Бизнес парк София е най-голямата бизнес зона на Балканите и от 2001 г. налага тенденциите в управлението на недвижими имоти у нас, като предлага първокласни офис сгради, зелени площи и богат списък от услуги за нуждите на бизнеса.
Днес комплексът включва 15 сгради с клас А офис пространства на терен от 220 000 м2 с обща застроена площ 300 000 м2, в които работя повече от 14 000 души от над 120 международни компании. Дългосрочна мисия на Парка е да създава атмосфера, в която компаниите и техните служители да се развиват, да растат и да се чувстват като
общност.
Нови сцени и публични пространства, арт ателиета, коуъркинг и нова сграда са част от подобренията, по които работи Бизнес парк София
Стартът на дългосрочната трансформация на най-голямата бизнес зона у нас в по-зелен и социален градски център ще бъде отбелязан с тридневния фестивал “Паркът” от 23-ти до 25-ти юни.
Целта на дългосрочната трансформация е Паркът да се развива като вторичен градски център и място за обществено обслужване, отдих и рекреация на всякакви възрастови групи, да отговаря на нуждата от социална инфраструктура в тази част на града, и да служи като пример за устойчиво развитие на подобни отворени комплекси както у нас, така и на глобално ниво.
Плановете кореспондират с Визията за развитие на Столична община като компактен и мултифункционален град, както и с глобалните градоустройствени тенденции и концепцията за 15-минутния град, който предлага всички услуги на една ръка разстояние.
Консултанти в създаването и реализацията на стратегията са едно от най-големите глобални архитектурни бюра Gensler, дългогодишните проектанти на Парка A и A Aрхитекти, Фондация Колективът и комуникационните агенции NEXТ-DC и Imp-Act Agency.
Градските активисти от фондация Колективът, познати с инициативи като “Реките на града” и “100 стола”, вече работят по активирането на новите публични пространства и създаването на улично изкуство в Парка. Техните урбанистични и архитектурни проекти са резултат и от голямо проучване и серия от работилници, в които вземат участие близо 500 човека от наемателите, обитателите, съседите и посетителите на Бизнес парк София.
Над 70% от всички участници в допитванията посочват, че биха искали да посещават повече културни събития и мероприятия, посветени на каузи в Парка, както и че биха искали повече зони за работа, срещи и хранене на открито.
На база на идеите и предложенията от местната общност, Колективът разработва и тества плана за активиране на нови места в Парка чрез серия от архитектурни подобрения и изкуство.
Потенциалът на новите социални пространства ще бъде представен за първи път с Фестивал Паркът между 23 и 25 юни, който включва богата програма от музика и концерти, занимания за деца, съвременно цирково изкуство, уроци по танци, работилници и още събития.
Пълната програма ще бъде обявена в социалните мрежи на Парка в LinkedIn, Facebook и Instagram. В рамките на инициативата стартира и новият блог и имейл бюлетин на адрес https://thepark.businesspark-sofia.com, създаден, за да за анонсира всички предстоящи събития и новини, които ще се случват и занапред в Парка.
Коментар, Създателите
Рилският водопровод или защо София пие най-хубавата вода
Автор: Built.bg За разлика от много световни столици и градове, където водата става за битови нужди, но не и за пиене, София е популярна с хубавата си вода. Причината
09.11.2024