитванията посочват, че биха искали да посещават повече културни събития и мероприятия, посветени на каузи в Парка, както и че биха искали повече зони за работа, срещи и хранене на открито.

На база на идеите и предложенията от местната общност, Колективът разработва и тества плана за активиране на нови места в Парка чрез серия от архитектурни подобрения и изкуство. 

Потенциалът на новите социални пространства ще бъде представен за първи път с Фестивал Паркът между 23 и 25 юни, който включва богата програма от музика и концерти, занимания за деца, съвременно цирково изкуство, уроци по танци, работилници и още събития.

Пълната програма ще бъде обявена в социалните мрежи на Парка в LinkedIn, Facebook и Instagram. В рамките на инициативата стартира и новият блог и имейл бюлетин на адрес https://thepark.businesspark-sofia.com, създаден, за да за анонсира всички предстоящи събития и новини, които ще се случват и занапред в Парка.

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

BUILT.BG С КАФЕТО СУТРИН

Започнете деня си с най-важното и интересното от света на строителството, икономиката и инвестициите. Всяка сутрин в 7 ч. Директно в имейла ви.

Още от Built.bg

Създателите

Коментари и анализи

Built.bg Podcast

Избрано за Вас

Инфраструктура

Архитектура

Градска среда и Урбанизъм

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

Бохемски истории

Be Green

Войната в Украйна

Последвайте ни

Запиши се за електронния бюлетин на Built

Само качествено съдържание, без спам